Przetrwać

Masz pomysł na grę? Podziel się swoim natchnieniem, a może ktoś to wykorzysta.
Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Przetrwać

Postautor: Woobuz » 16 wrz 2012, 23:28

Zawsze marzyłem o stworzeniu własnej gry. Blender bardzo mnie ucieszył, bo jest darmowy i daje multum opcji :D
Dość dużo czasu spędzałem na rysowaniu projektów do róznych gier, ale zawsze coś mi nie pasowało.

Ostatnio wymyśliłem coś nowego i mam nadzieję, że to będzie w końcu udany projekt. Mianowicie, jest taki:

Jesteśmy rozbitkiem i nie pamiętamy, co się stało. Nie ma jednak czasu na myślenie, bo jesteśmy głodni i wycieńczeni.
Musimy znaleźć jakieś jedzenie i schronienie. Na tym będzie polegać początek gry. Później nauczymy się zbierać na przykład żelazo i stworzymy z niego nowe, mocniejsze narzędzia, albo pancerz. Po dłuższym zwiedzeniu wyspy, na której jesteśmy, znajdujemy mapę. To może oznaczać tylko jedno. Nie jesteśmy na wyspie sami! Znajdujemy obozowiska i rózne artefakty. Znajdujemy w końcu ukrytą świątynię, a w niej NPC, czyli na przykład Azteków, albo Majów. Okazuje się, że ich bóstwo staciło swoją moc, ponieważ wyspę zaatakowali Hiszpanie i ukradli Święty Posążek. Naszym zadaniem będzie jego odzyskanie. Zadanie to nie będzie łatwe, ponieważ Hiszpanie posiadają broń palną. Dostaniemy dmuchawkę i w drogę. Możemy oczywiście handlować z NPC, na przykład złotem. Poszukujemy Hiszpan na wyspie. Atakujemy ich z ukrycia i zabieramy broń palną, czyli coś w stylu muszkietów, pistoletów, a później shotgunów, itp. Wraz z czasem zmienia się także ich wyposażenie, więc i my musimy zdobyć coś mocniejszego. Cała fabuła polega na zdobyciu Posążka i wyeliminowaniu Hiszpan, oraz ich wodza, może to być na przykład Cortez.

Mam nadzieję, że projekt jest dobry.

Jeżeli chcecie coś jeszcze dodać, to bardzo proszę :lol:

Pozdrawiam :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: Przetrwać

Postautor: szymon5596 » 20 wrz 2012, 0:10

Przeca to nie projekt, a co najwyżej zarys fabuły. Nic Ci to nie daje. Sam mam multum rozpisanych, niektórych naprawdę grubych projektów. Tylko co z tego?

Może jakiś dokładniejszy opis mechaniki?

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przetrwać

Postautor: janek » 20 wrz 2012, 15:16

Koncepcja jest dobra ale brakuje tu typowych szczegółów :P Fabuła nie powinna być jednowątkowa...
Zabić Hiszpanów i jest git ... Czegoś tu brakuje :geek:

(Przypuszczam że fabułę wyniosłeś ze szkoły (Bo chyba taki teraz temat mają 2klasy gim)? Czemu nie? :D

Jeżeli chodzi o BGE, to jest to dobry silnik na start, ale przyszłościowo oglądałbym się za np Unity bądź UDK czy może CryEngine.

Awatar użytkownika
Kelo821
Posty: 67
Rejestracja: 19 lip 2012, 20:29

Re: Przetrwać

Postautor: Kelo821 » 20 wrz 2012, 18:00

Cóż dziwny ten survival. Żelazo... zbroje... WtF? To ma być survival czy RPG. Mylisz gatunki. Gdyby zrobienie pancerza było tak łatwe to każdy w średniowieczu czy w renesansie miałby swoją własną. Skoro masz się trzymać realizmu to powinieneś też zorientować się gdzie to ma mieć miejsce. Majowie nie potrzebowali więcej złota, oni z tego metalu robili podłogi w świątyniach czy dekoracje w postaci złotych płyt na całą ścianę. Oni raczej handlowali Lapis Lazuli. Broń palna i jakieś starcia z Hiszpanami... jakbyś zrobił nieliniową walkę (wybierz swoją drogę i załatw gości w kolejności dowolnej). BROŃ PALNA?! SHOTGUNY?! WHAT THA FUCK? Kusze biatch, broń palna raczej nie była używana podczas podbijania Ameryki Południowej.

Pomysł jest cóż... interesujący ale nie wiem skąd brałeś informacje, radzę się douczyć i wtedy napisać coś dłuższego o tym jakby miała przebiegać rozgrywka z podziałem na jakieś części: Walka, Świat, Postacie, Kultura, Architektura.

Jak chcesz ten pomysł zamienić w grę... cóż powodzenia ale najpierw przesiądź się na Blendera 2.63 bo w porównaniu do 2.49 jest o niebo lepszy.
Podkręć swój procesor do 6Ghz i patrz z uwagą jak płomienie go pożerają.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Przetrwać

Postautor: Woobuz » 20 wrz 2012, 18:38

(Przypuszczam że fabułę wyniosłeś ze szkoły (Bo chyba taki teraz temat mają 2klasy gim)? Czemu nie? :D


Chodzę do 3 gimnazjum :P Ale tu masz trochę racji, bo wziąłem troszkę rzeczy z historii :)

Kelo821

Może i dziwnie to brzmi, ale podejrzewam, że nudne by było napierniczanie tylko z dmuchawki, czy muszkietu :P Dlatego myślę, że bronie z późniejszych czasów będą dobre :lol:
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Kelo821
Posty: 67
Rejestracja: 19 lip 2012, 20:29

Re: Przetrwać

Postautor: Kelo821 » 20 wrz 2012, 19:01

Tiaa ale podbijanie Ameryki Południowej trwało w pierwszej połowie XVI wieku a wtedy muszkiety były dopiero wprowadzane i ich ilości były szczątkowe. Częściej już arkebuzy ale dla mnie nie byłaby to broń przyjemna w strzelaniu bo strzał oddajesz naprawdę rzadko, dlatego proponuję kusze, które są już na wysokim stadium rozwoju i strzela się z nich bardziej dynamicznie.
Broń z XVIII w z pewnością nie będzie pasować, tym bardziej z XIX. Albo idziesz na totalny freestyle i tworzysz własny świat z własnymi regułami lub trzymasz się historii. Jak się nie będziesz jej trzymał to dostaniesz po tyłku od niektórych fanatyków i znawców historii.
Podkręć swój procesor do 6Ghz i patrz z uwagą jak płomienie go pożerają.

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: Przetrwać

Postautor: szymon5596 » 20 wrz 2012, 21:24

Jakich fanatyków? Wątpię, żeby gra robiona w bge zyskała jakikolwiek rozgłos. Szczególnie robiony przez jedną osobę bez doświadczenia. A prawda historyczna nie ma żadnego znaczenia, oczywiście jeśli będzie to racjonalnie wytłumaczone. Patrz Risen 2.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Przetrwać

Postautor: Woobuz » 21 wrz 2012, 15:33

Może i masz rację, że gra zrobiona w BGE nie będzie zbyt popularna, ale zawsze można spróbować. Może kiedyś, jak blender będzie miał w cholerę więcej opcji z innych programów, to większość Producentów gier się na niego przerzuci :P W trzecim zdaniu masz trochę racji. Owszem, znawcą blendera to ja nie jestem, ale dopiero się uczę :) Pracuję na nim dopiero pół roku i na razie się na nim bawię, nie mam jakiś poważniejszych projektów. Choć chciałbym troszkę więcej wiedzieć o BGE. W przyszłości planuję robić gry, więc Tutoriale i odpowiedzi na posty będą bardzo mile widziane :D

Pozdrawiam :lol:
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przetrwać

Postautor: janek » 21 wrz 2012, 15:48

1.Czy producenci przeniosą się na BGE ?
Wątpie i jeszcze raz wątpie...
2.Czy blender ma przyszłość w game dev?
Oczywiście, wiele map gier powstało najpierw blenderze. A potem import do UDK, Unity, Cry3, itp... :P
Ale tylko do modelowania !!!
3.Czy gra z bge może być popularna?
Oczywiście, patrząc na Notcha (autora minecrafta) można się zdziwić ze gra z grafiką ~98 rok może zarabiać miliony $ Czy może klocuch12 który swoją debilnością podbił świat yt. Wszystko zależy od pomysłu. Wiele autorów o tym zapomina i łato to grafiką czy innymi bzdetami.

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Przetrwać

Postautor: Mortus » 21 wrz 2012, 17:10

Żadną nowością nie jest fakt że niektóre firmy używają blendera do tworzenia obiektów, postaci, animacji itd... Jednak nie gier. Tak stworzone obiekty exportuje się do poważnego silnika, i dopiero tam klei się całość do kupy. Cóż, też muszę się przyznać że początkowo moich projektów było... dużo. Fajnie że masz pomysł, dobrze że masz ochotę go realizować. Jednak to wszystko nie robi się samo. Dla przykładu: wymyślisz sobie "teraz postać efektownie przeskoczy kanion, wyląduje, oglądnie się za siebie i pójdzie tryumfalnym krokiem". W głowie to może wyglądać fajnie, ale kiedy przyjdzie czas żeby to zrobić okazuje się że zrobienie kanionu nie jest takie proste, że wyanimowanie postaci to nie tylko kwestia przesuwania kości, że kamera to nie taka oczywista sprawa... I tak sporo uogólniłem. Z doświadczenia muszę powiedzieć: Nie bierz się za żaden duży projekt - i tak go nigdy nie skończysz. Lepiej jak zaczniesz 10 mniejszych i czegoś się z nich nauczysz. Jednak pracuj, pracuj nad tym projektem - najlepiej nauczysz się na własnej skórze. Jeżeli zapał do tego projektu nie ulotni Ci się przez następny miesiąc to naprawdę Cię podziwiam.


Wróć do „Pomysły na gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość