Attack! Attack!

Masz pomysł na grę? Podziel się swoim natchnieniem, a może ktoś to wykorzysta.
Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 16 mar 2014, 20:33

Miałem sen, piękny sen a w tym śnie wszyscy równo wycinali hordy wrogich jednostek. Robili to razem w zwartej drużynie - używali magii, mieczy oraz broni miotającej. Walczyli na zamkniętych arenach i przemierzali nieskończony, losowo generowany świat w poszukiwaniu przygód i chwały. Jednocześnie pracując nad udoskonaleniem tego świata i siebie samych :) .

W skrócie, proponuje nowy projekt zespołowy i chcę przeprowadzić go w prosty i przyjemny sposób, dla wszystkich, którzy zechcą dodać do niego swoje trzy grosze.

Chcę zrobić plik źródłowy gry, który przeszukuje podfoldery i dołącza wszystkie pliki, które znajdzie :lol: . Co to oznacza w praktyce? Weźmy na przykład uzbrojenie, jeśli przypadkiem na swoim komputerze posiadacie trójwymiarowy model miecza wykonany w Blenderze, to wystarczyłoby wstawić ów model (plik ".blend") z mieczem do folderu "broń sieczna", a gra doda Wasz wspaniały oręż do wyboru w sklepie gry. Tak można zrobić nie tylko z modelami broni, ubrania, otoczenia, ale też z dźwiękiem, przeciwnikami i skryptami (czyli modułami sztucznej inteligencji, losowej generacji świata lub rodzajami ataków i sterowania).

Warto też dodać do gry w menu (lub w oddzielnym pliku) edytory zawartości, na przykład statystyk itemów, który pozwoli na kontrolę siły ataku, ciężaru, lub choćby ceny przedmiotu w sklepie. Nie będziemy musieli z niego korzystać, bo jeśli przedmiot nie ma ustawionych statystyk, to gra sama może wygenerować standardowe ustawienia (lub losowe) dla nowo znalezionego przedmiotu.

Pół weekendu przesiedziałem nad bibliotekami os oraz imp, by gra automatycznie wczytywała skrypty z plików ".py" (bez wpisywania "import") i udało się! Głównym założeniem projektu jest właśnie automatyczne wyszukiwanie zawartości gry. Jeśli mamy już wczytywania skryptów, to możemy stworzyć moduły wczytujące lokacje, przedmioty, dźwięki i wszystko co potrzeba :P

Opis z początku pokazuje jak widzę tą grę od strony gracza.

Losowo generowana mapa z widokiem z góry. Dowolnie przemierzamy grę (samotnie lub w drużynie), zbieramy doświadczenie, uzbrojenie. Gdy napotykamy wroga mapa zmienia się na arenę walki, gdzie będziemy bić się z przeciwnikami (w stylu bijatyki z kilkunastoma przeciwnikami jednocześnie). W walce będzie mogło uczestniczyć więcej graczy (obsługując jedną klawiaturę) a w menu w grze będzie można wybrać walkę 1vs1 na arenach. To z czego będziemy korzystać podczas walki zależy tylko od Naszej pomysłowości :oops: , a także jaki świat stworzymy: pustynne pustkowia, epickie fantasy, komiczne sci-fi..

Kiedy będzie co pokazywać, rozpocznę nowy wątek w dziale projektów zespołowych. Opiszę każdy folder, plik, linijkę kodu i wpiszę także plik licencyjny tłumaczący, że każdy plik jest własnością jego autora i został "wypożyczony" na potrzeby wspólnego projektu. Wystarczy, że wstawicie jeden przedmiot do gry, by gra sama wpisała Was do creditsów.

Co o tym myślicie? :shock:

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Attack! Attack!

Postautor: araagon » 17 mar 2014, 10:53

Jak najbardziej jestem za takim pomysłem.
Interesuje mnie tylko czy widok z góry oznacza tzw. top-down czy raczej będzie to widok z góry pod kątem jak w większości takich gier np Fable.
araagon

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 17 mar 2014, 11:15

Pod kątem z perspektywy, ale jak pisałem wcześniej w folderze odpowiedzialnym za odpowiednią cześć gry (przykładowo walkę na arenie) będzie plik "ustawienie kamery.py", każdy będzie mógł wejść w niego notatnikiem i spróbować nowych ustawień, zmienić coś i podzielić się tym :lol: , albo zostawić zmianę tylko dla siebie :twisted: i grać na swoich ustawieniach. Na razie siedzę w skryptach, więc nie zastanawiałem się nad klimatem oprawy graficznej, pewnie "wyjdzie w praniu", jak użytkownicy zaczną bawić się projektem.. nie powinienem sam wszystkiego narzucać :?

CacholaPL

Re: Attack! Attack!

Postautor: CacholaPL » 17 mar 2014, 16:45

Przypomina mi to trochę większość projektów z RPG Maker, a co do pomysłu świetny

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 17 mar 2014, 20:56

Blender 2.70 ma się pojawić w tym tygodniu już oficjalnie, po środzie - jak można przeczytać na blender.org w newsach, więc pewnie większość się zajmie sprawdzaniem nowości i przenoszeniem ustawień ze starej wersji :D , dlatego warto chyba poczekać do następnego tygodnia z nowym wątkiem na Projektach Zespołowych.

A do tego czasu pomożecie mi w wyborze nazwy gry? "Atack! Atack!" brzmi trochę jak okrzyk orka przed bitwą.. trudniej będzie zmienić nazwę jak wątek już powstanie :? . Fabuła chwilowo nie istnieje, tak jak ukierunkowanie świata, który będzie losowo generowany.. może nazwa powinna mieć coś wspólnego nie tylko z walką ale i z nieskończonością :?:

A może jakiś pomysł na świat? Bo przecież to nie musi być fantasy ani zombie-survival :lol: . W każdej chwili będzie można dodać coś nowego, więc gra nie będzie skazana na jeden gatunek, ale chyba zbyt dużego śmietnika zrobić nie można. "Śmietnika", czyli fantaso-sci-fioł-milusi-vampiro-westernu :shock: - ale mogę się mylić :P

PS: CacholaPL zgadzam się całkowicie i jeśli to źle, że gra będzie przypominać coś z RPG Makera, to jest idealny moment na sugestie 8-) Sądzie, że po jakimś czasie, w grze pojawi się na tyle dużo pomysłowych rozwiązań, że podobieństwo do RPG-M zniknie. Walki chce zrobić bardziej jak w Little Fighter 2, czy tak będzie nie zależy tylko ode mnie, ale od wszystkich zainteresowanych projektem.

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Attack! Attack!

Postautor: araagon » 17 mar 2014, 22:36

Mnie zastanawia to losowe generowanie świata, na jakiej zasadzie będzie się odbywało?
Myślałem że mapy będziemy wykonywali sami, tak aby nie były monotonne... Każdy by np. budował jakiś kawałek świata w swoim stylu oczywiście i dodawał go do gry, tym sposobem utworzylibyśmy coś na kształt mapy gdzie trzeba przejść z jednego końca na drugi z jakąś misją odnalezienia przedmiotu, zabicia jakichś stworów itp.
araagon

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 17 mar 2014, 23:56

W menu gry chciałem dać dwie rzeczy: arenę i nieskończony świat. To wbrew pozorom szybszy sposób na zrobienie gry. Później chciałem czekać aż ktoś poruszy temat budowania świata właśnie tak jak opisałeś araagon, że parę osób porobi własne kawałki i potem złączymy to w całość :D dodamy questy jakiś cel dla gracza (oprócz samej jatki i nabijania poziomu). Więc jeśli już o tym gadamy, to na pewno coś takiego powstanie i może być po prostu trzecią opcją w menu, czyli: arena, nieskończony świat i kampania :P

Ale żeby odpowiedzieć dokładniej na pytanie, wyobraźmy sobie, że mapa gry to szachownica. Białe pola to miejsca po których można chodzić, a czarne to przeszkody (jak drzewa, góry itp). Generator musiałby stworzyć mapę tak, by połączyć białe pola w drogi i nie otaczać ich czarnymi polami (by można było dostać się do każdego miejsca na mapie). Do tego nie można użyć całkowicie losowego generatora, bo na pewno świat zamknie gracza w jakimś polu. Dlatego można wykorzystać algorytmy tworzące labirynty, fraktale lub segmenty powtarzalne (gdzie każda krawędź ma przejście w tym samym miejscu co sąsiadujący segment - coś jak jednorodne puzzle).

Niezależnie co wybierzemy, to wszystkie modele świata (jak te drzewa i góry) będzie można wykorzystać w "edytorze kampanii", gdzie ustawimy wszystkie obiekty w odpowiednich miejscach, dodamy qusty i może linię fabularną. Czyli coś jak edytor map w Heroes 3. Musimy pamiętać, że nie wszyscy bawią się grafiką, więc taki edytor, gdzie mamy domki, płoty, ławki, krzaki, mosty.. będzie po prostu bardzo przyjaznym i prostym rozwiązaniem dla wszystkich.

Co do samych questów w losowym świecie. Przykładowo, jeśli otrzymamy zadanie "zanieś list panu XYZ", gra może pobrać dane z zapisu gry, wyszukać wszystkie postaci niezależne i wybrać losowo jedną, do której list mamy zanieść. Oczywiście wtedy gra podmieni "XYZ" na imię postaci, której mamy zanieść list. W taki sposób można robić losowo generowane questy: zanieś, przynieś, pozamiataj... :oops:

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Attack! Attack!

Postautor: Mortus » 18 mar 2014, 8:36

Nie wiem co z tego wyjdzie, bo zazwyczaj duże pomysł szybko się wypalają albo przerastają twórcę, ale no cóż. W sumie mógłbym coś pomóc w projekcie, więc możesz mnie brać uwagę w kategorii "w razie potrzeby" ;)

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Attack! Attack!

Postautor: araagon » 18 mar 2014, 11:25

Nie bądźmy pesymistami. Ja ze swojej strony jestem w stanie mocno wesprzeć taki projekt. Mam sporą już wiedze na temat modelowania i texturowania obiektów więc nie jest to problem, przydałby się ktoś kto umie animować postacie. Ja ogólnie myślałem aby pójść w kierunku gry typu mocna nawalanka z bossem na końcu każdego levelu. Sama postać lub postacie głównego bohatera powinny być trochę karykaturalne, np. mały rycerz z wielkim mieczem, chudziutki i wysoki mag itd, nie szedłbym w kierunku realistycznym bo to zbyt trudne. Grafika w stylu retro, czyli kanciasta trochę...
Nie wiem co o tym myslicie, to jest tylko taki pomysł.
araagon

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 18 mar 2014, 11:53

Fajnie, że chcesz się dołączyć Mortus, nawet jeśli odrobinkę :) , może projekt wydaje się duży, ale posiadając tylko arenę (od której po prostu zaczynam) gra będzie skończona, bo będzie grywalna. Resztę można traktować jak mody do gry :lol: . Zapewniam, że zajmę się organizacją projektu. Nie będę narzucał terminów, projekt po prostu będzie i zawsze będzie można coś do niego dodać, albo na jego podstawie rozpocząć inny.

Bardzo dobry pomysł araagon! Jeśli zrobimy bardziej zabawnie, to dużo rzeczy się uprości, nawet animacja, bo postać może składać się tylko z tułowia, głowy oraz "lewitujących" rąk i nóg.. jeśli wiecie o co mi chodzi :P . W ten sposób będzie nawet ciekawa customizacja, wyobraźcie sobie tułów zbroi wielkiego orka, szpiczastą czapkę maga i narty! - chyba trochę pojechałem z tymi nartami, ale czemu nie? :oops:

Kolor skóry można zrobić edytowalny i to chyba wystarczy za wybór kolorów, bo przecież każda część zbroi powinna mieć swój klimat, a kolorami można trochę to popsuć. Jeśli ktoś chce zrobić sobie różową szatę nekromanty, to po prostu będzie musiał ją wymodelować :lol: i dodać do gry.


Wróć do „Pomysły na gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość