Panel Logowania

Wprowadzenie do Blender Game Engine

napisał : maniek
14
grudnia
2012
Prezentuje pierwszy przewodnik, a w sumie zbiór materiałów na temat Blender Game Engine. Dedykujemy go szczególnie początkującym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tworzeniem gier w BGE 2.6. Zapraszam do zaznajomienia się z lekturą.
tagi : blender game engine 2.6 wprowadzenia do tworzenia gier w blenderze

Lista materiałów w przewodniku "Wprowadzenie do Blender Game Engine"

Artykuł o silniku gry jakim jest Blender Game Engine. Jego wady, zalety oraz możliwości. Czyli o tym o czym jest nasz Serwis - Troman.pl
Tutorial mam za zadanie wprowadzić początkującego w interfejs Blendera oraz pokazać obszar roboczy jeśli chodzi o tworzenie gier.
W tym materiale chce pokazać, jakie ustawienia interfejsu blendera, są nam najbardziej potrzebne w procesie tworzenia gry oraz jak je zapisać, aby nie ustawiać ich od początku;)
Od wersji 2.5x, Blender zyskał dodatkowe okno o nazwie Logic Editor. To w nim będziemy określać zachowanie na ustalone zdarzenia obiektom naszej gry. Krótki opis serca programowania gry.
Wyjaśniam tu dość istotne, kwestie może nie dotyczące bezpośrednio BGE, ale bez nich projektowanie może być utrudnione. Ta wiedza na pewno przyda się początkującym użytkownikom.
Kolejny artykuł wyjaśniający tajniki BGE. Tym razem objaśniam typy fizyki, jakie można nadać obiektom w swojej grze czy interaktywnej prezentacji.
Sensory są najważniejszą częścią kostek logiki. To one wykrywają zdarzenia, uruchamiają controllery a te zaś Actuatory. W tym artykule postaram się objaśnić co to są sensory oraz pokrótce wyjaśnię ich każdy typ.
Kolejny artykuł na temat kostek logiki w Blenderze. Tym razem zajmiemy się drugą kolumną w Logic Editor czyli Controllerami.
Actuatory to trzecia grupa najważniejszych kostek logiki jakie mamy dostępne w oknie Logic Editor. dzięki nim obiekty nasze ożywają i wykonują różnorakie akcje. Poniżej przedstawiam artykuł o actuatorach ich typach.