Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Wyszukane artykuły :

Pierwsza część serii przed nami wszyscy na pokład i zaczynamy podróż w kierunku cme... znaczy gotowej gry ;)
Jako, że troman stał się forum wielo-silnikowym, dzisiaj zaprezentuję Wam grę, która powstaje w silniku Godot. Co ciekawe jest to gra robiona przez polskie małżeństwo
Już od jakiegoś czasu jest mówione, że przydała by się cała seria tutoriali jak zrobić grę od A do Z. W końcu ten dzień nadszedł. Stwierdziłem, że trzeba ruszyć się i to zrobić. W tym przypadku Infinity Runner w Godocie
Po roku pracy, programiści i współpracownicy Godota wydali kolejną wersję Godota - Godot v3.1. Wydanie to wprowadza wiele ulepszeń w zakresie użytkowania oraz wiele ważnych funkcji.
Witamy na pierwszym TTG, czyli Turnieju Twórców Gier na portalu Troman.
Druga część tutoriala o gdscripcie:programowanie obiektowe, dodawanie/usuwanie scen w trakcie działania gry, przemieszczanie obiektów, zapis zmiennych do pliku
Tutorial przedstawiający składnię gdscripta
Czas otrzeć łzy po BGE. Oto dostaliśmy nowy silnik gry jakim jest Armory3D z pełną integracją z Blenderem.
Zaczynamy z pierwszym tutorialem z serii "Użytkownik BGE w Godot". Czyli pierwsze spotkanie Blenderowca w innym silniku. Ma on na celu zmniejszenie zderzenia z rzeczywistością dla użytkowników, którzy całe życie pracowali w Blender Game Engine.
Tutorial dla Blenderowców, który umożliwi im szybką przesiadkę na Godot Game Engine. Materiał wzorowany na BlenderQuickStart.pdf - w którym znajdowały się główne czynności związane z widokiem i obiektami oraz skróty klawiszowe.
Podstawowe czynności które trzeba umieć wykonać w godocie
Ehhh.. straszne zawirowania są wokół naszego kochanego BGE. W poprzednim artykule wyraziłem swoje obawy co do rozwoju BGE jak i UPBGE. Niestety, okazały się prawdziwe.. UPBGE nie jest już rozwijany, a BGE usunięto z Blender 2.8. Ale po kolei..
ogólne omówienie interfejsu godota (najważniejszych elementów)
Długo oczekiwane wydanie Blendera 2.79 a jest w końcu dostępne. Nie znajdziemy tutaj żadnych nowych funkcjonalności, a jedynie ok 200 poprawek, co sprawia, że jest to najbardziej stabilna wersja.
Godot wprowadza wiele usprawnień względem BGE. Jest wydajniejszym, bardziej zaawansowanym, a przede wszystkim "innym" silnikiem do tworzenia gier.