Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Wyszukane artykuły :

Wielu z nas lubi perełki internetowe. Należę do grona tych osób i dlatego dzisiaj pokażę Wam coś, co nigdy nie powinno trafić ani do moich, ani Waszych oczu.
W upBGE powstaje dość ciekawy shooter, jako projekt sprawdzający możliwości samego silnika. Ciekawy, ponieważ osadzony w low-polowym świecie, a nie fotorealistycznej grafice.
Czas zakończyć TTG1 i rozstrzygnąć kto wygrał, choć wielu nie ulega wątpliwości. Na turniej zostały oddane 3 projekty.
Przestawiam Wam niedawno znaleziony przeze mnie demo plik fizyki samochodu. Wow!
Witamy na pierwszym TTG, czyli Turnieju Twórców Gier na portalu Troman.
Aj dzieje się ostatnio w świecie Blendera i jego silników gier. Straszne zawirowania wokół tego tematu, mam nadzieję, że to się uspokoi
W tym tutorialu zaczniemy przygodę, stawiając pierwsze kroki w silniku Armory3D. Pobierzemy, uruchomimy pierwszy projekt, dodamy nody logiki
Czas otrzeć łzy po BGE. Oto dostaliśmy nowy silnik gry jakim jest Armory3D z pełną integracją z Blenderem.
Zaczynamy z pierwszym tutorialem z serii "Użytkownik BGE w Godot". Czyli pierwsze spotkanie Blenderowca w innym silniku. Ma on na celu zmniejszenie zderzenia z rzeczywistością dla użytkowników, którzy całe życie pracowali w Blender Game Engine.
Ehhh.. straszne zawirowania są wokół naszego kochanego BGE. W poprzednim artykule wyraziłem swoje obawy co do rozwoju BGE jak i UPBGE. Niestety, okazały się prawdziwe.. UPBGE nie jest już rozwijany, a BGE usunięto z Blender 2.8. Ale po kolei..
Długo oczekiwane wydanie Blendera 2.79 a jest w końcu dostępne. Nie znajdziemy tutaj żadnych nowych funkcjonalności, a jedynie ok 200 poprawek, co sprawia, że jest to najbardziej stabilna wersja.
Godot wprowadza wiele usprawnień względem BGE. Jest wydajniejszym, bardziej zaawansowanym, a przede wszystkim "innym" silnikiem do tworzenia gier.
A więc stało się.. Kolejny wielki krok w rozwoju Tromana. Po wielu rozmowach zdecydowaliśmy się rozszerzyć tematykę forum o kolejny silnik gry mianowicie Godot Game Engine
Chciałbym Wam przedstawić najnowszy pomysł Blender Fundation, którym jest silnik renderujący PBR(Physically Based Rendering) w czasie rzeczywistym, o nazwie kodowej - Eevee.
Pierwsza gra zrobiona całkowicie w Blenderze, która doczekała się publikacji na Steam'ie!