Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Wszystkie newsy w kategorii : Tutoriale

Druga część tutoriala o gdscripcie:programowanie obiektowe, dodawanie/usuwanie scen w trakcie działania gry, przemieszczanie obiektów, zapis zmiennych do pliku
Tutorial przedstawiający składnię gdscripta
Tutorial dla Blenderowców, który umożliwi im szybką przesiadkę na Godot Game Engine. Materiał wzorowany na BlenderQuickStart.pdf - w którym znajdowały się główne czynności związane z widokiem i obiektami oraz skróty klawiszowe.
Podstawowe czynności które trzeba umieć wykonać w godocie
ogólne omówienie interfejsu godota (najważniejszych elementów)
Dowiedz się jak stworzyć ekran wczytywania i zaopatrzyć go w animacje, licznik procentowy lub mini-grę.
Dowiedz się jak przy pomocy kilku kliknięć stworzyć własne modele low poly - wszystko odbędzie się za sprawą Modifiera Decimate.
Zapoznaj się z procesem tworzenia zaawansowanego systemu LoD (Level of Detail). Dopasuj go do własnych potrzeb. Zmniejsz zużycie procesora i karty graficznej w swojej grze.
Poradnik jak za pomocą funkcji "Bake" Wykonać łatwy i prosty normal map.
Navigation Mesh, czyli jak zmusić obiekt, aby podążał za innym obiektem omijając przeszkody terenu. Dzięki takiemu zabiegowi, mamy podstawy sztucznej inteligencji(AI)
Tutorial pokazujący jak sensownie i logicznie połączyć trzy najważniejsze rzeczy w naszej grze, czyli Skybox, Sun i cienie. Krótko i na temat dla początkujących.
W cz. 2 zaimportujemy teren do Blendera i nałożymy na niego własne tekstury
W cz. 1 przy pomocy L3DT SE wygenerujemy teren oraz niezbędne mapy i wyeksportujemy go do pliku OBJ.
Wykorzystanie Blendera i Gimpa do stworzenia zapętlonej animowanej tekstury - zespołu obrazów na jednej teksturze.
Krótki tutorial przedstawiający mapowanie normalmap , zastosowanie reflect a także połączenie ich w jedno.