Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Wszystkie newsy w kategorii : Tutoriale

Pierwsza część serii przed nami wszyscy na pokład i zaczynamy podróż w kierunku cme... znaczy gotowej gry ;)
Już od jakiegoś czasu jest mówione, że przydała by się cała seria tutoriali jak zrobić grę od A do Z. W końcu ten dzień nadszedł. Stwierdziłem, że trzeba ruszyć się i to zrobić. W tym przypadku Infinity Runner w Godocie
Druga część tutoriala o gdscripcie:programowanie obiektowe, dodawanie/usuwanie scen w trakcie działania gry, przemieszczanie obiektów, zapis zmiennych do pliku
Tutorial przedstawiający składnię gdscripta
Tutorial dla Blenderowców, który umożliwi im szybką przesiadkę na Godot Game Engine. Materiał wzorowany na BlenderQuickStart.pdf - w którym znajdowały się główne czynności związane z widokiem i obiektami oraz skróty klawiszowe.
Podstawowe czynności które trzeba umieć wykonać w godocie
ogólne omówienie interfejsu godota (najważniejszych elementów)
Dowiedz się jak stworzyć ekran wczytywania i zaopatrzyć go w animacje, licznik procentowy lub mini-grę.
Dowiedz się jak przy pomocy kilku kliknięć stworzyć własne modele low poly - wszystko odbędzie się za sprawą Modifiera Decimate.
Zapoznaj się z procesem tworzenia zaawansowanego systemu LoD (Level of Detail). Dopasuj go do własnych potrzeb. Zmniejsz zużycie procesora i karty graficznej w swojej grze.
Poradnik jak za pomocą funkcji "Bake" Wykonać łatwy i prosty normal map.
Navigation Mesh, czyli jak zmusić obiekt, aby podążał za innym obiektem omijając przeszkody terenu. Dzięki takiemu zabiegowi, mamy podstawy sztucznej inteligencji(AI)
Tutorial pokazujący jak sensownie i logicznie połączyć trzy najważniejsze rzeczy w naszej grze, czyli Skybox, Sun i cienie. Krótko i na temat dla początkujących.
W cz. 2 zaimportujemy teren do Blendera i nałożymy na niego własne tekstury
W cz. 1 przy pomocy L3DT SE wygenerujemy teren oraz niezbędne mapy i wyeksportujemy go do pliku OBJ.