Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Woda/podwodny shader w BGE

napisał : Troll
29
lipca
2012
Użytkownik serwisu BlenderArtists o nicku "martinsh" dowodzi po raz kolejny że na co dzień używamy zaledwie kilku procent możliwości blendera. Tym razem prezentuje realistyczną wodę w BGE.
tagi : woda BGE martinish

Martinish, znany również jako twórca Atmospheric Scatteringu, udostępnia nam plik .blend, w którym ukazuje nam możliwości BGE pod względem symulacji wody. Na tafli widać refleksy światła słonecznego oraz załamanie światła. Wszystko to jest w ciągłym ruchu. Dodatkowo schodząc pod wodę obserwujemy smugi światła poruszające się po dnie, efekt gęstości wody, rozmycia i lekkie wodne oświetlenie.
Możemy również ustawić sobie wysokość słońca przytrzymując lewy przycisk myszy i poruszając ręką w górę lub w dół.

A oto prezentacja z wodnego spaceru:

http://www.youtube.com/watch?v=zkdBGe8tfNw&feature=player_embedded

 

Plik do ściągnięcia : Water_scene0.95.blend

19 komentarzy
janek napisał :
godz. 14:07, 29 lipca 2012
Super ! Przyda się do Squdem FPS
Darkhog napisał :
godz. 11:18, 1 sierpnia 2012
Przepraszam, ale który to już raz? Tych realistycznych wód w Blenderze to było od groma i ciut ciut. No ale fajnie że nowe tego typu rzeczy się pojawiają, szkoda że nie ma innych rzeczy które by ułatwiły pracę, jak np. shader wolumentrycznych chmur, żeby można było skończyć z głupimi skyboxami.
Troll napisał :
godz. 12:27, 1 sierpnia 2012
W tym pliku martinsha chodziło bardziej o shader podwodny. Zdaję sobię z tego sprawę, że refleksy na wodzie itp. to już chleb powszedni, jednak nadal może to zachwycać. Tutaj trzeba zwracać uwagę na szczegóły. Spójrz np. na pale wystające z wody. Nie dość, że widać ich zarysowania pod wodą, to jeszcze jest to wszystko rozmazane. Do tego jeszcze dochodzi rozproszenie światła i refleksy na wodzie, jako taka wisienka na torcie. Nie wiem jak Ty, ale ja czegoś takiego dotąd nie widziałem. Jeśli masz link co czegoś identycznego to zapodaj. Chętnie rzucę okiem ^^.
Darkhog napisał :
godz. 19:22, 1 sierpnia 2012
Linku nie mam, ale widziałem już coś takiego... dla 2.49
maniek napisał :
godz. 21:48, 1 sierpnia 2012
Czy to ważne?? uzupełniamy przecież serwis świeżym contentem więc wspominka nic nie zaszkodzi;)
ObywatelTB napisał :
godz. 22:04, 5 sierpnia 2012
Niesamowite! Świetny krajobraz, ma wielki potencjał. Mam nadzieję, że autor jakoś to rozwinie i na tej bazie zrobi grę.
szymon5596 napisał :
godz. 12:46, 7 sierpnia 2012
Wystarczy dodać motorówkę i już... Myślę, że to nie byłoby zbyt wymagające zadanie?
Troll napisał :
godz. 13:21, 7 sierpnia 2012
To nie będzie takie proste. Spróbuj dodać zwykłego cube'a z domyślną teksturą i zobacz co się stanie jak zobaczysz go w grze ^^
gimi33 napisał :
godz. 10:57, 8 sierpnia 2012
Zajefajne.Fajne jakby dodali jakiś tutorial do tego jak zrobić takie coś.
gimi33 napisał :
godz. 13:33, 8 sierpnia 2012
Link z downloadem jest zepsuty :C
Troll napisał :
godz. 14:22, 8 sierpnia 2012
U mnie jest wszystko w porządku. Ktoś jeszcze ma z tym problem?
maniek napisał :
godz. 16:01, 8 sierpnia 2012
U mnie jest ok.. gimi33 a w czym jest problem?
gimi33 napisał :
godz. 17:30, 9 sierpnia 2012
Klikam link i wyskakuje mi about:blank i nic innego się nie dzieje
Troll napisał :
godz. 18:09, 9 sierpnia 2012
Z jakiej przeglądarki korzystasz, gimi33?
gimi33 napisał :
godz. 23:34, 9 sierpnia 2012
Google Chrome
maniek napisał :
godz. 19:38, 10 sierpnia 2012
Widocznie google chrome ma problem z otwarciem pliku z dropbox.. niestety nic Ci nie poradzę ponieważ struktura linku jest poprawna.. jedyne co Ci pozostaje to prawy przycisk myszy na linku -> Zapisz link jako..
maniek napisał :
godz. 18:14, 9 sierpnia 2012
Kliknij w link prawym przyciskiem myszy i spróbuj wybrać "Zapisz element docelowy jako"
janek napisał :
godz. 19:57, 11 sierpnia 2012
Ja mam chroma i bez problemu pobrałem...
Troll napisał :
godz. 10:05, 12 sierpnia 2012
Być może to jest wina jakiejś konkretnej wersji Chroma. Ściągnij Firefoxa i problemu nie ma.
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj