Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

TTG - Turniej Twórców Gier na Tromanie

napisał : maniek
10
listopada
2018
Witamy na pierwszym TTG, czyli Turnieju Twórców Gier na portalu Troman.
tagi : ttg, tworzenie gier, blender game engine

Turniej ten jest odniesieniem do podobnego turnieju organizowanego na forum BlenderArtists.org pod nazwą BGMC(Blender Game Making Contest).

Turniej ten ma na celu popularyzację tematu tworzenia gier w silnikach, które są omawiane na tym portalu. Nie ważne jakie masz umiejętności, jeśli masz pomysł związany z tematem to twórz nawet coś prostego - chodzi o to aby coś tworzyć. Do turnieju możesz przystąpić w składzie jednoosobowym lub w zespole. Jeśli nie masz zbyt dużego doświadczenia w tworzeniu gier, możesz zawsze dołączyć do jakiegoś zespołu i zobaczyć swoją "działkę" w skończonej grze. To bardzo dobra okazja, aby zaangażować się w tworzenie gier, nauczyć się różnych sztuczek od innych użytkowników i zobaczyć, do czego zdolne są omawiane silniki.

Jako, że jest to pierwszy społecznościowy turniej, nie oferujemy żadnych nagród rzeczowych ani pieniężnych, oprócz zdobytego doświadczenia, satysfakcji oraz wygrana osoba/zespół narzuca temat kolejnego TTG. Z czasem, jeśli turniej będzie miał "wzięcie" wszystko w tej kwestii może się zmienić.

Temat pierwszego Turnieju : Święta, święta
Rozpoczęcie : 16.11.2018
Zakończenie: 14.12.2018

Udostępnianie projektów14.12.2018 0:00 - 14.12.2018 23:59

Reguły turnieju : 

  • termin na wykonanie projektu - 3 tygodnie
  • projekt musi być wykonany w silniku omawianym na forum : BGE/upBGE, Armory 3D, Godot Game Engine
  • można korzystać z dostępnych publicznie assetów

Oczywiście podczas tworzenia projektu możecie korzystać z forum. Jeśli chcesz załóż temat w dziale [Gry w trakcie realizacji] odpowiedniego silnika w postaci :  [TTG 1] Nazwa_gry i możesz tam wrzucać postępy pracy, mieć jakieś pytania. Jeśli nie chcesz chwalić się projektem, możesz zadawać zwyczajne pytania na forum - po to ono jest, aby osiągać cele.

Po osiągnięciu końcowej daty, każdy twórca udostępnia swój projekt na forum [Projekty ukończone] odpowiedniego silnika w postaci nowego tematu:  [TTG 1] Nazwa_gry. Macie na to dokładnie 24h, projekty po tym czasie nie będą brane pod uwagę. Projekty udostępniamy w taki sposób, aby każdy mógł bez problemu pobrać, uruchomić oraz przetestować (blend, exe jak kto woli).

Każdy zarejestrowany użytkownik będzie mógł oddać swoje glosy na projekty innych według poniższych kategorii : 

Innowacja - nieoczekiwane rzeczy w unikalnej kombinacji lub coś innego godnego uwagi.
Zabawa - jak bardzo podobało Ci się grać w tą grę. Czy jak spojrzałeś na zegarek, okazało się, że minęło 5 godzin?
Motyw - jak dobrze projekt wpasowuje się do tematu. Czy zrobione jest coś kreatywnego lub nieoczekiwanego z tematem? 
Grafika - jak dobrze wygląda gra lub jak efektywny jest styl wizualny. Ładna grafika, doskonała grafika generowana lub geometryczna, urocza twórczość programisty, itp. 
Audio - jak na tle gry jak wypada dźwięk. Wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa, odpowiednie efekty dźwiękowe ze względu na wygląd, podkłady głosowe itp. 
Nastrój - Opowiadanie historii, emocje i wibracje, które można uzyskać podczas grania. 
Ogólnie - Twoja ogólna opinia na temat gry, w każdym ważnym dla ciebie aspekcie. 


Zwycięzcą jest gra z największą sumą wszystkich punktów połączonych kategorii.

Chciałbym też, po osiągnięciu terminu, porobić filmiki z tych gier i dać na YT aby jeszcze to rozpropagować ten temat. Mam nadzieję, że nie będziecie mieli nic przeciwko.

W komentarzach pod tym artykułem, wyrażamy chęć udziału w TTG oraz piszemy kto składa się na zespół - te informacje będą aktualizował na bieżąco w artykule.

 

Zgłoszenia (jedna linia - jeden zespół/grupa) : 

Maniek
Gipsydanger
Felioz
Jaskier26
araagon
piter10p
Woobuz
tyser

Jeśli chcecie ustalić jakieś teamy, skontaktujcie się między sobą przez PW ustalcie co i jak, a następnie zgłoście to mi, że taki team powstał.

A więc zaczynamy!!!

Z dniem dzisiejszym zgłoszenia do projektu uważam za zamknięte. Cieszę się, że zgłosiło się aż 8 osób, głównie z tego forum, nie przypuszczałem, że będzie aż tylu. Tak więc od dzisiaj możemy zaczynać prace nas naszymi projektami w tematyce : Święta, święta. 

Mam nadzieję, że zaskoczymy siebie nawzajem ;)

[AKTUALIZACJA]

Jako, że jutro mija termin, piszę jak udostępniać projekty :

  1. Tworzymy nowy temat w dziale "Gry ukończone" [TTG 1] Nazwa_gry
  2. W treści posta zamieszczamy screen z gry/projektu lub wideo
  3. Opisujemy nasz projekt : na czym polega gra, opisujemy sterowanie, opisujemy co użyliśmy, czego się nauczyliśmy
  4. Link do downloadu z grą

Tworzymy nowy temat w tym dziale, ponieważ kolejne posty użytkowników pod danym tematem mają być opiniami o grze/projekcie oraz od razu oceniamy projekt według powyższych kryteriów (proszę zachować tą samą kolejność) w skali 1-10. Każdy oceniający, zobowiązuje się do ocenienia wszystkich udostępnionych projektów. 

Jeśli o czymś zapomniałem lub macie uwagi to dajcie znać.

 

72 komentarzy
Gipsydanger napisał :
godz. 17:50, 10 listopada 2018
Ja się zgłaszam.
maniek napisał :
godz. 19:02, 10 listopada 2018
[Aktualizacja]
Felioz napisał :
godz. 20:08, 10 listopada 2018
Ja też.
Jaskier26 napisał :
godz. 22:15, 10 listopada 2018
Zgłaszam się solo :)
araagon napisał :
godz. 22:32, 10 listopada 2018
I mnie zapisz.
Gipsydanger napisał :
godz. 23:26, 10 listopada 2018
Tworzy ktoś zespół czy wszyscy solo?
Gipsydanger napisał :
godz. 23:28, 10 listopada 2018
Ja chętnie się przyłącze do zespołu.
maniek napisał :
godz. 23:41, 10 listopada 2018
Ja solo ;)
piter10p napisał :
godz. 12:01, 11 listopada 2018
Dawno mnie tu nie było, ale chętnie także zgłoszę udział :)
Tak więc zgłaszam się do konkursu solo.
Patrząc na pozostałe zgłoszenia trzeba będzie chyba przemianować akcję na "Solo Troman Jam" ;)
maniek napisał :
godz. 12:11, 11 listopada 2018
Cześć witaj... kopa czasu.. Fajnie, że jesteś ;)
maniek napisał :
godz. 00:58, 12 listopada 2018
No też właśnie, przecież to nie jest Jam - nie zbieramy się w grupie i tworzymy czegoś razem. Przemianowuję to na 2TG - Turniej Twórców Gier
Woobuz napisał :
godz. 14:53, 11 listopada 2018
Zgłaszam się :D
maniek napisał :
godz. 15:12, 11 listopada 2018
[Aktualizacja artykułu]
maniek napisał :
godz. 11:50, 12 listopada 2018
[Aktualizacja Tytułu i Treści]
tyser napisał :
godz. 07:47, 13 listopada 2018
Ja się zgłaszam
maniek napisał :
godz. 22:20, 13 listopada 2018
[Aktualizacja]
maniek napisał :
godz. 08:27, 16 listopada 2018
[Zaczynamy]
maniek napisał :
godz. 22:27, 23 listopada 2018
No minął tydzień. Ja tam prace/postępy??
Felioz napisał :
godz. 23:01, 23 listopada 2018
Wymodelowałem rudolfa, zacząłem tekstury, w ten weekend go skończę.
Felioz napisał :
godz. 23:18, 25 listopada 2018
https://drive.google.com/open?id=19RCA2XcUttjHcj9Z2raA9TUDrXb73n-U
maniek napisał :
godz. 10:54, 26 listopada 2018
He.. fajny nawet ;) Ja za modelowanie się nie wziąłem (bo już wiem że nie starczy mi czasu), ale animuję zdobytego mikołaja ;)
maniek napisał :
godz. 17:20, 26 listopada 2018
A jak byś mu zrobił większe wytrzeszczone patrzały? Fajny bajkowy styl by był. Ale nie wiem jaki klimat będzie twojego projektu
piter10p napisał :
godz. 20:13, 26 listopada 2018
Cycles odpalony, praca idzie powoli do przodu. Z dumą sobie słucham jak mój komputer pali silniki od wentylatorów :)
A jak u ciebie maniek?
maniek napisał :
godz. 00:07, 27 listopada 2018
ja rigguje mikołaja.. heh pierwszy raz w życiu w końcu wziąłem się za animacje postaci :
http://troman.pl/files/users/2/images/santa_claus_rig.png
Woobuz napisał :
godz. 00:45, 28 listopada 2018
Ale wygląda super! :D
araagon napisał :
godz. 20:43, 26 listopada 2018
https://images90.fotosik.pl/81/6a05a4279c8162bcmed.png
https://images91.fotosik.pl/81/0d02f5fd3dc1e8c2med.png

A tu mój projekt się robi:)
szymon5596 napisał :
godz. 21:34, 26 listopada 2018
Nieźle to wygląda, z naszego forum masz chyba najlepszą rękę do BGE hehe
gumen napisał :
godz. 07:51, 28 listopada 2018
Co tu się wyprawia :o Dawno mnie nie było i widzę, że fajnie się bawicie :D Będę śledził wasze postępy i czekam na finał.
maniek napisał :
godz. 10:21, 28 listopada 2018
Sie masz gumen. Rzeczywiście dawno Cię tu nie było, także śledź co tu się dzieje ;)
araagon napisał :
godz. 20:54, 28 listopada 2018
https://youtu.be/xUmwkNN9rb8

Zrobiłem prosty Terrain LOD, mam nadzieje że zdążę z projektem. Opisze po turnieju jak zrobić taki teren.
szymon5596 napisał :
godz. 11:56, 29 listopada 2018
Fajne. Tak trochę obok tematu - szkoda, że BGE nie ma wielu takich i podobnych podstawowych rzeczy dostępnych od ręki - z automatu albo za pomocą jednego kliknięcia. Z pluginami też nie jest najlepiej. Taki UE 4 połowę rzeczy robi za użytkownika. Nawet Unity wymaga pluginu z shaderami, żeby grafika wyglądała na 2018 rok, bo w UE 4 są ustawione od razu. Ale można sobie tłumaczyć, że te silniki są dla leszczy, bo w BGE trzeba samemu kombinować. ;)
robertdolega napisał :
godz. 13:26, 29 listopada 2018
Szkoda, że dopiero teraz to zobaczyłem ;) No ale czekam na finał z ciekawością!
szymon5596 napisał :
godz. 19:02, 29 listopada 2018
Ja tam mam zamiar rozpocząć pracę 6 grudnia i zrobić sobie prawdziwy Jam.
Woobuz napisał :
godz. 00:45, 30 listopada 2018
U mnie akurat się sesja zaczęła, więc też będzie słabo z czasem :P
maniek napisał :
godz. 18:39, 6 grudnia 2018
Jest kilka głosów (w tym mój), aby przedłużyć TTG o tydzień. Mam nadzieję, że nikomu to nie przeszkodzi, a pomoże ;)
Jaskier26 napisał :
godz. 21:11, 6 grudnia 2018
Jestem za. Ten czas tak szybko uciekł, a tu grafika jeszcze nie uszykowana pod grę i po drodze zmieniał się pomysł na grę.
Felioz napisał :
godz. 20:45, 6 grudnia 2018
Ech.. miałem zamiar "machnąć" gierkę w ten (06.12.1018) wieczór. Dokładam jeden głos..
araagon napisał :
godz. 01:16, 7 grudnia 2018
Jak uważacie że to każdemu z was pomoże to jasne że tak. Ja walczę ze swoją z grą. I tak nie zdołam jej ukończyć bo jest zbyt rozbudowana, ale wersja demo w drodze.
Woobuz napisał :
godz. 01:53, 7 grudnia 2018
Również jestem za. Akurat w tym tygodniu mam jedyny termin sesji, dzięki naszemu wspaniałemu ministrowi edukacji :P
szymon5596 napisał :
godz. 15:36, 7 grudnia 2018
Tylko, żeby się to nie przedłużyło w nieskończoność... Jak to już na tromanie bywało niestety - nie ukończyliśmy żadnego projektu. Jakieś fatum chyba. ;)
Felioz napisał :
godz. 17:49, 7 grudnia 2018
Sprawa honorowa, "Udostępnianie projektów : 14.12.2018 0:00 - 14.12.2018 23:59" choćby miały wyjść dwie gry..
maniek napisał :
godz. 18:54, 8 grudnia 2018
? nie rozumiem tej wypowiedzi - możesz wyjaśnić??
Felioz napisał :
godz. 20:44, 8 grudnia 2018
O to samo co Szymonowi. Fajnie będzie jak coś "zespołowego" się w końcu uda zgodnie z planem.
araagon napisał :
godz. 21:02, 8 grudnia 2018
Przecież to zależy tylko i wyłącznie od osób które zgłosiły się do konkursu więc każdy odpowiada za siebie. To my uczestnicy, forumowicze kształtujemy wygląd tego forum nie administrator. Pamiętajcie o tym. Niech każdy wrzuci co ma, to na jakim to jest etapie jest mało ważne. Czasami trzeba zrobić kilka małych kroczków by potem zrobić jeden duży:)
szymon5596 napisał :
godz. 15:05, 9 grudnia 2018
A czy ktoś się czepiał administratora? Nie wiem co on ma wspólnego z tym co napisałem. Prędzej siebie się tą wypowiedzią uczepiłem, bo uczestniczyłem w projektach i nie kończyłem ich, choćby sam. ;)
maniek napisał :
godz. 22:44, 13 grudnia 2018
[Aktualizacja]
szymon5596 napisał :
godz. 20:00, 14 grudnia 2018
Cóż, zabieram się do pracy, zobaczymy czy zdążę. xd
szymon5596 napisał :
godz. 21:11, 14 grudnia 2018
Zdążę na miękko, ale robię z gotowych elementów z licencją cc0 - jedyną rzeczą wykonaną w 100% przeze mnie będzie postać (no i oczywiście aranżacja sprite'ów). Wykorzystałbym moje własne, które mam, ale są tak brzydkie, że chyba nie warto. Robię prostą platformówkę, remake mojej stare gry, tym razem w 2d. Może zabraknąć czasu na niektóre mechaniki. Ale cóż, w 4 godziny nie da się zrobić wszystkiego. Pozdrawiam
szymon5596 napisał :
godz. 22:32, 14 grudnia 2018
Proszę o pomoc, zapomniałem jak robi się kolejność wyświetlania obiektów 2d. Zrobiłem bohaterowi x-ray, ale muszę jeszcze dodać obiekt na nim. Niby taka prosta rzecz, wiem jak w Unity to się robi, a w BGE zapomniałem.
maniek napisał :
godz. 22:36, 14 grudnia 2018
Kolejność wyświetlania? Przesuń go delikatnie w jakiejś osi, żeby był nad obiektem
szymon5596 napisał :
godz. 22:56, 14 grudnia 2018
Liczyłem na bardziej "cywilizowane" rozwiązanie. Tak sobie radzę na tą chwilę jak mówisz, chyba już nie zdążę do ustawiania tego jak bozia przykazała.
maniek napisał :
godz. 23:08, 14 grudnia 2018
no bo nie kojarzę w BGE kolejności wyświetlania obiektów.. Chyba, że Ci chodzi o okno "Outliner"? ale czy tam można ustawiać kolejność?
szymon5596 napisał :
godz. 23:26, 14 grudnia 2018
Kurde całkowicie mi się rozjechały animacje i nie uratuje ich już chyba w pół godziny... Dodam po prostu wersje ze statycznym obiektem, trudno. Ten 4 godzinny projekt udowodnił mi, że BGE nie ma najmniejszego sensu w dzisiejszych czasach... :(
maniek napisał :
godz. 22:09, 15 grudnia 2018
Robisz grę, jak rozumiem, 2d w BGE, który jak wiadomo nie jest przystosowany do gier 2d, jak godot czy unity, które mają przystosowane do tego edytory..
szymon5596 napisał :
godz. 10:34, 16 grudnia 2018
No dobrze, ale nie powiesz mi, że BGE jest przystosowany do FPSów, RPGów, czy czegokolwiek. Po prostu jest wybrakowany pod każdym względem. I bardzo nad tym ubolewam, bo sam program bardzo lubię.
araagon napisał :
godz. 13:45, 16 grudnia 2018
Pozwolicie że coś napiszę na ten temat. BGE ogólnie nie jest przystosowane do żadnego rodzaju gier. Taka jest prawda. Większość narzędzi musisz sobie stworzyć sam i to spowalnia sam proces tworzenia. Druga sprawa to wydajność która jest daleka od tego co proponuje UE4 czy Unity. Dlatego stawianie nawet UPBGE w opozycji do UNITY jest bezcelowe. BGE może posłużyć do zabawy raczej, nie do zarabiania. Brak optymalizacji i wydajności zabija wszystko, nawet zapał do tworzenia gry. Gdyby UPBGE było tak szybkie jak UNITY to stworzyłbym projekt FPSa nie ograniczając się z ilością obiektów itd. Efekty też byłyby lepsze.
maniek napisał :
godz. 14:16, 16 grudnia 2018
No tak zgadzam się z tym i macie rację. BGE raczej się nadaje na początek przygody w silnikami gier(pamiętacie te czasy jak odkryliście jak łatwo było zrobić skaczącego Cube'a i mogliście to zapisać do exe?!) lub do prostych symulacji.. TTG miał być czymś co skłoni ludzi do robienia czegoś (nie koniecznie w BGE), i myślę że pomimo porażek, udało się. Ja nigdy nie robiłem animacji, i utrzymałem się w przekonaniu, że wolę pisać skrypty, niż robić grafikę... I forum się ożywiło, patrzcie jaka dyskusja :)
maniek napisał :
godz. 22:44, 14 grudnia 2018
Niestety.. jak to bywa na ostatnią chwilę, coś co ma działać nie działa jakby się zamierzało.. Także niestety nie zdążę dziś z publikacją, ponieważ jutro wstaje bardzo wcześniej i muszę iść spać.. Przykro mi..
tyser napisał :
godz. 06:40, 15 grudnia 2018
U mnie też nie poszło (najpierw cały czas przekładałem to na puźniej a jak już do tego usiadłem to byłem tak zmęczony że ja p******e i nic z tego nie wyszło), mam grę w stanie kompletnego burdelu gdzie kolizje raz działają a raz nie a wizualnie lepiej wygląda klocek w kiblu niż to co zrobiłem :(
szymon5596 napisał :
godz. 09:24, 15 grudnia 2018
No ale moja gra wygląda podobnie, a udostępniłem. ;)
Jaskier26 napisał :
godz. 14:14, 15 grudnia 2018
Również nie zdążyłem dokończyć projektu. Wczoraj usiłowałem złożyć coś na kształt dema, ale zauważyłem, że już minął wyznaczony czas i jeszcze projekt nie działał tak jak trzeba...
Woobuz napisał :
godz. 20:24, 15 grudnia 2018
Zabawne, ta sama sytuacja u mnie. Zmieniałem cały koncept dzisiaj, ale oczywiście psychika tak mnie dobiła, że nie miałem sił do pracy.
maniek napisał :
godz. 21:55, 15 grudnia 2018
Ale oczywiście nie żałuję, ponieważ od dłuższego czasu nie robiłem nic poważniejszego.. a tu proszę bardzo pierwszy raz w życiu zająłem sie animacją postaci.. jestem bogatszy o nowe doświadczenie.. Jak mi się uda ogarnąć w niedzielę to udostępnię projekt w dziale "projekty w realizacji", bo chce się pochwalić dwoma skryptami.. ;)
tyser napisał :
godz. 14:47, 16 grudnia 2018
Tak btw. Mam dwie propozycje usprawnień na przyszłość:
1.nie wiem jak u innych ale u mnie problemem było za dużo czasu(cały czas myślałem "mam czas zdążę";) i obudziłem się dzień przed terminem oddania prac z czymś czego się w rzaden sposób odratować już nie dało, dlatego myślę że mniej czasu działało by bardzo motywójąco
2.żeby usprawnić całość można by był zrobić całość na stronie typu itch.io od razu będzie ogarnięte zapisywanie się i publikowanie gier.


To tylko luźne pomysły ale może coś to pomorze?
araagon napisał :
godz. 16:28, 16 grudnia 2018
No nie wiem czy to dobry pomysł. Mniej czasu to słabszy projekt. Ograniczanie go w zaden sposob nie wpłynie motywująco.... To czy ktos potrafi pracować systematycznie i ogarnąć sie w danym czasie zależy tylko od niego.
maniek napisał :
godz. 17:00, 16 grudnia 2018
Zgadzam się z przedmówcą - skrócenie czasu też nie wpłynie na mnie motywująco, a raczej spowoduje, że nie zacznę projektu. Słuchajcie nie traktujcie TTG jako Jam'u - był taki pomysł, ale z tego się wycofałem
szymon5596 napisał :
godz. 20:37, 16 grudnia 2018
Od początku mówiłem, że tak będzie - chyba na forum napisałem taki komentarz. Wg mnie takie turnieje to powinno być 24 do 72 h nie więcej. I wtedy od razu człowiek zabiera się do pracy. A tak myśli się o pierdołach a nie działa.
araagon napisał :
godz. 20:50, 16 grudnia 2018
A ja cały czas twierdze ze dobra organizacja własnej pracy jest najważniejsza. Skracanie czasu dla mnie to zniechęcanie.
Jezeli odkładasz wszystko co masz zrobić to sory ale bedzie ci ciężko z każdym tematem.... Nawet takim na 24h.
maniek napisał :
godz. 20:56, 16 grudnia 2018
Nie wiem dla mnie ten czas co ustaliliśmy jest ok.. Można, zrobić coś porządnego lub nie.. co ja niby mam zrobić w 24h? Po za tym życie osobiste, praca, inne obowiązki i problemy, które zabierają czas.. Nie chodzę już do szkoły, a po szkole czas dla siebie...
szymon5596 napisał :
godz. 21:02, 16 grudnia 2018
No ja też nie, a jakbym nie miał czasu do siebie, to trochę kiepsko. Zawsze stawiałem na pierwszym miejscu to, żeby mieć czas na wszystko, często kosztem pieniędzy czy jakiegoś tam awansu.. Pod każdego się niestety takiego konkursu nie dostosuje.
Felioz napisał :
godz. 17:19, 17 grudnia 2018
Zgadzam się z Mańkiem, ludzie mają swoje życie, różne sytuacje. Jeśli ktoś chce/może to zawsze może sobie sam zrobić 24h-jam lub siadać na godzinkę i coś wyskubać. Efekt będzie podobny. Po za tym to jestem zadowolony. Wiedziałem że szału nie będzie ale coś drgnęło na tym portalu, postawiono jakiś kamień milowy. Następnym razem będzie lepiej.
maniek napisał :
godz. 14:45, 12 stycznia 2019
Oki Panowie (i Panie jeśli w ogóle tu mamy ;) ) trochę mnie tu nie było bo mam problemy zdrowotne, ale czas zakończyć temat TTG 1
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj