Panel Logowania

Tomato Jones

napisał : maniek
01
stycznia
2018
Pierwsza gra zrobiona całkowicie w Blenderze, która doczekała się publikacji na Steam'ie!
tagi : Indiana Jones, Tomato Jones, blender game engine, softbody

Twórca gry KRUM, przedstawiający się nickiem haidme na BlenderArtists.org, postanowił rozpocząć nowy projekt - zabawną, małą grę, w której jesteś.... pomidorem?! i to do tego w głupawym kapeluszu.. Zadaniem naszego bohatera jest przejść przez starożytne ruiny, jednocześnie zbierając złote monety i szukając ukrytego artefaktu. Na kilkudziesięciu mapkach, pełno jest rozsianych, wszelakiej maści pułapek, które utrudniają poszukiwania. Chwila nieuwagi i... umierasz na wiele bolesnych sposobów.

Gra stylizowana jest w klimacie filmów "Indiana Jones", przez co staje się zabawna i pełna humoru. Tomato Jones jest całkowicie oparty na możliwościach fizyki i symulacji w Blender Game Engine. Jeśli chodzi o BGE, na uwagę zasługuje ciekawe użycie obiektu SoftBody oraz zachowanie kamery, która obraca się dość intuicyjnie.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że gra jest dostępna na Steam'ie. Przepraszam, ale pierwszy raz widzę, aby gra stworzona całkowicie Blenderze, była opublikowana na tej platformie jak i wielu innych.

Na Steamie jest możliwość pobrania darmowego demo, lecz niestety u mnie to nie działa. Prawdopodobnie dlatego, że ta gra nie jest na Linuxa, a ja działam na Linuxie. Liczę, że Wam ta gra pójdzie i czekam na Wasze wrażenia oraz komentarze.

Sklep Steam: http://store.steampowered.com/app/499460/
Humble Bundle: https://www.humblebundle.com/g/tomato-jones
Itch.io: https://haidme.itch.io/tomatojones

Twórca na fali sukcesu idzie za ciosem. W tej chwili na Steamie można coś pobrać drugą część gry czyli Tomato Jones 2 :

Sklep Steam : http://store.steampowered.com/app/62...omato_Jones_2/ 

2 komentarze
Felioz napisał :
godz. 20:31, 3 stycznia 2018
Grałem,
W demie jest jedna plansza, na minutę grania. W pełnej wersji będą/są trzy "światy" gdzie w każdym jest odpowiednio 10,6 i cztery plansze. Sterowanie WSAD(poruszanie)+spacja(skok).
Jest parę niedoróbek jak niestarannie nałożone tekstury, czy możliwość nabicia się na wysunięty z ziemi pal jak szpic jest już nad kapeluszem.
Grało się przyjemnie. Na uwagę zasługuje mapa świata i sterowanie umieszczanie kursora na krawędziach ekranu. Lewo-prawo jak w RTS-ach a góra-dół to przybliżanie i oddalanie. W pełnej wersji jest możliwość "kupienia" różnych kapeluszy.
Współlokator zwrócił uwagę na podwędzoną czcionkę z Indiany Jonesa, artefakt z "Crasha", "stockowość" muzyki i nijakość ogółu. Szarpidrut robieniem gier się nie zajmuje, więc to jest opinia z zewnątrz. Ja widzę że ktoś się nieźle napracował i jestem gotów za tą pracę wynagrodzić.
maniek napisał :
godz. 12:50, 4 stycznia 2018
Dzięki za opis gameplay'u. Tak, praca włożona w ten projekt jest niesamowita i chylę czoła twórcy ;)
P.S. Felioz, nie otrzymałeś ode mnie PW?
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj