Panel Logowania

Rolling Template - szablon gry

napisał : maniek
19
stycznia
2016
Prezentujemy pierwszy szablon typu gry jakim jest Rolling Template - a prościej mówiąc jest to typ gry w której sterujemy kulą (piłką - gry typu Marble, Ball Game)
tagi : rolling game ball kula fizyka kuli podwójny skok

W ogóle o co chodzi z szablonami? Otóż mając chwilę Blender game enginowego załamania, poinstalowałem sobie co to nowsze silniki gier typu Unity, Unreal Engine 4 i nawet poświęciłem trochę czasu na przerobienie jakichś tutoriali. Niestety natłok tych wszystkich opcji i potrzeba uczenia się nowego interfejsu spowodował tym szybszy powrót do Blendera. Wiecie.. działa to nasze jakieś przyzwyczajenie, że kosztem lepszych efektów i wydajności, zraża nas zmiana nawyków i potrzeba przestawienia się na inne UI.. Doskonale wiemy, że BGE ma pewne ograniczenia(duże), ustępujące najnowszym silnikom gier, ale Blender i jego engine, ma to coś w sobie, że nie możemy go tak sobie odpuścić. Grzebiąc w UE spotkałem się z systemem szablonów, które ów program serwuje na starcie.. Ciekawy pomysł - użytkownik wybiera szablon gry jaką chce zrobić, i podstawową fizykę i sterowanie już ma, pozostaje mu tylko pomysł na samą grę i wykonanie.. Myślę sobie "ach.. w Blender game engine by się to przydało.." I tak razem z użytkownikami forum troman.pl, uznaliśmy, że w BGE też byłyby pomocne takie szablony, które można dać społeczności, aby mogła zobaczyć, że w BGE można zrobić każdy typ gry

Na pierwszy rzut trafił Rolling Template, niby bardzo prosty do odtworzenia w BGE, w sumie to tylko tocząca się kula, lecz napotkaliśmy się z większymi i mniejszymi problemami, które z powodzeniem rozwiązaliśmy. Poniżej elementy zawarte w szablonie:

  • podstawowa fizyka kuli
  • sterowanie kulą WSAD względem widoku kamery(to był największy problem do rozwiązania z całym spokojem mogę stwierdzić, że to jedny plik w sieci rozwiązujący ten problem, ściągałem wiele plików gier poruszających ten typ gry, niestety nie było w nich tej funkcjonalności)
  • sterowanie widokiem kamery - Mysz; Q/E - przybliżanie/oddalanie widoku
  • podwójny skok - Spacja lub LPM
  • zmiana koloru kuli - PPM
  • zmiana rozmiaru kuli - Kółko myszki
  • całe sterowanie i zachowanie kuli zostało przeniesione do skryptu pythona - nawet w tak prostym przykładzie ilość kostek logiki wymagana do podstawowego sterowania, wprowadzała już niezłą pajęczynkę i nieczytelność (Sprawdza się tu opinia, że kostki logiki nadają się tylko do prostych rzeczy, nawet do lekko zaawansowanych potrzebny/wygodniejszy jest python (a nie myślałem że Rolling Template będzie aż tak potrzebował pythona, myślałem że szablon jest na tyle prosty, że wystarczą mu kostki))
  • podstawowe materiały z właściwościami fizycznymi
  • podstawowa scenka z obiektami dynamicznymi

Aktualna wersja : 1.3 [Pobierz 2.8MB]

3 komentarze
dynamowy napisał :
godz. 14:00, 20 stycznia 2016
Widzę, że mój materiał złota się przydał ;)
dynamowy napisał :
godz. 14:02, 20 stycznia 2016
Sorry za głupi spam, przeglądarka się zacięła... -.-
maniek napisał :
godz. 14:20, 20 stycznia 2016
Nie to był błąd na stronie.. A no materiał się przydał ;)
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj