Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Jak zapisać swoją grę w *.exe?

napisał : janek
23
sierpnia
2012
Tutorial przedstawiający jak zapisać swoją gre w *.exe. Skierowany dla zielonych użytkowników.
tagi : zapis w exe jak zapisać format wypalić grę how to save game in

Dzisiaj chciałbym pokazać ten tutorial bardzo początkującym użytkownikom Blendera którzy dopiero zaczęli zabawę z nim.

Zanim zrobimy to wszystko musimy najpierw zaznaczyć w panelu [User preferences] opcje exportu naszej gry do formatu *.exe. Aby to zrobić proponuję otworzyć blendera od nowa (żeby był pusty projekt). Kiedy to już zrobimy wejdźmy w panel [user preferences] ( File -> User preferences...).

 

Pojawi nam się taki panel:

 

Rób to co ja na obrazku:

 

Teraz możesz otworzyć swój projekt i wyexportować go do \"exe\".

 

Wpisz jego nazwę i folder zapisu. A potem kliknij [Save as Game Engine Runtime] i pamiętaj żeby stworzyć nowy folder dla twojej gry :)

I teraz ciesz się swoją grą ;)

Pozdrawiam.

7 komentarzy
gumen napisał :
godz. 19:01, 23 sierpnia 2012
Dodam jeszcze, że tworzymy tak plik wykonywalny dla systemu, na którym exportujemy. Czyli na Windowsie mamy exe, na Linuxie plik wykonywalny dla Linuxa i tak samo na MAC OS.
myinventions napisał :
godz. 20:14, 23 sierpnia 2012
A ja dodam, że ten plik exe jest tak naprawdę połączonym plikiem blenderplayer.exe z plikiem gry *.blend. Z pliku exe da się zatem "wydostać" z powrotem plik gry. Jeśli chcemy się zabezpieczyć, przed użyciem pliku gry przez inną osobę możemy użyć Burstera, kodując grę przez stronę geta3d.com.
Qba napisał :
godz. 11:57, 18 listopada 2012
Nie wiem jak z najnowszym Blenderem, ale wcześniej do katalogu z wygenerowanym plikiem exe należało skopiować biblioteki z głównego katalogu Blendera, inaczej pojawiał się błąd związany z ich brakiem
maniek napisał :
godz. 12:01, 18 listopada 2012
najnowszy blender już sam to robi za nas ;)
LubuPL napisał :
godz. 18:01, 18 grudnia 2013
Mam dwa problemy:

- po pierwsze nie mam dźwięku gry
- po drugie nie ma pełnego ekranu

Jak to "naprawić"?

Blender 2.66
LubuPL napisał :
godz. 07:25, 19 grudnia 2013
Ok działa. Teraz chciałbym się dowiedzieć jak ustawić pełny ekran ;)
maniek napisał :
godz. 12:46, 19 grudnia 2013
W panelu Render w zakładce Standalone Player zaznacz opcje Fullscreen
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj