Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Halloween Blender Game

napisał : gumen
22
lipca
2012
Niewielka gra wykonana w Blenderze 2.59 z pomocą innych darmowych aplikacji takich jak: Gimp i Inkscape. Stworzona zaledwie w tydzień wliczając w to naukę BGE i Pythona.
tagi :

Możliwości Blender Game Engine zachęcają jednostki do stworzenia własnej epickiej gry. Zapał i oczekiwania takiego samotnego twórcy często przerastają jego możliwości. Dlatego zachęcam do tworzenia małych projektów. Ta gra to doskonały przykład. Nie posiada ona super grafiki, dźwięków czy fascynującej fabuły. Ale została skończona, jest grywalna i daje dużo radości :] Celowo nie użyłem GLSL, aby gra działała na najstarszych komputerach w mojej szkole.

Celem gry jest zbicie jak największej ilości dyń. Wraz z postępem w grze poziom trudności wzrasta. Jeśli spudłujemy tracimy punkt. Runda trwa dwie minuty i niezależnie od wyniku na końcu otrzymasz dopingujący aplauz :) Dobry wynik to powyżej 200p. (mój rekord to 219).

Sterowanie: Enter - rozpoczęcie gry, klawiatura numeryczna - uderzenie młotkiem, Esc - wyjście.
Instalacja: pobieramy plik, rozpakowujemy w dowolne miejsce i uruchamiamy Halloween Blender Game by Gumen.exe.

Prezentacja na YouTube:

 


Gra do pobrania (Windows) : https://anonfiles.com/file/95fda579ced851c80f161edb19317a9c
Gra do pobrania (Linux) : https://anonfiles.com/file/0263767fca418b2c25386144dae8646a 

9 komentarzy
janek napisał :
godz. 09:47, 21 lipca 2012
Gra na prawdę fajna :D Mój rekord to 89 p :cry:
maniek napisał :
godz. 13:56, 22 lipca 2012
Nie grałem na punkty, a zwracałem bardziej uwagę na animację i efekty.. Super zrobione.. Gra prosta, animacja perfect, świetna grafika... Oby tak dalej ;)
RafciX napisał :
godz. 11:01, 23 lipca 2012
Sam chciałbym z ciekawości w to zagrać, tylko szkoda, ze nie ma natywnej wersji na Linux`a przez co sobie nie pogram :D
maniek napisał :
godz. 11:15, 23 lipca 2012
Powinieneś bez problemu odpalić pod Wine
gumen napisał :
godz. 15:45, 23 lipca 2012
Zrobiłem wersję na linuxa, u mnie działa na ubuntu bez problemu. Uploaduję i się wrzuci. :)
maniek napisał :
godz. 12:17, 24 lipca 2012
Ok RafciX linka na linuksa został dodany
maniek napisał :
godz. 13:15, 24 lipca 2012
Qrde.. chyba coś słabo u mnie z refleksem ;/ max 25-30 punktów jak mi się udało uzbierać ;(
lolko7 napisał :
godz. 00:33, 28 września 2012
Witam
gumen mógłbyś napisać z jakich materiałów korzystałeś ? Interesuje mnie nie modelowanie czy animacja (bo to znam) a bardziej python, scrypty (czy użyłeś gotowca czy napisałeś własny) oraz jak to poskładać do "kupy". Może napisz z jakich tutków korzystałeś.
Dzięki z góry.

P.S. Świetnie Ci to wyszło stąd moje pytania :)
gumen napisał :
godz. 12:39, 28 września 2012
Nie korzystałem z żadnych tutków, ale wtedy gdy robiłem tą grę byłem już po pierwszym nieudanym projekcie. Wtedy bazowałem na wszystkich dostępnych tutorialach z blender cookie. Ale nie dają one zbyt dużo wiedzy. Wszystkie skrypty napisałem sam od zera. Wtedy byłem kompletnie zielony jeśli chodzi o pythona i bge. Miałem za to dość dużo doświadczenia z podstaw programowania w Pascalu i C++. Dlatego dla mnie problemem było np.: pobranie obiektu, przesłanie informacji do innego obiektu itp. Algorytmika nie stanowiła problemu. Skrypty mam tylko tam gdzie naprawdę musiałem je mieć i są bardzo słabe. Gdy czegoś potrzebowałem (np.: przesunąć obiekt) to zwyczajnie przeszukiwałem internet, aż znalazłem kogoś kto też się o to zapytał. Już wcześniej się nad tym zastanawiałem czy nie udostępnić wam plików gry. Nie chciałem tego robić, ze względu na 'nie profesjonalne' skrypty oraz fakt, że napisałem je do blendera 2.59, a od tego czasu weszło sporo zmian. Na nowszych blenderach gra już nie działa, więc skrypty nie będą pomocne. Mimo to nie jesteś pierwszą osobą, która chciała by zajrzeć do gry. Jeśli jeszcze ktoś wyrazi chęć (komentarz), to udostępnię pliki.
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj