Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Game Logic Editor

napisał : maniek
17
sierpnia
2012
Od wersji 2.5x, Blender zyskał dodatkowe okno o nazwie Logic Editor. To w nim będziemy określać zachowanie na ustalone zdarzenia obiektom naszej gry. Krótki opis serca programowania gry.
tagi : bge logic editor wstęp do gry


Panel Buttonów Game z Blendera 2.4x został zastąpiony nowy typem okna w Blenderze 2.5x o nazwie Logic Editor. To właśnie tu ustawiamy wszystkie sensory i actuatory dla obiektu. Okno Logic Editor możemy w prosty i szybki sposób przywołać w każdej chwili za pomocą przycisku wyboru typu okna.

Możemy też skorzystać z gotowego okładu, który odzwierciedla stare ustawienie znane z Blendera 2.4x o nazwie "Game Logic".

 

Dolna część ekranu to doskonale znane ustawienie z Blendera 2.4x

Po lewej znajduje się Panel Properties. Jest to panel w którym określamy różne zmienne i ich wartości dla obiektu. Więcej informacji na temat zmiennych znajdziecie w artykule "Wstęp do BGE ".

Środkowa przestrzeń to całe serce gry. Korzystając z wybieranych list, dodajemy kolejne sensory, controllery oraz actuatory, które następnie łączymy, tworząc powiązania pomiędzy kropeczkami . Powiązanie takie tworzymy klikając i przeciągając myszkę pomiędzy kropeczkami od sensora do controllera.

Usuwanie połączeń można wykonać na dwa sposoby :

  1. przeciągnięcie odwrotne - od controllera do sensora.
  2. [CTRL] + LPM - pojawia się ikonka nożyka i należy przeciąć niepotrzebne powiązania


Została nam jeszcze prawa strona, którą już opisywałem w artykule "Wstęp do BGE " i "Fizyka obiektu". Jest okno Properties gdzie znajdują się przyciski do ustawień gry, w zależności od wybranego panelu.

6 komentarzy
Michalek napisał :
godz. 13:30, 17 sierpnia 2012
Chciałbym dodać że jak mamy już dużo porobionych tych połączeń między kostkami logiki to możemy je w łatwy i szybki sposób pousuwać przytrzymując klawisz LCtrl i przeciągając po nich myszą. Pojawia nam się nożyk za którego pomocą wycinamy połączenia.
maniek napisał :
godz. 16:49, 17 sierpnia 2012
Własnie nie wiedziałem jak to wywołać.. dzieki za info i zaraz dodam do artukułu
piter10p napisał :
godz. 21:10, 7 września 2012
Szczerze myślałem o wytłumaczeniu do czego służą poszczególne sensory aquatory itp. Jak używać Properties ale też może być poradnik jak łączyć i rozdzielać kostki też może być...
maniek napisał :
godz. 15:15, 8 września 2012
to zostało podzielone na osobne artykuły, które są właśnie w przygotowaniu.. cierpliwości ;)
maciox962 napisał :
godz. 01:16, 7 maja 2015
A ja mam z kolei pytanie, które może jest na forum, ale nie potrafię doczytać. Czy istnieje jakaś możliwość aby bezpośrednie w blenderze, utworzyć kontrolery pod androida? Tzn. żeby po prostu dało się grać w to na urządzeniu mobilnym. Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi (:
Mortus napisał :
godz. 10:03, 11 maja 2015
Chyba miałeś na myśli sensory. Dotknięcie na urządzeniu mobilnym jest traktowane jak kliknięcie myszką na komputerze, więc sensory do myszki powinny być wystarczające. Jednak jeśli chcesz stworzyć grę na androia to nie polecam BGE - teoretycznie się da, w internecie są jakieś informacje na ten temat, ale spokojnie można przyjąć, że w Blenderze gry na smartfona/tablet nie zrobisz. Sam kiedyś próbowałem i pamiętam, że było z tym sporo zachodu a i tak nic nie działało.
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj