Panel Logowania

Blender 2.66

napisał : maniek
25
lutego
2013
Blender Fundation wydała kolejną wersję Blendera opatrzoną numerkiem 2.66. Z nowości należało by wymienić Dynamic Topology, symulacja Rigid Body i podgląd materiałów Cycles w panelu.
tagi : blender 2.66 dynamic topology symulacja rigid body

Zmiany głównie dotyczą narzędzi samego blendera, lecz i BGE doczekało się małych poprawek. Usunięto również około 250 bugów z poprzednich wersji. Poniżej najważniejsze zmiany :


Dynamic Topology Sculpting

Nowy tryb sculptingu, charakteryzuje się dynamicznym tworzeniem podziału siatki w trakcie procesu rzeźbienia. To sprawia, że możliwe jest formowanie złożonych obiektów z prostej siatki, a nie tylko poprzez wcześniejsze podzielenie siatki na gęstszą.

 

Symulacja Rigid Body

Biblioteka fizyki Bullet od teraz jest zintegrowana z samym Blenderem oraz systemem animacji. Daje to nowe możliwości w animacji, oraz lepszą kontrolę w symulacjach.

 

Interfejs

- nowe ikony wysokiej rozdzielczości
- przezroczyste okna narzędzi
- nowe sposoby odzyskiwania sesji
- kopiowanie i wklejanie obiektów w oknie 3D


Modelowanie

Narzędzie Bevel, ma możliwość działania na poszczególnych wierzchołkach, z jednym lub więcej segmentów.

 


Game Engine

- dodano dodatkowe opcje do nowego typu fizyki "Character"
- poprawiono wygląd "Show Framerate and Profile"
- dodano Alpha shadows dla typu Simple Shadow
- dodano dynamiczne ładowanie zewnętrznych plików *.blend

Wersja do pobrania pod tym linkiem : http://www.blender.org/download/get-blender/

Jeśli coś pominąłem ważnego to dajcie znać :)

6 komentarzy
LubuPL napisał :
godz. 21:25, 25 lutego 2013
Dynamic Topology Sculpting bardzo mnie zainteresowało. Chyba pobiorę sobie tą wersję, bo wygląda ciekawie :lol:
araagon napisał :
godz. 10:17, 26 lutego 2013
Nareszcie oficjalna wersja z Soft Shadows:) Ciekawe jak będzie z wydajnością.....
maniek napisał :
godz. 12:15, 26 lutego 2013
No ciekawe ciekawe... ale ja nadal nie mogę znaleźć działającego przykładu.. jeśli ktoś go ma to niech poda, lub jeśli wie jak uzyskać Soft Shadows to niech się podzieli tą wiedzą..
araagon napisał :
godz. 15:18, 26 lutego 2013
Dzisiaj przysiądę i zrobię na szybko jakąś małą scenkę z soft shadows...
maniek napisał :
godz. 08:23, 8 marca 2013
Jak to zwykle bywa wydano wersję Blender 2.66a wnoszącą około 200 poprawek ;) zachęcam do zaktualizowania ;)
maniek napisał :
godz. 08:39, 26 czerwca 2013
I jak arragon udało Ci się zrobić scenkę z Soft Shadows??
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj