Troman - tworzenie gier
Logo serwisu Troman.pl
Panel Logowania

Armory3D 0.5

napisał : maniek
08
października
2018
W końcu wyszła nowa wersja silnika Armory3D w wersji 0.5. Jak twórcy zapewniają, wersja ta zawiera mnóstwo poprawek znalezionych błędów, jak nowości
tagi : silnik blender, game engine, blender armory, armory3d, rendering cycles, blender gra, android gra, html gra, nowy silnik do gier
Nie będę tutaj się rozpisywał co do drobnych szczegółów, ponieważ w tym wydaniu poprawiono naprawdę dużo różnych błędów, jaki dodano rozliczne funkcjonalności. Oczywiście jak to miało miejsce w poprzedniej wersji silnik wszyty jest w Blendera 2.79 oraz 2.8.
Najważniejsze zamiany
  • nowa wersja Kode Studio
  • Armory działa od teraz na Haxe4
  • plik wykonywalny Krom jest teraz o wiele mniejszy i nie zawiera zewnętrznych bibliotek DDL
  • poprawiono wydajność Skinningu postaci
  • hybrydowy raytracing działa w Armory
  • zmiejszono wielkość Armory SDK
  • dodano 2 nowe szablony typów gier (top down template, twin stick shooter template)
  • i wiele innych

Pełny release notes znajdziecie tu:  http://forums.armory3d.org/t/armory-0-5-is-out/1835 

Download jak i manual znajdziemy na oficjalnej stronie Armory - http://armory3d.org . W sekcji download mamy kilka wersji : 

b27 - Armory z Blenderem 2.79, bez odtwarzania w podglądzie - bardziej stabilny
b28 - Armory zintegrowany z Blenderem 2.8, z odtwarzaniem w podglądzie - wysoce eskperymentalny, do testowania

Oczywiście narzędzie to możemy pobrać za darmo, co nie oznacza, że nie możemy twórców wesprzeć symboliczną kwotą.

7 komentarzy
Felioz napisał :
godz. 18:48, 20 października 2018
https://armory3d.org/fund.html - Oficjalna strona armory odnotowała przekroczenie 75% pokrycia kosztów pracy nad silnikiem.
szymon5596 napisał :
godz. 20:54, 30 listopada 2018
Panowie, czy tylko ja nie potrafię znaleźć ŻADNEJ gry w produkcji na tym silniku? Co jest nie tak? Widzę tylko demka autora. Ja sam jak pamiętam nie byłem w stanie nic zrobić, ponieważ crashowało cokolwiek bym zrobił. To już na gołym BGE nadal pełno mini projektów..
maniek napisał :
godz. 21:44, 30 listopada 2018
Jest to dość młody projekt, więc nie ma jeszcze mocno rozwiniętej społeczności jak BGE
szymon5596 napisał :
godz. 10:42, 1 grudnia 2018
No ale jednak został ufundowany + kilka miesięcy jest już za darmo. A ja nie widzę nawet projektu toczącej się kulki czy czegokolwiek na YT ani na żadnym forum.. A tutoriale w necie są i mają wyświetlenia. Myślałem, że wszyscy rzucą się na ten silnik i porzucą BGE a tu jednak jest inaczej.
maniek napisał :
godz. 15:24, 1 grudnia 2018
No tak w sumie też tego nie widzę. Jakieś tutoriale są, ale na razie ogólne. Też myślałem, że będzie rzucenie się na ten silnika, a śledząc newsy Armory to jest naprawdę obiecujący. Może to będzie furtka dla tromana? Myślę, że barierą jest tu język skryptowania. Wiem po sobie. W BGE uczyłem się Pythona i jakoś go ogarniam, coś tam lepiej lub gorzej napiszę. A tu jakiś Haxe. Być może to hamuje ludzi.

No muszę zobaczyć czy da radę zrobić projekt, tak jak mówisz toczącej się kulki,o zera do wyeksportowania
robertdolega napisał :
godz. 10:59, 1 grudnia 2018
Ja już próbowałem tego Armory i miałem naprawdę wielkie nadzieje, ale miałem problem z eksportem gry. Poczekam jeszcze trochę i spróbuję ponownie. Może z nowszymi wersjami już będzie ok i zostanę przy nim. A wtedy się posypią projekty
Felioz napisał :
godz. 17:26, 1 grudnia 2018
UPBGE zdaje się szybciej rozwijać, jest dużo tutoriali zwłaszcza jak się wyściubi nosa poza angielszczyznę.
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz do newsa, musisz być zalogowany w Serwisie.. Zaloguj