Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Przydatne skrypty i dema technologiczne wraz z plikami źródłowymi. Wszystko co przydatne przy tworzeniu gier.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: maniek » 16 sie 2018, 11:14

Twojego autorstwa?

Jak kursor idzie do krawędzi, to kamera przeskakuje i jedną jednostkę, i trzeba cały czas machać w krawędź, żeby kamera się przesuwała dalej..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 91
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: Felioz » 16 sie 2018, 17:10

Na podstawie paru tutoriali z youtube`a..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLwEd84vPBW77XJ8WQhcINPPh-2qNaJw7R
https://www.youtube.com/watch?v=F_D1YsJvTiI <= Do tego to kilka razy podchodziłem, musiałem się przyzwyczaić..
A skrypt też z tutorialu tyle że trochę go zmieniłem. Odpalałeś na "Standalone Player"? Poniżej to samo inną metodą:
https://drive.google.com/file/d/1ZPQArq-EIwQU3U_dWcTosBBqBKoCIUsT/view?usp=sharing

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: maniek » 16 sie 2018, 21:38

Ano nie odpalałem w Standalone Player. Odpaliłem w nim i w prawo i w dół jest ok, lecz góra i lewo trzeba poruszać myszką wtedy idzie
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 91
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: Felioz » 17 sie 2018, 20:26

https://blenderartists.org/t/hex-grid-mechanics-logic/646701/20 Przydatny wątek o siatkach hexagonalnych, sam bym do tego nie doszedł.
Ten problem "góra i lewo" to musi być jakiś "technologiczno-monitorowy", gdy odsunę kursor o jeden piksel to już działa.
A jak działa ten drugi sposób?

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: maniek » 18 sie 2018, 11:56

No niby lepiej, jeśli ostrożnie będzie się zbliżać myszką do krawędzi to idzie ok.. ale jak dotknie to się zatrzymuje
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 91
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: Felioz » 31 sie 2018, 21:22

To już powinno działać... https://drive.google.com/open?id=19lqupx-O-ZOdWP7Ywv5OC1elj01PoCG4
Zapraszam do komentowania.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: maniek » 01 wrz 2018, 21:03

Wow.. teraz działa idealnie.. Co zrobiłeś?
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 91
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: Felioz » 02 wrz 2018, 0:12

W "MOA" zmieniłem z "mouse over any" na "mouse over", i wcisnąłem "invert" ( nie wiem, ale działa). A obszar poruszania kamery ograniczyłem za pomocą kostek "Constrain".

Awatar użytkownika
Jaskier26
Posty: 61
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:38

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

Postautor: Jaskier26 » 19 wrz 2018, 12:26

Fajna rzecz, ale nie wiem jak coś zbudować :( I niestety mam ten sam problem co Maniek miał. A ten kursor budowy powinien zmienić lokalizację na tą, gdzie się kliknęło?


Wróć do „Zasoby”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości