Modele

Pytania nie pasujące do pozostałych for w tej kategorii.
Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 263
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Modele

Postautor: Woobuz » 09 sty 2014, 7:50

Witam!

Pomyślałem, że zanim zacznę tworzyć gry, nauczę się porządnie modelowania i teksturowania. Dlatego piszę ten temat, gdyż będę zamieszczał tu moje modele i proszę was, abyście je oceniali. Krytykę przyjmuję, chcę po prostu się w końcu tego nauczyć. Moje poprzednie modele nie zaskakiwały wyglądem :P

A więc zaczynamy. Na początek beczka - nieco ponad godzina pracy.

Obrazek

Śmiało oceniajcie, krytykujcie, albo doradzajcie :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 450
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Modele

Postautor: maniek » 09 sty 2014, 9:30

No to na pierwszy rzut oka moim zdanie obręcze są za grube i nie wyglądają na metalowe tylko betonowe.. może użyj tekstury bardziej rdzawej... a i u góry końcówki tych desek są chyba nie tak ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 263
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Modele

Postautor: Woobuz » 09 sty 2014, 17:29

Ok, zmniejszę trochę obręcze . Jeżeli chodzi o końcówkę desek, to zrobiłem to specjalnie. Można powiedzieć, że to taka moja wersja beczki. Deski się kończą i jest coś w rodzaju łączenia (na początku miało być metalowe, ale zrobiłem drewniane) :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 263
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Modele

Postautor: Woobuz » 09 sty 2014, 17:36

Oto wersja z poprawionymi obręczami.

Obrazek
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Modele

Postautor: Fyex » 09 sty 2014, 18:13

2 wersja o niebo lepsza chociaż gdybyś dodał normal map było by o dużo lepiej.
Tylko proszę, zmień ten cień bo zakrywa 70% beczki ;)
To jest moja beczka którą robiłem z jakieś 1.5h :)
Nie za bardzo mi się podoba bo ma aż 148Vts, i jest to za duzo jak na obiekt 3 planowy:
Obrazek
Obrazek

LINK: http://www.speedyshare.com/ZU8ac/beczka.rar

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 450
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Modele

Postautor: maniek » 09 sty 2014, 18:16

OK LubuPL obręcze są już ok, ale popracowałbył nad materiałem dla nich.. może coś w tym stylu :

Obrazek

P.S. To na pewno nie jest istotne w tym momencie, ani istotne dla samego modelu beczki, ale zmniejsz teksturę podłogi bo beczka wygląda jak mikrus ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 263
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Modele

Postautor: Woobuz » 09 sty 2014, 18:27

Występuje pewien problem. Gdy oddzielam obręcze i beczkę Separatem i próbuję zwiększyć błysk obręczy, to błyszczy cała beczka. Da się to jakoś oddzielić, żeby działało prawidłowo?
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Modele

Postautor: Fyex » 09 sty 2014, 18:29

O ile dobrze mysle wszystko masz w jednym materiale, Podziel deski na 1 materiał, obręcz na 2 :)
Najlepiej jak bys podeslal blenda

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Modele

Postautor: Nersael » 12 sty 2014, 13:08

Jak chodzi o modelowanie to zawsze byłem w tym kiepski. Ale mogą przedstawić pewien problem z jakim napotkałem się podczas tworzenia jednej gry.
Jakoś wymodelowałem pojazd ciężarowy i podczas testów na zwykłym obiekcie plane wszystko wyglądało super.
Ale kiedy pojazd znalazł się w otoczeniu gdzie były drzewka górki i wiele innych obiektów, zdziwiłem się jak może tak ciąć(klatkować) coś co nie dorównuje współczesnym produkcją.
Okazało się że jedno koło ciężarówki składające się z 2848 edge i 1376 face jest ogromną przesadą (dodam, że takich kół było 10) nie wspominając o reszcie ciężarówki.
Po okrojeniu modelu koła i o teksturowaniu wyszło 352 edge i 162 face. Płynność grafiki odżyła.

Piszę to po to, że jak uczysz się robić model to możesz go robić z dużej ilości siatki, może nawet tak trzeba bo model ten wykorzystasz do zrobienia tekstur dla obiektu o jak najmniejszej ilości siatki.
Opcja przy teksturach influence/geometry daje niewiarygodny rezultat i oszczędność dla obciążenia grafiki.

Co do obrazka to by przydał się sun bez shadow skierowany przeciwnie do już istniejącego, dający ciemno niebieskie światło. Lub możesz minimalnie zwiększyć opcję emit na materiale.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 263
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Modele

Postautor: Woobuz » 12 sty 2014, 19:35

Ta beczka wygląda bardzo ciekawie, jeżeli doda się jeszcze jakieś obiekty. Przykład:

Obrazek
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość