Smuga od miecza

Pytania nie pasujące do pozostałych for w tej kategorii.
Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Smuga od miecza

Postautor: Mortus » 25 mar 2013, 23:08

Ma ktoś jakiś pomysł jak zrobić ten efekt smugi pozostającej po uderzeniu mieczem? Coś jak tutaj: http://cache.kotaku.com/assets/images/9 ... bimage.jpg
Zawsze miałem z tym problem, bo ten efekt zazwyczaj nie wygląda jakby był zrobiony przez animację. Próbowałem robić to poprzez szybko dodające się plane'y - ale to kiepski pomysł. Samych prób robiłem dość sporo, od plane'ów właśnie po jakieś obiekty które łączyły ze sobą swoje końce - wszystko było albo zbyt brzydkie, albo skomplikowane albo zwyczajnie jeździło po blendku ilością obiektów... :?

Awatar użytkownika
Karricjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lip 2012, 18:41

Re: Smuga od miecza

Postautor: Karricjusz » 26 mar 2013, 19:36

Jak to napisał Janek w temacie o swojej grze, Blender dobrze znosi obiekty ustawione na No Collision, więc nic nie powinno się chyba dziać? A ja poradzę tak jak zwykle, czyli po prostu dam linka do filmiku, z którego ja się uczyłem :P
https://www.youtube.com/watch?v=ZHffWO2xjSY
U mnie działało bez zarzutu
Obrazek

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Smuga od miecza

Postautor: Mortus » 26 mar 2013, 21:37

Hmmm... teoretycznie to jest dobry sposób. Niestety tylko teoretycznie. Tę możliwość przerabiałem setki razy, ale w praktyce okazuje się że te obiekty dodają się stanowczo za wolno (przy zamachnięciu się, miecz przesuwa dużo za szybko). Próbowałem to ominąć, robiąc timer'a ale jako że cały czas było za wolno, dochodziłem do takiej niskiej wartości, gdzie blender już nic nie robił... Dzięki, ale w dalszym ciągu nic mi to nie daje - albo te obiekty będą dodawane dużo szybciej, albo szybkie dodawanie to zła droga :oops:

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Smuga od miecza

Postautor: janek » 26 mar 2013, 22:20

Może spróbuj tak:
Skoro twój miecz ma określone animacje machania mieczem. To stwórz plane'a z animowaną teksturą. Wystarczy tylko że raz dodajesz, a animowana tekstura leci razem z mieczem (klatka w klatke). Efekt według mnie lepszy ;)

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Smuga od miecza

Postautor: mardraq » 27 mar 2013, 0:17

Bardzo ciekawy temat :)
Zrobiłem animowaną teksturę- 16 klatek- smuga jest czarna, ale tylko dlatego, by można ją było łatwo pokolorować.
Po rozpoczęciu gry miecz stoi w pozycji bazowej. Naciśnięcie SPACJI powoduje uderzenie- 15 klatek na tą animację. Pojawił mi się problem z synchronizowaniem animacji uderzenia i animacji smugi. Może ktoś bardziej rozeznany w kostkach logiki coś podpowie, bo nie ukrywam, że efekt bardzo mnie interesuje :)
Tu link do pobrania pliku blend z mieczem i animowaną teksturą:
https://dl.dropbox.com/u/90554911/efekt_smugi.7z
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 630
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Smuga od miecza

Postautor: maniek » 27 mar 2013, 13:11

Tu znalazłem coś.. http://blenderartists.org/forum/showthr ... ght=trails
ale byś musiał sobie skrypt przerobić bo na starego blendera to jest jeszcze..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Smuga od miecza

Postautor: Mortus » 28 mar 2013, 9:59

Nie wiem, efekty dalej mnie nie zadowalają. W każdym razie mogę pokazać co mi udało się osiągnąć w tym temacie KLIK . Pewnie na to nie wygląda, ale tutaj przy odpowiednio szybkim dodawaniu na timerze, efekt jako tako wygląda. Można to sprawdzić dodając dodatkowe rotacje na wielu osiach na raz albo zwiększając prędkość Cube'a do dowolnie dużej wartości - smuga zawsze będzie ciągła. Może i jestem trochę wybredny, ale dobrze by było gdyby ta "smuga" nie była ograniczana żadną animacją. Wtedy do każdego machnięcia trzeba by było robić osobną animację smugi, a jak widać w większości gier, ten element zazwyczaj jest generowany w czasie rzeczywistym (jeśli w połowie uderzenia postać zacznie się przemieszczać, smuga na bieżąco podąża za mieczem).

Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Smuga od miecza

Postautor: Dagon » 28 mar 2013, 14:44

To trzeba jako efekt post process zrobić w shaderze, coś jak motion blur, tylko nie wiem w jaki sposób zastosować to do konkretnych obiektów. Albo wyrenderować dwa razy najpierw smugę, a potem resztę sceny.

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Smuga od miecza

Postautor: mardraq » 28 mar 2013, 17:06

Zrobiłem trochę podobnie, ale z filtrem 2d motion blur i animacją na shape keys. Może jeszcze coś się z tego da wycisnąć.
Cięcie poprzez prawy przycisk myszy.
https://dl.dropbox.com/u/90554911/efekt_smugi_a.7z
Obrazek


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość