Kolejne Poziomy
Kolejne Poziomy
Witam! Dzisiaj zacząłem tworzyć małą minigierkę, w której chodzi o to, by doprowadzić piłeczkę z punktu A do punktu B. Punktem B jest ściana. Teraz chciałbym zrobić tak, że jeżeli piłeczka spadnie poza mapkę (pod mapką jest podłoga), to gra się zrestartuje, a jak piłeczka dotknie punktu B, czyli ściany, to zmienia się na następny poziom i tak dalej...
Jak to zrobić?
Pozdrawiam

Jak to zrobić?
Pozdrawiam

"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."
Re: Kolejne Poziomy
Gra sie restartuje - ustawiasz tamtej podłodze sensor (collision) i actuator Game (restart game) [Po wykryciu kolizji z obiektem posiadającym dane property, następuje restart gry] - daj tej piłce najpierw property które potem wpiszesz do tego sensora.]
Gra zmienia level - ustawiasz tamtej scianie sensor (collision) i actoator Game ( Start Game from file) [Po wykryciu kolizji z obiektem posiadającym dane property, następuje wczytanie gry np : level2.blend
Gra zmienia level - ustawiasz tamtej scianie sensor (collision) i actoator Game ( Start Game from file) [Po wykryciu kolizji z obiektem posiadającym dane property, następuje wczytanie gry np : level2.blend
Re: Kolejne Poziomy
OK, dzięki Janek
Może wrzucę dzisiaj na YouTube filmik z trzema poziomami z tej gry
Jak na razie tylko tyle zrobiłem 
Jest tylko 1 problem:
Na każdym następnym poziomie kamera się jakby przybliża i wtedy nie widać części mapy
Da się to naprawić?



Jest tylko 1 problem:
Na każdym następnym poziomie kamera się jakby przybliża i wtedy nie widać części mapy

"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."
- szymon5596
- Posty: 174
- Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23
Re: Kolejne Poziomy
W takiej sytuacji najlepiej rzucić plikiem.. 

Re: Kolejne Poziomy
Jeszcze pytanie z mojej strony.
Do czego w takim razie służą sceny w grze oraz opcja im dane
Do czego w takim razie służą sceny w grze oraz opcja im dane



Re: Kolejne Poziomy
Są dwa sposoby na robienie poziomów:
1. Można zrobić każdy poziom w osobnym pliku i po osiągnięciu celu wczytywać następny. Zaleta jest taka że można sobie fajnie poukładać wszystko w każdym pliku. Wada jest taka, że trudno napisać skrypty które wymieniałyby dane pomiędzy plikami. np stan energii, stopień zaawansowania.
2. Można zrobić każdy poziom na osobnej scenie, do tego zrobić scenę z tzw Hud. Zaletą jest łatwiejsza wymiana danych pomiędzy poziomami poprzez scene z Hudem. Wada to spory rozmiar pliku po dołożeniu kilku scen.
1. Można zrobić każdy poziom w osobnym pliku i po osiągnięciu celu wczytywać następny. Zaleta jest taka że można sobie fajnie poukładać wszystko w każdym pliku. Wada jest taka, że trudno napisać skrypty które wymieniałyby dane pomiędzy plikami. np stan energii, stopień zaawansowania.
2. Można zrobić każdy poziom na osobnej scenie, do tego zrobić scenę z tzw Hud. Zaletą jest łatwiejsza wymiana danych pomiędzy poziomami poprzez scene z Hudem. Wada to spory rozmiar pliku po dołożeniu kilku scen.
araagon
Re: Kolejne Poziomy
Niestety ze scenami mam problem polegający na tym ,że gdy zmieniam scenę to jest szary obraz pomimo ,że scena posiada mapę i.t.p.
Tylko jak temu zapobiec?
Tylko jak temu zapobiec?

Re: Kolejne Poziomy
Tak ale bohatera nie wstawiałem gdyż nie miało to sensu ponieważ scena nie działała
.
Wstawienie bohatera naprawi błąd?

Wstawienie bohatera naprawi błąd?
Re: Kolejne Poziomy
A na tej nowej scenie jest cokolwiek?? wiesz jeśli nic tam nie ma to nie dziwne że widzisz szary obraz ;/
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość