Strona 1 z 1

Kamera "garażu"

: 29 gru 2017, 17:47
autor: maniek
Potrzebuje skryptu kamery, która często występuje w grach pojazdowych i jest taka scena jak garaż w której znajduje się pojazd, a za pomocą myszki można tak obiekt oglądać z każdej strony (filmik poniżej). Myślę, że napisać nie byłoby trudno, ale pytam bo być może ktoś coś takiego ma.

Poniżej filmik dla zobrazowania czego oczekuje :


Szczegóły :

- Kiedy myszką nie zrobimy żadnej akcji, kamera orbituje delikatnie wokół obiektu
- Kiedy przyciśniemy LPM, kamera podąża za myszką, obrót 360 st., a góra-dół w jakimś zakresie - i raczej siła(Torque) niż przesunięcie (Rot)
- Scroll przybliża i oddala w wąskim zakresie

Re: Kamera "garażu"

: 10 sty 2018, 0:58
autor: maniek
I co nikt nie widział niczego podobnego w BGE?? Nikt nie ma pomysłu?

Re: Kamera "garażu"

: 10 sty 2018, 2:57
autor: Felioz
Ja bym kombinował z pythonem i tutorialami typu "how to RTS-camera", problem wydaje się podobny. Na pewno sparentował kamerę ze sterowanym message`ami empty.

Re: Kamera "garażu"

: 11 sty 2018, 15:31
autor: maniek
Chyba 3rd Person Camera? No tak bez pythona się nie obejdzie.. poszukam jakiegoś takiego skryptu i zmodyfikuję... Jak coś będę miał to dam znać

Re: Kamera "garażu"

: 12 sty 2018, 2:22
autor: Felioz
Po naciśnięciu LPM, odpowiednie pozycje kursora mają wywierać wpływ na kamerę (tudzież inny obiekt).
https://www.youtube.com/watch?v=F_D1YsJvTiI. Ponad to w tak małej scenie jak garaż zadziałało by coś z "mouse over any" i "message", coś w stylu: https://www.youtube.com/watch?v=X9Eeb6-VO6U .

Re: Kamera "garażu"

: 12 sty 2018, 12:24
autor: maniek
Okey.. to będę tu pisał i informował o postępie prac, aby osiągnąć zamierzony efekt.. zapraszam innych do dyskusji

A więc tak.. mnie się wydaje Felioz, że raczej powinienem skorzystać ze skryptu 3rd Camera Person, czyli kamera z trzeciej osoby, ponieważ to ona obraca się za pomocą Movementu myszki wokół obiektu.. Najbardziej to widać w 20:26 na powyższym filmiku