Potrzebuje skryptu kamery, która często występuje w grach pojazdowych i jest taka scena jak garaż w której znajduje się pojazd, a za pomocą myszki można tak obiekt oglądać z każdej strony (filmik poniżej). Myślę, że napisać nie byłoby trudno, ale pytam bo być może ktoś coś takiego ma.
Poniżej filmik dla zobrazowania czego oczekuje :
Szczegóły :
- Kiedy myszką nie zrobimy żadnej akcji, kamera orbituje delikatnie wokół obiektu
- Kiedy przyciśniemy LPM, kamera podąża za myszką, obrót 360 st., a góra-dół w jakimś zakresie - i raczej siła(Torque) niż przesunięcie (Rot)
- Scroll przybliża i oddala w wąskim zakresie
Kamera "garażu"
Kamera "garażu"
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Re: Kamera "garażu"
I co nikt nie widział niczego podobnego w BGE?? Nikt nie ma pomysłu?
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Re: Kamera "garażu"
Ja bym kombinował z pythonem i tutorialami typu "how to RTS-camera", problem wydaje się podobny. Na pewno sparentował kamerę ze sterowanym message`ami empty.
Re: Kamera "garażu"
Chyba 3rd Person Camera? No tak bez pythona się nie obejdzie.. poszukam jakiegoś takiego skryptu i zmodyfikuję... Jak coś będę miał to dam znać
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Re: Kamera "garażu"
Po naciśnięciu LPM, odpowiednie pozycje kursora mają wywierać wpływ na kamerę (tudzież inny obiekt).
https://www.youtube.com/watch?v=F_D1YsJvTiI. Ponad to w tak małej scenie jak garaż zadziałało by coś z "mouse over any" i "message", coś w stylu: https://www.youtube.com/watch?v=X9Eeb6-VO6U .
https://www.youtube.com/watch?v=F_D1YsJvTiI. Ponad to w tak małej scenie jak garaż zadziałało by coś z "mouse over any" i "message", coś w stylu: https://www.youtube.com/watch?v=X9Eeb6-VO6U .
Re: Kamera "garażu"
Okey.. to będę tu pisał i informował o postępie prac, aby osiągnąć zamierzony efekt.. zapraszam innych do dyskusji
A więc tak.. mnie się wydaje Felioz, że raczej powinienem skorzystać ze skryptu 3rd Camera Person, czyli kamera z trzeciej osoby, ponieważ to ona obraca się za pomocą Movementu myszki wokół obiektu.. Najbardziej to widać w 20:26 na powyższym filmiku
A więc tak.. mnie się wydaje Felioz, że raczej powinienem skorzystać ze skryptu 3rd Camera Person, czyli kamera z trzeciej osoby, ponieważ to ona obraca się za pomocą Movementu myszki wokół obiektu.. Najbardziej to widać w 20:26 na powyższym filmiku
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Re: Kamera "garażu"
Kto wie jak w tym skrypcie : https://blenderartists.org/forum/showthread.php?243721-Third-Person-Camera&highlight=person+camera zmienić tak, aby kamera poruszała się tylko podczas wciśniętego lewego przycisku myszki??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Re: Kamera "garażu"
Mam to! True Level Triggering w sensorze "Mouse", i zamiast "movement" wstaw "rightclick".
Re: Kamera "garażu"
O super działa.. Czemu ja na to nie wpadłem?
teraz by się przydało, żeby po od kliknięciu kamera nie stawał jak wryta, tylko łagodnie zatrzymywała się jakby była pchnięta siłą

Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Re: Kamera "garażu"
Tzn. ja nie mówię, że to co zaproponowałeś jest złe, bo jest bardzo dobre i spokojnie można to wykorzystać w jakimś projekcie.. Tylko ja jestem spaczony tą grą i zachowaniem kamery w tej grze, i chce dokładnie to odtworzyć w BGE, żeby pokazać, że jest to możliwe 

Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość