Zarządzenie Blenderem w grze

Problemy ze skryptami w BGE.
Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Zarządzenie Blenderem w grze

Postautor: CacholaPL » 06 maja 2014, 16:06

Chodzi mi o to, jak napisać skrypt, który np. zmieni rozdzielczość okna, cieni, zmieni poziom energii światła, zmieni tryb okienkowy itp.
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Awatar użytkownika
krasnoludek
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:21

Re: Zarządzenie Blenderem w grze

Postautor: krasnoludek » 07 maja 2014, 19:46

Chodzi Ci o konkretne komendy, czy o coś innego? Przecież tutaj większość rzeczy jest http://www.tutorialsforblender3d.com/

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Zarządzenie Blenderem w grze

Postautor: CacholaPL » 07 maja 2014, 19:58

Chodzi mi o to, żebym mógł w grze zrobić opcję zmiany rozdzielczości okna, jakości cieni itp.
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zarządzenie Blenderem w grze

Postautor: lukaszfito » 07 maja 2014, 21:19

Jeśli chodzi Ci o takie opcje jak ja zrobiłem w Red End, to znam tylko dwie standardowe komendy:

Kod: Zaznacz cały

# rozmiar okna/rozdzielczość
bge.render.setWindowSize(1280,720)

# pełny ekran
bge.render.setFullScreen(1)


Reszta opcji, to kombinowanie zależne od tego jak zbudowałeś grę. Jeśli przykładowo chcesz ściszyć głośność dźwięku, to jeśli do załadowania dźwięku użyłeś kostek logiki, to każdą z nich musisz połączyć ze skryptem, który ściszy dźwięk. Jeśli zrobiłeś to za pomocą biblioteki aud, to masz dwa wyjścia: albo w pętli ściszyć po kolei każdy dźwięk, albo zrobić zmienną globalną, która ustawi dłośność, gdy dźwięk będzie rozpoczynał odtwarzanie.

Jasność albo kontrast ekranu najlepiej zrobić przez pełnoekranowe efekty Custom Filter.

Jakość cieni to chyba tylko musisz usunąć lampę, która generuje cień i zastąpić ją nową (stworzoną wcześniej, która ma inną jakość cieni).

Najlepiej jakbyś pytał o konkretne przypadki na jakichś plikach .blend

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Zarządzenie Blenderem w grze

Postautor: CacholaPL » 07 maja 2014, 21:52

Dziękuje za odpowiedź, co do zmiany lampy, już dawno nad tym myślałem

Czyli np. z energią światła robić tak jak z cieniami (zastąpienie starego światła nowym ze słabszą energią)
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zarządzenie Blenderem w grze

Postautor: lukaszfito » 07 maja 2014, 22:30

Siłę / energię światła możesz skryptem zmienić, ktoś o latarkę kiedyś pytał i odpowiedź była taka sama:

Kod: Zaznacz cały

bge.logic.getCurrentScene().objects["lampa"].energy=0.5

Ale żeby zmienić jakość cienia skryptem, to musiałbyś się nieźle namęczyć - lepiej podmienić lampę ;) Zanim zaczniesz dodawać opcje do gry zastanów się czy na pewno są potrzebne, jeśli nie zmieniają za dużo w FPSach, to może lepiej zrobić krótsze menu z opcjami - co za dużo to niezdrowo - możesz nawet zgrupować kilka opcji w jedną.


Wróć do „Python”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość