Oświetlenie jak w UE4

Problemy z oświetleniem sceny w grze, rodzajami świateł, cieniami...
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Oświetlenie jak w UE4

Postautor: maniek » 08 sty 2016, 16:08

Czy zna ktoś sposób jak choć trochę przybliżyć się do takiego oświetlenia w BGE??
Obrazek
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 154
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: szymon5596 » 08 sty 2016, 23:48

Jestem niemal pewny, że się nie da, a jeśli się da to trzeba umieć programować shadery, co mało kto umie.. W zasadzie trzeba by było pisać silnik na nowo, ten blenderowy by wręcz przeszkadzał, ponieważ ma już swoje - niekiedy przestarzałe - rozwiązania.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: maniek » 09 sty 2016, 0:01

Owszem zadanie na pewno nie jest łatwe, tym bardziej że w UE użyte jest GI, ale może ktoś interesował się tematem oświetlenia i może ma jakiś zbliżony efekt, dlatego piszę ten temat. Nie trzeba od razu opuszczać rąk i biadolić "tego się nie da".. może dokładnie jak to, się nie da, ale może jest coś bliskiego.. Ty jesteś pewny, że się nie da, a ja jestem pewien że znajdę jakiś kompromis i coś zbliżonego ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: araagon » 09 sty 2016, 11:39

GI na razie nie jest możliwe, ale samo oświetlenie obiektów przy użyciu dwóch lamp hemi i dwóch lamp sun da podobne efekty. Zamieszczę coś podobnego ale dopiero w poniedziałek.
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: maniek » 09 sty 2016, 16:38

Ja w sumie już trochę z tym tematem walczyłem, i jestem zadowolony z efektów. Oczywiście nie jest to dokładnie to samo jak w UE4, ale uważam że jest bardzo blisko jak na BGE :

Obrazek

I co o tym myslicie?? UE4 ma automatycznie odbicia dla materiałów, tzn. blender też ma możliwość ale z tym to już więcej roboty, dlatego odpuściłem to.

Udostępniam plik jakby ktoś chciał pobawić się własnymi ustawieniami - [Pobierz 43MB]
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: dynamowy » 10 sty 2016, 15:22

Ja zrobiłem coś takiego. Trochę inna kolorystyka, lepsze cienie, wygładzanie krawędzi i refleksy świetlne. Ale Global Illumination to by się przydało ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: maniek » 10 sty 2016, 17:54

Cieniami i wygładzaniem krawędzi zbytnio się nie przejmowałem, bo wiadomo można to przestawić sobie w ustawieniach.. Z materiałem złotych Cube'ów coś się chyba stało, i piłka wydaje mi się za ciemna, jakby była w cieniu
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: dynamowy » 10 sty 2016, 21:27

Aha, a więc ty cuby miały być złote? Sorry, nie domyśliłem się :shock:

Obrazek

Tu raczej trochę lepiej, prawda? Takie cuby już znacznie bardziej przypominają złoto. Ja tylko tyle umiem wycisnąć z BGE. Moim zdaniem i tak jest to już dosyć blisko UE4. Chciałem popracować nad refleksami, tak żeby się one trochę rozmywały, ale nie wiem jak to zrobić.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: maniek » 10 sty 2016, 21:48

O fajny materiał złota.. mógłbyś udostępnić plik??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

Re: Oświetlenie jak w UE4

Postautor: dynamowy » 11 sty 2016, 16:15



Wróć do „Oświetlenie i cieniowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość