BGE a Global Illumination [?]

Problemy z oświetleniem sceny w grze, rodzajami świateł, cieniami...
dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

BGE a Global Illumination [?]

Postautor: dynamowy » 05 lut 2015, 21:42

Ostatnio bardzo długo szukałem sposobu na dynamiczny indirect lighting dla BGE i cóż można powiedzieć, że znalazłem coś w ten deseń. Znalazłem na Blender Artist skrypt SSGI ( Screen Space Global Illumination) od pewnego użytkownika. Global Illumination pozwala nam na dotarcie światła tam gdzie jest to możliwe w realnym życiu, ten kto ogarnia fizykę światła wie o czym mówię ;)

Problem polega na tym, że cały skrypt jest dosyć mizerny. Naprawdę już nie wiem jak powinno działać SSGI, ale na pewno nie powinno wytwarzać coś na wzór efektu halo (https://www.google.pl/search?newwindow=1&biw=1680&bih=906&tbm=isch&sa=1&q=halo+effect&oq=halo+e&gs_l=img.1.0.0l3j0i24l4j0i10i24j0i24l2.2537.2801.0.3662.2.2.0.0.0.0.202.398.0j1j1.2.0.msedr...0...1c.1.61.img..0.2.397.s0aXhFpFWLU) :cry: Nie jestem specem od takich rzeczy i nie wiem jak to dokładnie powinno działać.

Jakoś inaczej to wygląda w wypadku innych silników gier. Tam widać jak światło odbija się od ścian itd. , a tutaj każdy obiekt ma swoją emisję i co najgorsze nie widać jak obiekty oddziałują na siebie. Nie wiem czy to jest spowodowane tym, że posiadam kartę graficzną od AMD, bo nie wszystkie filtry działają pod ten typ karty. Wiele dla mnie znaczy ten efekt, bo jest to jakiś krok do realizmu dla BGE i jest to niezbędne do wielu moich projektów.

Sam temat jest dosyć stary, bo pochodzi aż z 2009 roku, mógłbym rozwinąć problem na Blender Artist, ale nie chcę czegoś kontynuować tam starego, a tutaj sądzę, że jest to dla was całkiem ciekawy i świeży temat, choć mogę się mylić :D Daję linka do tematu, przejrzyjcie sobie go: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?171563-Ssgi

I daję wam link do blenda: https://app.box.com/s/srgq8u2vf323qmpnucb0

Moglibyście mi powiedzieć co o tym myślicie i czy macie ten sam efekt co ja? Będę bardzo wdzięczny. :)

dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

Re: BGE a Global Illumination [?]

Postautor: dynamowy » 05 lut 2015, 21:52

P.S. Dobrze by było gdyby ktoś obeznany w te klocki się wypowiedział o ile ktoś taki tu jest :D

Chcę powiedzieć, że nie jestem osobą wysoce doświadczoną w te klocki więc jeżeli palnąłem coś głupiego lub wie ktoś o co w tym chodzi to niech się wypowie ;)

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: BGE a Global Illumination [?]

Postautor: Mortus » 12 lut 2015, 1:01

Fakt, jeśli chodzi o karty AMD to ja już się naciąłem na niepoprawne działanie filtrów w blenderze. Nie znam się za bardzo na tego rodzaju skryptach, więc nie bardzo mogę pomóc. Z tego co napisałeś, to mam ten sam problem co Ty mimo, że mam GeForce'a. U mnie to wygląda tak:

Obrazek

dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

Re: BGE a Global Illumination [?]

Postautor: dynamowy » 13 lut 2015, 23:18

Dokładnie tak to wygląda u mnie. Ech, połowa filtrów źle działa, albo jest słabo optymizowana :( .


Wróć do „Oświetlenie i cieniowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości