Operacje na materiałach

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
kadavi
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2016, 0:16

Operacje na materiałach

Postautor: kadavi » 13 sty 2016, 0:43

Czy jest możliwe, aby w czasie gry zmieniać własności materiałów?
Np. zmienić typ na WIRE czy zmienić diffuse color. Ale w czasie rzeczywistym.
Controller z komendą np. bpy.context.object.active_material.use_shadeless=True działa, ale dopiero po wyjściu z gry :x

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 604
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Operacje na materiałach

Postautor: maniek » 13 sty 2016, 9:47

Działa Ci po wyjściu z gry dlatego, że bpy jest dostępne tylko dla blendera, nie dla BGE. Najprostszym sposobem jest utworzenie kopi obiektu z materiałem o innych właściwościach, i podmienianie za pomocą actuatora Edit Object. W pythonie też można, nawet w wersji 2.76 dodali kilka nowych opcji w tym zakresie : http://wiki.blender.org/index.php/Dev:R ... s/2.76/BGE
Tu masz szczegóły : https://www.blender.org/api/blender_pyt ... rial.alpha a tutaj plik przykładowy : http://speedy.sh/JMrXS/D1298-materialsettings.blend
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość