Jak nałożyć Kanał Alpha na tekstury?

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Trusiaczek
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2015, 10:00

Jak nałożyć Kanał Alpha na tekstury?

Postautor: Trusiaczek » 01 kwie 2015, 10:10

Witam.

Co prawda temat nie leży stricte po stronie biblioteki blendera (jestem że tak powiem "z zewnątrz"), to wiem że masa tutaj ludzi ma wiedzę która może mi pomóc.

Zakupiłem modele zbrojek, które nie reagują na wartość speculara (to są takie wartości, które odpowiadają za połysk modeli w grze).
Oczywiście pierwsze co mi przyszło do głowy to sprawdzenie co z kanałem alpha.. Generalnie tekstury były o tyle dziwne, że mimo że były zapisane w DDS, to w rzeczywistości były PNG zapisane "pod maską" DDS. Dopiero zmiana ich rozszerzenia na PNG pozwoliła mi na ich edycje (mimo że silnik gry chce je jako DDS).

Po edycjach w Paint NECIE, nakładając różnorakie kanały alpha przy zapisywaniu efektu nie było. Postanowiłem więc sprawdzić, czy ten kanał alpha w tej teksturze w ogóle jest. Za pomocą programu Windows Texture Viewer sprawdziłem co z kanałem alpha - i on go nie widzi: http://scr.hu/8na/cpjfj

No to moje pytanie brzmi.. Jak wygenerować w tej teskturze kanał alpha i czy to ew. pomoże w nadaniu tego speculara?

Będę wdzięczny za każdą pomoc! Pozdrawiam serdecznie!

araagon
Posty: 244
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Jak nałożyć Kanał Alpha na tekstury?

Postautor: araagon » 01 kwie 2015, 20:46

Trudna sprawa...
A co to za gra? Nie wiem czy wartość specularity powinna być zapisana w kanale alpha, zależy jak rozwiązali to programiści gry.
Najczęściej robione jest to za pomocą drugiej textury wyznaczającej miejsca gdzie połysk jest duży a gdzie mały.
Nawet taki popularny program ja CrazyBump (generator map normal) ma opcje generowania map specularity.
Jakbyś mi podał nazwę gry to może jakoś bym ci pomógł.
araagon


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość