Szkło - przezroczystość i refleksy

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Se7eN
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2015, 11:12

Szkło - przezroczystość i refleksy

Postautor: Se7eN » 27 mar 2015, 11:41

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest to mój pierwszy post, także prosiłbym o wyrozumiałość jeśli umieściłem temat w złym dziale.

Chciałbym wykonać coś w stylu muzealnej gabloty i uzyskać podobny efekt jak w linku poniżej.



Tak aby przedmioty za szybą były widoczne, a jednocześnie żeby dało się zaobserwować odbicia pomieszczenia wokół.

Naprawdę chciałbym was drodzy forumowicze prosić o jakąkolwiek pomoc - sugestie, czy chociażby prosty projekt, który mógłbym sobie na spokojnie obadać.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Szkło - przezroczystość i refleksy

Postautor: araagon » 27 mar 2015, 16:03

A czy ta gablota to ma być zrobiona w game engine czy jakiś render?
Druga sprawa szkło ma odbijać wszystko dookoła czy ma udawać odbicia?
araagon

Se7eN
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2015, 11:12

Re: Szkło - przezroczystość i refleksy

Postautor: Se7eN » 27 mar 2015, 17:08

Gablota będzie w game engine i najbardziej chciałbym uzyskać efekt podobny jak na filmie, do którego dałem link, czyli żeby odbijała wszystko wokół. Aczkolwiek pomysł z udawanym odbiciem też nie jest pozbawiony sensu, tylko nie bardzo wiem jakbym miał wykonać taka teksturke otoczenia, aby to w miarę dobrze wyglądało.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Szkło - przezroczystość i refleksy

Postautor: araagon » 27 mar 2015, 19:42

Jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to użycie skryptu lustra (mirror.py) w linku poniżej masz plik. W pliku masz lustro,jak ustawisz transparency na 15% to będzie jak szyba i będzie wszystko odbijać.
Ale z video które zamieściłeś wynika że jest to zrobione inaczej.
http://www.tutorialsforblender3d.com/Game_Engine/VideoTexture/VideoTexture_Mirror_1.html
araagon

Se7eN
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2015, 11:12

Re: Szkło - przezroczystość i refleksy

Postautor: Se7eN » 28 mar 2015, 10:42

Araagon. Bardzo dziękuje Ci za pomoc. Właśnie o to mi chodziło.

Próbowałem zrobić hdri otoczenia wokół gablotki, efekt na płaskiej powierzchni nie był za ciekawy, natomiast na bardziej skomplikowanym obiekcie jak monkey / suzanne wygląda to naprawdę dobrze. Jednakże skrypt jest lepszy bo umożliwia dokonanie zmian na scenie bez konieczności robienia nowych teksturek.

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :)


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość