Dwa obiekty z kanałem Alpha

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Dwa obiekty z kanałem Alpha

Postautor: Mortus » 16 maja 2014, 23:02

Mam pewien problem z obiektami, które mają włączony kanał Aplha, a dokładniej "Transparency". Problem jest dość specyficzny. Jeśli ułożę na przykład dwa plane'y jeden nad drugim i uruchomię grę, to najczęściej dolny plane jest pokazywany jakby był nad górnym. Chodzi o to, że obiekt który powinien być częściowo zasłonięty, jest pokazywany jakby cały był na wierzchu. Problem jest o tyle poważny, że uniemożliwia mi stworzenie fryzury dla bohatera w taki sposób:
http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/181/3/6/The_Twins_Project_WIP_3_by_HyperDivine.jpg
Partie włosów, które są pod spodem, są wyświetlane jakby były na wierzchu, co kompletnie uniemożliwia stworzenie fryzury.
Tak więc - co zrobić, żeby obiekty z włączonym "Transparency" zachowywały się tak jak powinny?

Dynamonowy
Posty: 41
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:19

Re: Dwa obiekty z kanałem Alpha

Postautor: Dynamonowy » 17 maja 2014, 13:36

Jakiego rodzaju Alpha Blend użyłeś ? Jeżeli użyłeś: Opaque, Alpha Blend, Alpha Sort, to wiedz, że one nie działają prawidłowo. Te funkcje mają właśnie problem z orientacją "pierwszeństwa" danych obiektów. Jedyną prawidłową funkcją jest Alpha Clip, która natomiast ma gorszą jakość kanału Alpha:

Obrazek

Po lewej jest Alpha Blend (8bit), a po prawej Alpha Clip (1bit).

Poniżej wyświetlam obrazek co powinieneś ustawić, aby twój problem zniknął. Otóż w zakładce Alpha Blend: musisz ustawić odpowiednią funkcję Alpha Clip. Oprócz tego jeżeli chcesz aby twój kanał Alpha był renderowany z obu stron, musisz wyłączyć funkcję Backface Culling

Obrazek

Jeżeli kanał Alpha nadal źle działa to, nie wiem o co chodzi, może używasz jakieś specyficznej wersji Blendera?

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Dwa obiekty z kanałem Alpha

Postautor: Mortus » 17 maja 2014, 23:43

Dokładnie o to chodziło. Wielkie dzięki za pomoc.


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości