Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
m4tyo

Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: m4tyo » 30 sty 2014, 13:23

Witam, gdy użylem texture painting, by wyteksturowac teren, okazało się, że tekstura jest mizernej jakości, jak mogę temu zaradzić ?

Z kolei gdy używam normalnego teksturowania pod UV, to tekstura jest wyśmienicie ostra. Posiadam teksturę 2k. Więc dlaczego podczas malowania terenu tekstura wygląda choćby miała 200 x 200 ?

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: araagon » 30 sty 2014, 17:24

Hm.. Odpowiedź jest prosta, terenu się nie maluje tylko nakłada texture. Możesz używać textury o rozdzielczości 8192x8192 a i tak po pomalowaniu powierzchni będzie słaba jakość (powód to to iż zapewne masz nałożoną standardową texture 1024x1024 którą malujesz za pomocą textur wysokiej jakości a otrzymasz i tak 1024x1024piksle)
Textura terenu musi się składać z wielu warstw nałożonych jako jeden materiał, tzn. najpierw robisz Unwrap terenu i nakładasz pierwszą warstwe np piasek w panelu textury zaznaczasz UV mapping i powielasz ją, np 50x50. Następnie nakładasz mapę stencil (czarno-biała) która wyznacza nałożenie kolejnej textury. Wygląda to jak taka kanapka, gdzie raz masz kiełbase a raz sałate:).
Polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=IaOAJBf95gM
araagon

m4tyo

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: m4tyo » 30 sty 2014, 21:47

no dobra, ale ja chcę dodać 3 lub 4 warstwy, a ten gosciu pokazał dwie... Nie wiem co dalej

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: Fyex » 30 sty 2014, 21:57

Jestem pewien że nawet nie sprawdziłeś tego czy da się tak zrobić.
Jeżeli byś sprawdził, to zaciekawiło by Cię że możesz z łatwością wybrać inną teksturę i ją po prostu podmienić. Najpierw sprawdzaj, jeżeli coś Ci nie działa, pytaj :)

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: araagon » 31 sty 2014, 7:45

http://troman.pl/news/wykorzystanie-w-blenderze-terenu-stworzonego-w-l3dt-cz-2_ID56
Powyżej masz świetnie wyjaśnione jak otexturować teren za pomocą nodów. Oczywiście textury wygenerowane są przez inny program ale chodzi o sam proces nakładania kolejnych warstw.
araagon

m4tyo

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: m4tyo » 01 lut 2014, 17:35

Fyex pisze:Jestem pewien że nawet nie sprawdziłeś tego czy da się tak zrobić.
Jeżeli byś sprawdził, to zaciekawiło by Cię że możesz z łatwością wybrać inną teksturę i ją po prostu podmienić. Najpierw sprawdzaj, jeżeli coś Ci nie działa, pytaj :)


Wiem, że można podmienić. Jednkaże nie wiem jak dodać kolejna warstwę, w tym sęk. Tak więc, najpierw czytaj o co chodzi, a potem się wymądrzaj.

PS: Żeby Cię kiedyś Twoja pewność nie zgubiła, bo tym razem, nie miałeś racji.

m4tyo

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: m4tyo » 01 lut 2014, 17:36

araagon pisze:http://troman.pl/news/wykorzystanie-w-blenderze-terenu-stworzonego-w-l3dt-cz-2_ID56
Powyżej masz świetnie wyjaśnione jak otexturować teren za pomocą nodów. Oczywiście textury wygenerowane są przez inny program ale chodzi o sam proces nakładania kolejnych warstw.


Wiele razy przeczytałem ten tutorial, a na praktykę poświęciłem godziny. Dalej nic nie rozumiem

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Teksturowanie terenu ( Texture painting )

Postautor: araagon » 01 lut 2014, 22:54

Ok wiem o co chodzi. Każdy obiekt ma Materiał(Material panel), materiał składa się z textur (Texture Panel), może być ich wiele.
Obrazek Materiał raczej jeden, tu nie dodawaj nic więcej.

Obrazek Textura, w tym panelu wrzucasz textury, może być ich kilka.
araagon


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość