złe teksturowanie

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
krzysztof736
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:55

złe teksturowanie

Postautor: krzysztof736 » 23 cze 2013, 15:16

Mam problem próbuje oteksturować przedmiot więcej niż jedną eksturą z pomocą UV , w podglądzie (przy włączeniu multitexture ) wygląda to tak http://speedy.sh/9g9t7/Przechwytywanie.JPG , natomiast po kliknięciu f12 wygląda to tak http://speedy.sh/TFTUR/Przechwytyw2anie.JPG blender uwzglednił tylko jedną teksturę (to oczywiście jest tylko model ukazujący mój problem , próbuje zrobic większy projekt -prostą gierkę) http://speedy.sh/WMWN6/problem.blend :ugeek:

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: złe teksturowanie

Postautor: mardraq » 23 cze 2013, 20:28

Wrzuć swoje pliki gdzieś, gdzie nie będę musiał używać jakiś popapranych exeków do ściągnięcia :x
Obrazek

krzysztof736
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:55

Re: złe teksturowanie

Postautor: krzysztof736 » 24 cze 2013, 10:14

NIe trzeba ściagać żadnych exeków wystarczy kliknąć nazwe pliku na prawo od przycisku pobierz) i wtedy otwiera się ss

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: złe teksturowanie

Postautor: mardraq » 24 cze 2013, 12:23

Sorry :) ja taki niekumaty jestem.

Po pierwsze- chyba nie zapakowałeś tekstur.

Po drugie- do modelu możesz dodać dwa różne materiały- nie dwie różne tekstury (chyba, że zastosujesz stencil).

Porada:

Usuń dotychczasowy materiał, dodaj nowy i ustaw w nim teksturę drewna, dodaj drugi i ustaw w nim teksturę kamienia. Przejdź do trybu edycji i zaznacz te ściany, które mają być drewniane i w panelu materiałów zaznacz materiał z drewnem -> Assign. Tak samo z kamieniem.

Obrazek

Jeżeli na jednaj ścianie mają być dwa materiały, to już raczej trzeba użyć stencil.
Obrazek

krzysztof736
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:55

Re: złe teksturowanie

Postautor: krzysztof736 » 24 cze 2013, 13:25

w jaki sposób pakuje się tekstury . chodzi o to http://blenderartists.org/forum/showthr ... lender-2-5 ?
czy jak spakuje tekstury i wyeksportuje model to będzie on niezależny od położenia tekstur (chodzi o tekstury na dysku w jpg/png)

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: złe teksturowanie

Postautor: mardraq » 24 cze 2013, 13:56

Gdy tekstura jest ustawiona w panelu tekstur wciskasz:

Obrazek

i tekstura jest w pliku .blend- nie jest odczytywana z dysku.
Obrazek

krzysztof736
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:55

Re: złe teksturowanie

Postautor: krzysztof736 » 24 cze 2013, 19:54

dzięki o to mi właśnie chodziło :D :D

krzysztof736
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:55

Re: złe teksturowanie

Postautor: krzysztof736 » 25 cze 2013, 11:52

nasunęło mi się jescze jedno pytanie a mianowicie czy mogę wyeksportowaćmodel z blendera , tak żeby po imporcie do nowego projektu był cały oteksturowany , a jeżeli tak to do jakiego formatu eksportować :?:

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: złe teksturowanie

Postautor: mardraq » 25 cze 2013, 13:13

Eksportując do OBJ tworzą Ci sie dwa pliki: OBJ i MTL. W pliku OBJ są informacje o geometrii i rozkładzie tekstur, a w pliku MTL odsyłacze do plików graficznych. Większość, jak nie wszystkie, programów graficznych importuje OBJ.
Obrazek

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: złe teksturowanie

Postautor: araagon » 25 cze 2013, 13:18

Jeżeli chcesz przenieść obiekt z jednego pliku do innego to textury będą, w nowym projekcie wybierasz z listy "append" szukasz swojego pliku w nim folderu objects i wybierasz swój obiekt.
Jeżeli do innego programu to już problem bo może być bez textur. Nie wiem ale Unity czytało bez textur jednak pamięta koordynaty UV.
Ogólnie jak zaczyna się tworzyć grę w blenderze to warto założyć sobie folder a w nim podfoldery dla plików Blend, textur, dźwięków i każdy używany przez plik blend dźwięk lub texture tam umieszczać. Łatwiej w tym się połapać później, łatwiej modyfikować textury(ja często tak robię), podmieniać je.
Pamiętać trzeba też o funkcji "pack into blend file", pakuje ona wszystkie textury i dźwięki do jednego pliku blend. , jednak zwiększa to objętość pliku.
araagon


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość