Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
egraf89
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2013, 20:50

Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: egraf89 » 16 lut 2013, 16:40

Hej. właśnie zrobiłem model czołgu IS-2 Stalin i mam pewien problem. Mianowicie zrobiłem normalmapkę metalu (w gimpie) i w trybie gsls z włączonym face testures w zakładce materiału wygląda wszystko ok. Problem się pojawia z drugą tekstura która zawiera wszystkie kolory, gwiazdkę zsrr itp. W trybie single i multitexture wyświetla się teksturka poprawnie ale w gsls który jest wymagany przez normal mapkę textura jest po prostu byle jak owinięta na modelu jak bym za miast rozkładać porządnie siatkę tylko wszystko zaznaczył i kliknał unwrap i myślał że jest gotowe. Wie ktoś jak pogodzić ze sobą normalkę, gsls i zwykłą teksturę?

Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: Dagon » 16 lut 2013, 21:21

W panelu Textures->Mapping->Coordinates zmieniasz na UV.

egraf89
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2013, 20:50

Re: Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: egraf89 » 17 lut 2013, 0:44

Zrobiłem to wtedy od razum mapke uv dobrze pokazuje ale ta z kolorem jest byle jak.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: maniek » 17 lut 2013, 14:26

wyślij plik z modelem
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

egraf89
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2013, 20:50

Re: Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: egraf89 » 17 lut 2013, 18:36

Plik: http://www.sendspace.pl/file/cca0dedb2a19d6f6dc09de2 (plik jest na sendspace przez 31 dni więc jakby kiedyś wygasło to możecie napisać jeśli chcecie to odświeżę link na jakimś innym uploadzie)
Tekstury do pliku: http://www.sendspace.pl/file/e89d2b43b3563bb1bdb0d41 http://www.sendspace.pl/file/26d72a9a79588535accc9f0
Przydatne (oby) screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Problem jest wyłącznie z wieżą. Inne części zrobie po niej i będę już wiedział jak.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: maniek » 17 lut 2013, 21:32

no dobra... dla normalmap dałeś coordinates UV do dlaczego dla drugiej tekstury masz Generated?? Tam też daj UV..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

egraf89
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2013, 20:50

Re: Złe wyświetlanie tekstury w trybie GSLS

Postautor: egraf89 » 18 lut 2013, 16:28

Aaaa... Myślałem że UV to tylko do normal mapek... Dzięki, już działa.


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość