Niebo

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Niebo

Postautor: Fyex » 07 sty 2013, 21:57

Hey :). Długo się zastanawiałem gdzie wsadzić ten temat, doszedłem do wniosku iż pasuje napisać go tu :).
Bardzo zainteresował mnie pewien filmik na YT.
LINK: http://www.youtube.com/watch?v=YQC_-At_htY
Mianowicie jest tam zrobione niebo w bardzo przyjazny dla oka sposób. Niestety nie za bardzo wiem jak :( Co do rysowania chmurek i tp to nie martwcie się bo mam tablet graficzny i chmurka to pikuś :) Gość w opisie zaznaczył iż: "nie używałem pytona". Co mam zrobić by takie niebo mi powstało? Nie chodzi mi o zmianę pory dnia (to mnie zbytnio na razie nie obchodzi, aczkolwiek było by miło gdyby odpowiedź jak to zrobić również padła :) )
Używam najnowszej wersji Blendera (o ile sie nie zmieniła to v.2.65 )

PS: Dziękuję za udzielenie odpowiedzi do poprzednich postów :oops: , naprawde pomogły :).

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niebo

Postautor: janek » 07 sty 2013, 22:09

Wystarczy zrobić dwa skybox'y z animowaną texturą. Z ta różnicą że druga poniżej ma alphe.
Napisz jeżeli nadal nie rozumiesz. Rozpiszę się ;)

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Niebo

Postautor: Woobuz » 07 sty 2013, 22:16

A jak można stworzyć animowaną teksturę? Chodzi mi o program :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Niebo

Postautor: Fyex » 07 sty 2013, 22:23

Jak byś mógł się rozpisać było by miło :)

Awatar użytkownika
SilverShadow
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:34

Re: Niebo

Postautor: SilverShadow » 07 sty 2013, 23:52

Taka prostą przesuwaną animacje tektury łatwo zrobić za pomocą tego skryptu:

Kod: Zaznacz cały

########### UV SCROLL SCRIPT ##################33
##### -[Killer]- #########

import GameLogic

#get all the mesh info
cont = GameLogic.getCurrentController()
own = cont.owner
mesh = own.meshes[0]
array = mesh.getVertexArrayLength(0)
#...

# Variables
speed = 0.01
axis = "y"
#...

# find what axis to move on
if axis == "x":
   axis = 0
if axis == "y":
   axis = 1
#...
   
# Now let's move the UV
for v in range(0,array):
   
   
   vertex = mesh.getVertex(0,v)
   UV = vertex.getUV()
   UV[axis] = UV[axis]+speed
   vertex.setUV(UV)
#...

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niebo

Postautor: janek » 07 sty 2013, 23:56

Animowana tekstura to szereg tekstur ustawionych w klatki. Animowaną teksture możesz stworzyć za pomocą np: blendera czy nawet Gimpa. przykład:
Obrazek

A potem co jak ją mam? A no to (niżej).
http://www.tutorialsforblender3d.com/Bl ... ate_1.html
Lub jak kolega pisze w poście wyżej.


Jeżeli chodzi o te dwa skyboxy:
http://www.youtube.com/watch?v=pWptDU3xG60
1.SkyDome robisz bez alphy sama animowana tekstura.
2.Skydome robisz z alpha i tez animowana teksturą.

Na filmie nie ma oczywiście animowanego skydoma tylko zwykły. Na logike to musisz zrobić poprostu ;)

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Niebo

Postautor: Woobuz » 08 sty 2013, 0:59

A taką teksturę można zrobić w 3D? Bo z tego co widzę, to jest ona w 2D i z tyłu świeczki płomienia nie widać :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niebo

Postautor: janek » 08 sty 2013, 16:40

3D? Animowana tekstura jest płaska. A to że tamtej świeczki nie widać od tylu, można łatwo zaradzić:
Odznaczymy Backface.
Obrazek
A jeżeli nie widać jej z boku bo jest płaska to robimy jak z drzewkiem czyli dwa plany na krzyż (prostopadle).

@Fyex
Czekam na info jak tam Ci idzie ;)

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Niebo

Postautor: Fyex » 08 sty 2013, 20:47

Nie ma sprawy :) w czwartek (po wszystkich zaliczeniach zacznę się bawić :) )
Mam jeszcze pytanie, radzisz mi to zrobić na bardzo długim "Plane" którego końca nie widać bo mgła zasłania czy po prostu na rozłożeniu połowy kuli :)??

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niebo

Postautor: janek » 08 sty 2013, 20:54

W przypadku nieba (a tym bardziej ruchomego) najlepiej zastosować półkule.


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość