Przezroczystosc UV

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Przezroczystosc UV

Postautor: Fyex » 30 gru 2012, 2:31

Cześć. Mam problem z obiektem, otóż chce by mój obiekt był widziany od środka (nie z zewnątrz tylko od środka) w tym celu daje Edit Mode -> Mesh -> Normals -> Flip Normals. I jest idealnie, lecz gdy już nałożę teksturę nadal jej nie widać w trybie "Texture" bo zasłania ją zewnętrzna strona obiektu. Gdy wejdę do kuli kamerka jest idealnie ale nie jestem w stanie nic wewnątrz niej robić bez wglądu poza jej zewnętrzną stronę ściany.
Jeżeli nadal nie wiadomo o co chodzi to tu są screeny :) :
Tak mi to wygląda w czasie pracy:
http://iv.pl/images/45303227272056399120.png

A tak ma wyglądać podczas pracy (tu wcisnąłem tylko "p"):
http://iv.pl/images/69484968396818273636.png

Wiem że to jest możliwe gdyż gościowi na tym filmiku się to udało (od min 3:30) :
http://www.youtube.com/watch?v=pWptDU3xG60

Mam jeszcze jedno pytanie (napiszę tutaj (jeżeli przeszkadza to je przeniosę bo jest delikatnie odnośnie fizyki))

Otóż mam na przykład "playera" znajdującego się w dość sporo ważącym świecie. Wstawię go do środka "Cube'a" którego fizyka jest ustawiona na " Occlude" a przezroczystość na max (nie widać go). Oczywiście dzięki tej fizyce Cube przenika przez ściany a obiekty za nim nie są przeliczane przez kartę graficzną. I teraz pytanie. Jak dam przezroczystość na 0% (nie widać cuba) to i tak widzę te obiekty. Czy dzięki temu sposobowi "player" który ma rodzica z Cube'yem i dzięki temu player jest cały czas w cube'yu (oczywiście player to kamerka ) oszukuje system i cały czas biega po kolidującej, widzialnej, lecz nieważącej planszy ? (wiem trochę to dziwne ale strasznie mnie zaciekawił ten sposób fizyki)

Awatar użytkownika
gumen
Posty: 44
Rejestracja: 19 lip 2012, 8:15
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Przezroczystosc UV

Postautor: gumen » 30 gru 2012, 14:45

Zaznaczasz backface culling w menu display i wszystko działa :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przezroczystosc UV

Postautor: Fyex » 30 gru 2012, 15:01

Dziękuję ^^ Jesteś wielki :)

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Przezroczystosc UV

Postautor: maniek » 30 gru 2012, 17:37

Co do drugiego pytania.. TAK POWINIENEŚ ZAŁOŻYĆ OSOBNY TEMAT W ODPOWIEDNIM DZIALE!! jeśli obiekt jest przezroczysty i jest occluderem to taki myk jak myślisz nie przejdzie.. kamera zobaczy te obiekty, a tym samym karta je przetworzy.. gdyby tak miało działać jakbyś chciał zobaczyłbyś pustą scenę... occludery opłaca się jedynie stosować dla dużych obiektów, np.: teren który zasłoni wiele małych obiektów jak kamienie, krzaki, obiekty trawy
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość