Mieszanie tekstur UV

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Mieszanie tekstur UV

Postautor: maniek » 10 paź 2012, 13:36

Czy jest jakiś sposób zmieszania 2 textur w materiale tak żeby jedna korzystała z koordynatów UV, a druga z Generated??.. jeszcze lepiej jakby można było nakładać różne siatki UV na obiekt i je mieszać... może na nodach można??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
gumen
Posty: 44
Rejestracja: 19 lip 2012, 8:15
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Mieszanie tekstur UV

Postautor: gumen » 10 paź 2012, 17:38

Da się to zrobić. Można dowolnie mieszać materiały w nodach.
Wtedy każdy materiał może mieć inne ustawienia mapowania w teksturach.

Ale z tego co wiem zwykła mapa stencil dała by radę. Po prostu masz 3 tekstury gdzie pierwsza i ostatnia ma jakieś tam dowolne mapowanie (np UV i Generated) a druga to mapa stencil. Każdy obiekt może posiadać wiele różnych mapowań w object data. Wtedy w teksturze przy mapowaniu można wybierać wśród utworzonych mapowań dla obiektu.

Co do nodów to robisz tak:
Tworzysz dwa materiały (dowolne ustawienia dla każdego z nich). Potem tworzysz trzeci materiał i włączasz u niego używanie nodów. Teraz tworzysz kombinację dwóch utworzonych materiałów za pomocą mix'a. Gdzie jako Factor dajesz informację z noda Geometry. Wybierasz w nim vertex color i to podłączasz do Factor'a w mix. Tworzysz informacje o kolorze wierzchołków (za pomocą Vertex Paint) dla tego obiektu gdzie biały kolor to jeden materiał, a czarny to drugi materiał.

Mam nadzieje, że to ma sens. Jeśli nie, to zrobię małą scenkę. :)

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Mieszanie tekstur UV

Postautor: maniek » 11 paź 2012, 8:26

Rzeczywiście przecież już pokazywałeś nam tą technikę na nodach ;) jest świetna i używam jej do texturowania obiektów terenu mapy dla engina. Najlepsze jest to że teki materiał można wykorzystać w inny obiekcie i przez Vertex Paint nadać mu inny wygląd;)
tylko powiedz jak z wydajnością... czy nody są o wiele bardziej wydajne niż używanie textur stencil, czy nody samo w sobie są bardziej obciążające??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
gumen
Posty: 44
Rejestracja: 19 lip 2012, 8:15
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Mieszanie tekstur UV

Postautor: gumen » 11 paź 2012, 22:00

Tego nie jestem pewny. Wydaje mi się, że użycie nodów jest wydajniejsze, bo nie posiadasz dodatkowych tekstur, które muszą by przetwarzane. Ale nigdy tego nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Mieszanie tekstur UV

Postautor: maniek » 14 paź 2012, 16:15

Nawet na logikę biorąc jeden materiał może być użyty na wielu modelach gdzie każdy z nich będzie inaczej wyglądał przez Vertex paint ;) wydaje mi się że to jest duża oszczędność.. jakbyś mógł zarzucić plikiem gdzie są zmieszane 2 textury ale każde z nich mam inne mapowanie UV
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Mieszanie tekstur UV

Postautor: maniek » 23 wrz 2015, 10:24

Wracając do mojego pierwszego pytania, w końcu (Blender 2.75) BGE czai materiał z kilkoma teksturami z różnymi UV'kami.. Kiedyś tylko render to czaił a BGE nie.. Ale to tak apropo
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość