Zasłanianie innych przedmiotów przezroczystością?

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
Karricjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lip 2012, 18:41

Zasłanianie innych przedmiotów przezroczystością?

Postautor: Karricjusz » 30 wrz 2012, 22:12

Dziwnie brzmi, ale dokładnie tego potrzebuję ;P Chcę, aby np. kostka zasłaniała sferę, ale sama kostka jest niewidoczna, sfera zaś jest niewidoczna tylko tam, gdzie powinna ją zasłaniać kostka. Całą pozostałą scenę powinno być jednak widać. Pierwszy raz coś takiego robię i kompletnie nie wiem, jak się do tego zabrać, myślę jednak, że po prostu musiałbym zrobić całą animację normalnie, a dopiero później przenieść ją np. w postaci animowanej tekstury w silniku gry, ale mogę się mylić. Próbuję zrobić grę z elementami horroru, i przydałoby mi się to :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Zasłanianie innych przedmiotów przezroczystością?

Postautor: Woobuz » 30 wrz 2012, 22:53

Hmm, dziwne pytanie :lol: Troszeczkę nie rozumiem, o co ci chodzi :shock:

Do czego ma służyć ta " przezroczystość "? Co ma dokładniej zasłaniać?
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Karricjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lip 2012, 18:41

Re: Zasłanianie innych przedmiotów przezroczystością?

Postautor: Karricjusz » 01 paź 2012, 18:05

Jesteś sobie na ulicy. Na ulicę wjeżdża samochód. Ten samochód staje przed kamerą. Widać go. Teraz, w przestrzeni między kamerą a samochodem, wlatuje sobie sześcian. Niewidzialny sześcian, więc go nie widać. Leci sobie powoli, od lewego skraju kamery, do prawego, a tam, gdzie zasłaniałby samochód, gdyby było go widać, owy samochód znika, tak jakby sam stawał się w tej określonej części niewidzialny. Ulica jednak jest cały czas widoczna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Re: Zasłanianie innych przedmiotów przezroczystością?

Postautor: Michalek » 06 paź 2012, 18:12

Hmm, wiem co masz na mysli. Jedyne co przychodzi mi do głowy to typ obiektu Occlude. Dziala on tak: "Obiekty takiego typu zasłaniając inne obiekty powodują, że obiekty za nimi nie są przetwarzane przez kartę graficzną, dzięki czemu zwiększają wydajność gry" maniek . Tu masz link do artykułu mańka poczytaj sobie http://troman.pl/news/fizyka-obiektu_ID15 to czego potrzebujesz jest nizej... Jest tam takze przyklad sprawdz jak dziala.


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość