UV mapping podczas edycji obiektu
UV mapping podczas edycji obiektu
A propo forumowego projektu FPS'a, mam dużo do wymodelowanie pomieszczeń, ścian czy korytarzy. No i chodzi o to, że mam nałożoną teksturę, która podczas edycji obiektu (extrudowanie) albo się rozciąga, albo spłaszcza i nie można tego podejrzeć Live! Oczywiście jak zaznaczę wszystkie face'y i zrobię unwrap -> Cube Projection to wszystko rozkłada się dobrze. Fajnie, tylko trzeba to co chwile kilkać i nie ma tego Live. Czy ktoś wiec jak to uzyskać, jakieś obejście??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl
Re: UV mapping podczas edycji obiektu
Okey, jako takiego obejścia nie znalazłem, ale przekaże wskazówki jak sobie ułatwić życie.
1. Najpierw trzeba dopasować rozmiar tekstury do obiektu - robimy w panelu Texture opcja Size. Bez tego po zastosowaniu UV Map -> Cube Projection tekstura będzie zawsze wracała do swoich oryginalnych rozmiarów.
2. Modelujemy obiekt - tworzymy ścianki, extrudujemy, przecinamy
3. Jeśli chcemy zobaczyć jak tekstura się rozłożyła na modyfikowanym obiekcie : zaznaczmy wszystkie wierzchołki [A], [U] UV map -> Cube Projection
1. Najpierw trzeba dopasować rozmiar tekstury do obiektu - robimy w panelu Texture opcja Size. Bez tego po zastosowaniu UV Map -> Cube Projection tekstura będzie zawsze wracała do swoich oryginalnych rozmiarów.
2. Modelujemy obiekt - tworzymy ścianki, extrudujemy, przecinamy
3. Jeśli chcemy zobaczyć jak tekstura się rozłożyła na modyfikowanym obiekcie : zaznaczmy wszystkie wierzchołki [A], [U] UV map -> Cube Projection
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl
Re: UV mapping podczas edycji obiektu
Przyda się na przyszłość
Jak kiedyś nanosiłem tekstury na otoczenie, to używałem opcji project from view i potem poprawiałem ręcznie. I tak za każdym razem jak coś dorobiłem w danym fragmencie...

Re: UV mapping podczas edycji obiektu
Przy terenie też wykorzystałbym Cube Projection. Project form View jest dobry do nakładania np.: loga na nieregularną siatkę
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl
Wróć do „Materiały i teksturowanie”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość