UV mapping podczas edycji obiektu

Problemy z materiałami, teksturami i normal mapami w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

UV mapping podczas edycji obiektu

Postautor: maniek » 14 maja 2018, 23:52

A propo forumowego projektu FPS'a, mam dużo do wymodelowanie pomieszczeń, ścian czy korytarzy. No i chodzi o to, że mam nałożoną teksturę, która podczas edycji obiektu (extrudowanie) albo się rozciąga, albo spłaszcza i nie można tego podejrzeć Live! Oczywiście jak zaznaczę wszystkie face'y i zrobię unwrap -> Cube Projection to wszystko rozkłada się dobrze. Fajnie, tylko trzeba to co chwile kilkać i nie ma tego Live. Czy ktoś wiec jak to uzyskać, jakieś obejście??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: UV mapping podczas edycji obiektu

Postautor: maniek » 28 maja 2018, 12:23

Okey, jako takiego obejścia nie znalazłem, ale przekaże wskazówki jak sobie ułatwić życie.
1. Najpierw trzeba dopasować rozmiar tekstury do obiektu - robimy w panelu Texture opcja Size. Bez tego po zastosowaniu UV Map -> Cube Projection tekstura będzie zawsze wracała do swoich oryginalnych rozmiarów.
2. Modelujemy obiekt - tworzymy ścianki, extrudujemy, przecinamy
3. Jeśli chcemy zobaczyć jak tekstura się rozłożyła na modyfikowanym obiekcie : zaznaczmy wszystkie wierzchołki [A], [U] UV map -> Cube Projection
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Jaskier26
Posty: 50
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:38

Re: UV mapping podczas edycji obiektu

Postautor: Jaskier26 » 29 maja 2018, 19:27

Przyda się na przyszłość :D Jak kiedyś nanosiłem tekstury na otoczenie, to używałem opcji project from view i potem poprawiałem ręcznie. I tak za każdym razem jak coś dorobiłem w danym fragmencie...

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: UV mapping podczas edycji obiektu

Postautor: maniek » 29 maja 2018, 21:35

Przy terenie też wykorzystałbym Cube Projection. Project form View jest dobry do nakładania np.: loga na nieregularną siatkę
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl


Wróć do „Materiały i teksturowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość