1.Zacznijmy od włączenia trybu texture ( jeżeli włączymy grę bez niego, model będzie bez tekstury

)

2.Teraz zaznaczamy model prawym przyciskiem myszy i dodajemy materiał w zakładce Material

3.Teraz otwieramy zakładkę Textures

4.W zakładce tej dodajemy teksturę za pomocą przycisku "New"

5.W opcji "Type" zaznaczamy "Image or Movie"

6.Teraz w zakładce Image klikamy w przycisk "Open" i wybieramy teksturę z dysku

7.W zakładce Mapping wybieramy w "Coordinates" opcję UV (stworzy się jeszcze jedna opcja "Map", w której ustawiamy, czy dana tekstura będzie rozłożona tak jak UV mapa - do tego przejdziemy za chwilę)

8.Teraz w innym oknie (na przykład tym na górze) zmieniamy tryb na "UV/Image Editor"

9.To okno to nasza baza teksturowania. Tutaj tworzymy teksturę lub dodajemy gotową. Możemy także używać tzw. gridów, które pomogą nam w rozkładaniu UV Mapy. O tym możesz sobie poczytać gdzieś na necie, ja napiszę tylko o podstawach. Skoro mamy zaznaczony obiekt, możemy zmienić tryb na "Edit Mode", gdzie możemy modyfikować siatkę obiektu (skrót klawiszowy to Tab). Możemy także rozkładać siatkę tegoż obiektu. Na początek jednak naciśnij klawisz A w trybie "Edit Mode", aby zaznaczyć (bądź odznaczyć) wszystkie wierzchołki. Kiedy mamy już zaznaczone wszystkie wierzchołki, naciskamy klawisz U. Otworzy się okienko, w którym wybieramy opcję Unwrap. Teraz możemy zauważyć w oknie obok, że rozłożyła się nam siatka. Dodajemy teksturę z dysku opcją "Image>Open Image".
Możesz przy okazji poczytać o Mark Seamach - możesz nimi fajnie rozłożyć siatkę obiektu. W skrócie, opcja ta oddziela ściany zmieniając siatkę. Jest to wytłumaczone tutaj:
http://troman.pl/news/podstawy-teksturowania-uv_ID50
10.Teraz możemy wrócić do trybu "Object Mode" klawiszem Tab. Jak widać, mamy obiekt z teksturą. Teraz zmieniamy na górze tryb z "Blender Render" na "Blender Game". Możemy teraz klawiszem P uruchamiać grę (wyłączamy Esc). Miłego tworzenia gier
