Animacja w Grze

Problemy z animacją w grze
Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Animacja w Grze

Postautor: Woobuz » 16 wrz 2012, 12:57

Mam pytanie. Stworzyłem postać i zrobiłem jej rózne animacje, na przykład ruchu, itd. Teraz chciałbym zapisać te animacje do gry, ale jak to mam zrobić? Chodzi mi o to, że jak naciskam na przykład klawisz "W", to postać tylko przesuwa się do przodu, ale ja chcę dodać animację do tego ruchu. Wersja Blendera to 2.49b. Pozdrawiam :D
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Animacja w Grze

Postautor: maniek » 16 wrz 2012, 17:19

Może inna wersja blender ale ten tutorial powinien Ci pomóc : http://troman.pl/news/animacja-kosci-w- ... ature-_ID6
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Animacja w Grze

Postautor: Woobuz » 16 wrz 2012, 18:53

Obejrzałem tut i zrobiłem tak samo na nowej wersji i działa :) Chociaż chciałbym wiedzieć, jak coś takiego zrobić na starszej wersji.
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Animacja w Grze

Postautor: maniek » 16 wrz 2012, 20:02

Ale gdzie widzisz rozbieżności ?? dla w starej i w nowej wersji są te same czynności a przynajmniej podobne
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Animacja w Grze

Postautor: Woobuz » 16 wrz 2012, 23:00

Problem w tym, że jest opcja bardzo podobna do tej w nowszej wersji, ale nie mam zielonego pojęcia, jak nazwać animację, bo należy to zrobić :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Animacja w Grze

Postautor: maniek » 16 wrz 2012, 23:12

To odeślę Cię do podobnego tutoriala na starszą wersję Blendera : http://www.blender.pl/index.php?option= ... 7&Itemid=9

animację nazywasz w Action Editor w polu AC:... i tą nazwę animacji wpisuje w actuator Action.. reszta to już analogia ;)

P.S. czemu blender 2.49?? 2.6 jest o wiele wydajniejszy jeśli chodzi BGE
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Animacja w Grze

Postautor: Woobuz » 16 wrz 2012, 23:45

Właśnie o to mi chodziło :D Dzięki wielkie :D A co do twojego pytania, to po prostu ta starsza wersja wydaje mi się mniej skomplikowana :D Jak wchodzę na wersję nowszą, to czuję sie jakoś dziwnie :P

Temat zamknięty :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Animacja w Grze

Postautor: maniek » 17 wrz 2012, 8:21

OK... to twoje przekonanie... ale uważam że 2.6 jest bardziej usprawnione np.: dzwieki w BGE.. w 2.6 możesz odtwarzać MP3 i Wav i do tego wybierasz je bezpośrednio w actuatorze Sound, gdzie 2.49 odtwarza tylko Wav i do tego wybierasz to w oknie sound
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Animacja w Grze

Postautor: janek » 17 wrz 2012, 12:52

Też do niedawna jeszcze używałem 2.49b :P i muszę przyznać że też wydawało mi się jakieś dziwne 2.5/2.6. Ale w końcu zagłębiłem się w 2.58. I UWIERZ MI DOZNAŁEM OŚWIECENIA, TO NIE TAKIE TRUDNE. Ale to twoja wola :P

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Animacja w Grze

Postautor: Woobuz » 21 wrz 2012, 18:33

Mam jeszcze 1 pytanie.

Zrobiłem minigierkę, coś w stylu Super Mario Bros, ustawiłem animacje, wszystko działa. Teraz chciałem ustawić, że jak postać nic nie robi, to jest też inna animacja ( chodzi mi o oddech czy coś w tym stylu ). Jak to ustawiam, to owszem działa, ale kiedy naciskam jakikolwiek klawisz, na przykład "A" ( odpowiada za ruch w lewo ), to postać się tylko przesuwa, nie ma wcześniej ustawionej animacji, jest tylko ta, która odpowiada za oddech.

Krótko mówiąc, animacja odpowiadająca za oddech działa ciągle, zamiast animacji chodu.

Oto screen z Kostkami Logiki:

http://www.bankfotek.pl/view/1330662

Dzięki za każdą odpowiedź :lol:
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość