Animacja za pomoca Loc
Animacja za pomoca Loc
Mam taki problem ze chcialbym aby moj szescian (taka prosta gre robie z szescianem w roli glownej
) wraz z zamachem miecza uniosl sie lekko i opadl. Zrobilem taka animacje na 3 klatkach:
1. polozenie za tak powiem bazowe w ktorym szescian stoi tak jak stal
2. to szescian w gorze
3. to samo polozenie co 1.
Szescian ladnie unosi sie i opada ale gdy przejde kawalek i odtworze znow animacje to powraca on na miejsce gdzie ta animacje robilem czyli gdybym ja zrobil w poczatku ukladu wspolrzednych i po odpaleniu gry odszedlbym od tego poczatku kawalek to gdybym odtworzyl animacje szescian powrocilby do poczatku wspolzednych -chyba jasno wytlumaczylem
A ja chce aby ta animacja odtwarzala sie tam gdzie aktualnie w grze znajduje sie szescian. Robilem ja za pomoca Loc potem VisualLoc i to samo.
A przeciez tylko to zapisuje polozenie, tak sadze. No i nie wiem co tu poradzic.

1. polozenie za tak powiem bazowe w ktorym szescian stoi tak jak stal
2. to szescian w gorze
3. to samo polozenie co 1.
Szescian ladnie unosi sie i opada ale gdy przejde kawalek i odtworze znow animacje to powraca on na miejsce gdzie ta animacje robilem czyli gdybym ja zrobil w poczatku ukladu wspolrzednych i po odpaleniu gry odszedlbym od tego poczatku kawalek to gdybym odtworzyl animacje szescian powrocilby do poczatku wspolzednych -chyba jasno wytlumaczylem

A ja chce aby ta animacja odtwarzala sie tam gdzie aktualnie w grze znajduje sie szescian. Robilem ja za pomoca Loc potem VisualLoc i to samo.
A przeciez tylko to zapisuje polozenie, tak sadze. No i nie wiem co tu poradzic.
Re: Animacja za pomoca Loc
Nie ma rady. Trzeba zrobić kości i zrigować obiekt. Inaczej się nie da. Wtedy robisz sobie nową akcję dla twoich kości i tą animację uruchamiasz w grze. To co teraz zrobiłeś jest bardzo dobre dla obiektów które się nie przemieszczają np.: animowane elementy w menu.
Re: Animacja za pomoca Loc
Eh :/ szkoda no dobra jakos sobie poradze sprobuje moze zrobic za pomoca akuratora Motion ze po odpowiedniej klatce podskoczy. Ale to sie bedzie trzeba pobawic z proporcjami. No dobra dzieki za pomoc
Re: Animacja za pomoca Loc
Ale dla takiego prostego obiektu to chyba żaden problem zrobić szybki rig. Przypisać wszystkie wierzchołki do jednej kości. Zrobić taką sama animację tylko jako akcję dla kości i gotowe.
Re: Animacja za pomoca Loc
No tak, masz racje. Ale juz w polowie jestem mojego rozwiazania
. Jak sie nie uda to zrobie na kosciach. Twoje rozwiazanie jest prostrze i lepsze ale... 


Re: Animacja za pomoca Loc
No nie poszlo mi cos. Robie tak jak mi poleciles dzieki jeszcze raz
Z mistrzem sie nie dyskutuje...
Z mistrzem sie nie dyskutuje...
Re: Animacja za pomoca Loc
Chyba że inny mistrz ma coś do powiedzenia
Twój problem już rozkminiałem za czasów Blender'a 2.49 owszem dało radę.. zamiast Loc wybierało się dLoc.. teraz to się nazywa Delta Location (w sumie to skrót dLoc)... niestety w nowym blenderze z pozycji menu [I-Key] słabo to działa ;/ wręcz w ogóle nie zapisuje pozycji .. ale możesz to poprawić w oknie Graph Editor.. Przesuniecie obiektu spowoduje że animacja odtworzy się właśnie w tym miejscu..

Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl
Re: Animacja za pomoca Loc
maniek pisze:Chyba że inny mistrz ma coś do powiedzeniaTwój problem już rozkminiałem za czasów Blender'a 2.49 owszem dało radę.. zamiast Loc wybierało się dLoc.. teraz to się nazywa Delta Location (w sumie to skrót dLoc)... niestety w nowym blenderze z pozycji menu [I-Key] słabo to działa ;/ wręcz w ogóle nie zapisuje pozycji .. ale możesz to poprawić w oknie Graph Editor.. Przesuniecie obiektu spowoduje że animacja odtworzy się właśnie w tym miejscu..
Jednak jak mistrz mistrzow wezmie sprawy w swoje rece to od razu sa efekty. Robienie tego na kosci... hm dobry pomysl lecz musialbym pokopiowac kostki logiki (zaden problem ale...).
Cale szczescie ze drugi mistrz znalazl chwile i zerknal na temat
POMOGLO i to blyskawicznie doslownie 2 min roboty. W edytorze podnioslem lekko os z i juz.
Dzieki slicznie!
- myinventions
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 lip 2012, 22:46
- Kontaktowanie:
Re: Animacja za pomoca Loc
W razie czego, to jeszcze pamiętaj, że możesz w ipo usunąć ruch w niektórych osiach, więc na Loc Twoja metoda też by się udała, tyle że musiałbyś użyć LocZ a locX i locY usunąć 

Re: Animacja za pomoca Loc
myinventions pisze:W razie czego, to jeszcze pamiętaj, że możesz w ipo usunąć ruch w niektórych osiach, więc na Loc Twoja metoda też by się udała, tyle że musiałbyś użyć LocZ a locX i locY usunąć
robilem tak ale wtedy animacja odtwarzala sie w tym samym polozeniu na osi Z czyli jak zszedlem szescianem nizej to lecial do gory zeby animacje wykonac

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość