Animacja za pomoca Loc

Problemy z animacją w grze
Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Animacja za pomoca Loc

Postautor: Michalek » 24 sie 2012, 11:05

Mam taki problem ze chcialbym aby moj szescian (taka prosta gre robie z szescianem w roli glownej :) ) wraz z zamachem miecza uniosl sie lekko i opadl. Zrobilem taka animacje na 3 klatkach:
1. polozenie za tak powiem bazowe w ktorym szescian stoi tak jak stal
2. to szescian w gorze
3. to samo polozenie co 1.
Szescian ladnie unosi sie i opada ale gdy przejde kawalek i odtworze znow animacje to powraca on na miejsce gdzie ta animacje robilem czyli gdybym ja zrobil w poczatku ukladu wspolrzednych i po odpaleniu gry odszedlbym od tego poczatku kawalek to gdybym odtworzyl animacje szescian powrocilby do poczatku wspolzednych -chyba jasno wytlumaczylem :)

A ja chce aby ta animacja odtwarzala sie tam gdzie aktualnie w grze znajduje sie szescian. Robilem ja za pomoca Loc potem VisualLoc i to samo.
A przeciez tylko to zapisuje polozenie, tak sadze. No i nie wiem co tu poradzic.

Awatar użytkownika
gumen
Posty: 44
Rejestracja: 19 lip 2012, 8:15
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: gumen » 24 sie 2012, 11:49

Nie ma rady. Trzeba zrobić kości i zrigować obiekt. Inaczej się nie da. Wtedy robisz sobie nową akcję dla twoich kości i tą animację uruchamiasz w grze. To co teraz zrobiłeś jest bardzo dobre dla obiektów które się nie przemieszczają np.: animowane elementy w menu.

Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: Michalek » 24 sie 2012, 11:52

Eh :/ szkoda no dobra jakos sobie poradze sprobuje moze zrobic za pomoca akuratora Motion ze po odpowiedniej klatce podskoczy. Ale to sie bedzie trzeba pobawic z proporcjami. No dobra dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
gumen
Posty: 44
Rejestracja: 19 lip 2012, 8:15
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: gumen » 24 sie 2012, 11:55

Ale dla takiego prostego obiektu to chyba żaden problem zrobić szybki rig. Przypisać wszystkie wierzchołki do jednej kości. Zrobić taką sama animację tylko jako akcję dla kości i gotowe.

Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: Michalek » 24 sie 2012, 12:02

No tak, masz racje. Ale juz w polowie jestem mojego rozwiazania :) . Jak sie nie uda to zrobie na kosciach. Twoje rozwiazanie jest prostrze i lepsze ale... :)

Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: Michalek » 24 sie 2012, 12:06

No nie poszlo mi cos. Robie tak jak mi poleciles dzieki jeszcze raz
Z mistrzem sie nie dyskutuje...

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 567
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: maniek » 24 sie 2012, 12:50

Chyba że inny mistrz ma coś do powiedzenia :) Twój problem już rozkminiałem za czasów Blender'a 2.49 owszem dało radę.. zamiast Loc wybierało się dLoc.. teraz to się nazywa Delta Location (w sumie to skrót dLoc)... niestety w nowym blenderze z pozycji menu [I-Key] słabo to działa ;/ wręcz w ogóle nie zapisuje pozycji .. ale możesz to poprawić w oknie Graph Editor.. Przesuniecie obiektu spowoduje że animacja odtworzy się właśnie w tym miejscu..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: Michalek » 24 sie 2012, 15:38

maniek pisze:Chyba że inny mistrz ma coś do powiedzenia :) Twój problem już rozkminiałem za czasów Blender'a 2.49 owszem dało radę.. zamiast Loc wybierało się dLoc.. teraz to się nazywa Delta Location (w sumie to skrót dLoc)... niestety w nowym blenderze z pozycji menu [I-Key] słabo to działa ;/ wręcz w ogóle nie zapisuje pozycji .. ale możesz to poprawić w oknie Graph Editor.. Przesuniecie obiektu spowoduje że animacja odtworzy się właśnie w tym miejscu..


Jednak jak mistrz mistrzow wezmie sprawy w swoje rece to od razu sa efekty. Robienie tego na kosci... hm dobry pomysl lecz musialbym pokopiowac kostki logiki (zaden problem ale...).
Cale szczescie ze drugi mistrz znalazl chwile i zerknal na temat
POMOGLO i to blyskawicznie doslownie 2 min roboty. W edytorze podnioslem lekko os z i juz.
Dzieki slicznie!

Awatar użytkownika
myinventions
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2012, 22:46
Kontaktowanie:

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: myinventions » 25 sie 2012, 23:01

W razie czego, to jeszcze pamiętaj, że możesz w ipo usunąć ruch w niektórych osiach, więc na Loc Twoja metoda też by się udała, tyle że musiałbyś użyć LocZ a locX i locY usunąć :)

Awatar użytkownika
Michalek
Posty: 47
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:24

Re: Animacja za pomoca Loc

Postautor: Michalek » 25 sie 2012, 23:07

myinventions pisze:W razie czego, to jeszcze pamiętaj, że możesz w ipo usunąć ruch w niektórych osiach, więc na Loc Twoja metoda też by się udała, tyle że musiałbyś użyć LocZ a locX i locY usunąć :)


robilem tak ale wtedy animacja odtwarzala sie w tym samym polozeniu na osi Z czyli jak zszedlem szescianem nizej to lecial do gory zeby animacje wykonac :)


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość