postacie rzeczywiste

Problemy z animacją w grze
hrabiaolo
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2014, 15:58

postacie rzeczywiste

Postautor: hrabiaolo » 03 paź 2014, 16:16

Witam serdecznie,

Mam do Was, jako do specjalistów pewne pytanie. Jestem fotogrametrą i od lat zajmuję się tworzeniem map i modeli ze zdjęć lotniczych.
Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby dokładnie sfotografować osobę i wykonać z tego model 3D. Ogólnie nie jest to dla mnie trudna sprawa, natomiast problem jest taki, że ilość elementów modelujących (trójkątów) jest ogromna.
Ciekaw jestem, czy takie modele da się wykorzystać w animacjach.
Czy moglibyście, mi powiedzieć, czy animowanie takiego modelu jest wykonalne?
Z modelowaniem w zasadzie nigdy nie miałem nic do czynienia, pomijając jakieś modele zabytków w 3D w oparciu np. o skaning laserowy. O animacja to w ogóle nie mam pojęcia więc każda informacja jest dla mnie na wagę złota.
Podsumowując - dokładny model realnej osoby to nie problem, jednak czy da się go wprawić w ruch?

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Wiem, że najlepiej byłoby poczytać i zapytać wujka G. jednak żeby z nim gadać trzeba wiedzieć czego się szuka, a o możliwościach czy technikach nie mam bladego pojęcia.

Pozdrawiam
Hrabiaolo

P.S. Tak na marginesie to zajmujecie się fantastyczną dziedziną. Pełen szacunek dla wiedzy i umiejętności.

araagon
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: araagon » 03 paź 2014, 16:39

http://www.youtube.com/watch?v=86JiuZpbi_w

Tak to mniej więcej w praktyce wygląda, obejrzyj sobie. Mam nadzieję że podstawy Blendera masz w paluszku bo to bardzo ważne.
Modelowanie to żmudna i powolna robota, ja osobiście jej nie lubię.

A tak ogólnie to witamy nowego użytkownika :geek:
araagon

hrabiaolo
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2014, 15:58

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: hrabiaolo » 03 paź 2014, 17:27

Dzięki za powitanie.

No niestety nie mam nawet podstaw w blenderze. Do tej pory zajmowałem się całkiem inną branżą, ale szukając nowych możliwości wykorzystania swojej wiedzy i doświadczenia znalazłem skrótowe informacje na temat modelowania postaci.
Do tej pory robiłem głównie mapy i ortofotomapy (czyli to co można podziwiać np. w G.maps. - staram się nie wymieniać pełnych nazw ;)
Przy numerycznych modelach terenów często wykorzystuje się modelowanie przy pomocy nieregularnej siatki trójkątów (triangulacja). I tu jest owo "zazębienie" z tym czym zajmujecie się Wy. Spotkałem się jakiś czas temu z osobami zajmującymi się grami i były one wstępnie zainteresowane modelami terenu (teksturowanymi), które dla mnie są takim kwiatkiem do kożucha, bo w mojej branży rzadko kto chce w ogóle coś takiego, a przekształcenie numerycznego modelu terenu (np. warstwicowego) w model teksturowany to najczęściej kilka kliknięć myszą. Niestety jakość jaka dla nas jest odjazdowa, dla Was jest nie do przyjęcia. W każdym razie coraz bardziej mi się podoba ta dziedzina bo poza kreskami i jakimś standardowym processingiem jest jeszcze obszar dla pracy twórczej.

Dzięki za linka - będę się doktoryzował, a nad blenderem chętnie się pochylę.

Pozdrawiam
Hrabiaolo

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: Fyex » 04 paź 2014, 23:10

Jeżeli masz gotowy model człowieka High_poly to wtedy możesz się pobawić magnesikiem na cząsteczki i tworzyć osobny model za pomocą magnesu który przyciąga Ci poligony do poligonów z modelu high_poly.
Następnie po kilku godzinach roboty po prostu masz model z o dużo mniejszą ilością cząsteczek, a jeżeli boisz się o szczegóły, to po prostu zaznaczasz obydwa modele, dajesz bake i tworzy Ci się normal mapa która doda Ci "pseudo szczegóły" do modelu low_poly.

Awatar użytkownika
pawianek
Posty: 61
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:20

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: pawianek » 05 paź 2014, 17:20

Jak masz dobry komputer i ci wyrobi to czemu nie, ale generalnie do gier to się nie nadaje bo procesor nie wyrabia, lepiej użyć tektur 3d czyli tzw. normalmap , ktoś już tu kiedyś o tym pisał ;) http://troman.pl/news/normalmap-i-reflect_ID48
Jeśli zechcemy możemy stworzyć wiele wspaniałych i dobrych rzeczy :)

miscity
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2014, 0:00

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: miscity » 26 lis 2014, 21:25

Też próbuję zacząć przygodę z Blenderem ale czytając Wasze wypowiedzi trochę mnie to przytłacza:-)
__________________________
Recyklus drukarnia ul. Zacisze w Zielonej Górze
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, 22:25 przez miscity, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
krasnoludek
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:21

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: krasnoludek » 28 lis 2014, 21:41

Jesteś pewnie młody, to Cie przytłacza, ale właśnie nie myśl o tym w taki sposób, zapewniam Cię, że większość na początku tak myśli i przez to albo rezygnuje całkiem, albo odkłada to na później ( o wiele za późno ) i żałuje, jak już zaczniesz i będzie brnął, mimo że coś będzie się wydawać cholernie trudne, a Twoje postępy będą żółwiaste, to zobaczysz w pewnym momencie, że jednak są to postępy.

Wpierw spróbuj, spróbuj, bo nigdy nie będziesz wiedział, co by było gdyby, potem polecisz już z górki. Za rok od dzisiaj większość rzeczy będzie Ci się wydawać banalna, a Ty się tylko zaśmiejesz, jaki to Blender ( chyba głównie tematyka Blender Game Engine ) wydawał się nie do ogarnięcia :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawianek
Posty: 61
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:20

Re: postacie rzeczywiste

Postautor: pawianek » 29 lis 2014, 23:15

Potwierdzam, najtrudniejsze początki, ale potem coraz łatwiej ;)
Jeśli zechcemy możemy stworzyć wiele wspaniałych i dobrych rzeczy :)


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość