Błąd w animacji kości

Problemy z animacją w grze
Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Błąd w animacji kości

Postautor: Woobuz » 11 cze 2014, 20:37

Witam serdecznie. Od dość długiego czasu myślę nad rozwiązaniem pewnego błędu, który strasznie przeszkadza w tworzeniu animacji. Otóż, gdy stworzę postać (używając przy tym opcji Mirror) i dodam jej szkielet, to część modelu postaci jakby "zatrzymuje" się, gdy poruszam kośćmi. Niżej screen i pliczek:

Obrazek

http://hostuje.net/file.php?id=d3d70018 ... b66e1d06e6
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Błąd w animacji kości

Postautor: lukaszfito » 11 cze 2014, 23:05

Vertex Group: Bone.004 - nie ma zaznaczonego lewego ucha, zobacz jak to wygląda w Weight Paint, po prostu źle dodałeś część vertsów do kości, a raczej paru zabrakło (może przypadkiem kliknąłeś kursorem na model z widokiem Weight Paint - to raczej częsty błąd, mi czasem się to zdarza :D ). Wystarczy jak je namalujesz w Weight Paint albo użyjesz na nich Assign w Edit Mode.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Błąd w animacji kości

Postautor: Woobuz » 12 cze 2014, 16:50

Teraz działa dobrze. Dziękuję serdecznie :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość