Jak zrobić ochronę na łokieć w zbroi?

Problemy z animacją w grze
Awatar użytkownika
Karricjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lip 2012, 18:41

Jak zrobić ochronę na łokieć w zbroi?

Postautor: Karricjusz » 10 sie 2013, 16:29

To się chyba nałokcica nazywa... Siedzę nad tym od dwóch dni i nie mogę wywnioskować nawet na podstawie internetu, jakby to miało wyglądać... Cały łokieć powinien być chroniony, zarówno jak ręka jest wyprostowana jak i zgięta. Pewnie trzeba jakoś sparentować dane części do danej kości w ręce, ale jak mają wyglądać poszczególne części?
Dałby ktoś radę mi zrobić takie proste demko, w którym ukazana by była w pełni działająca, e, nałokcica? Ja po prostu nie jestem sobie w stanie wyobrazić czegoś takiego... Poza tym, chyba są tak jakby dwa rodzaje takiej ochrony - późniejsza składała się z wielu części, chyba coś podobnego do ochrony palców w rękawicy klepsydrowej, a wcześniejszy jest w konstrukcji prostszy, chyba dwa czy trzy elementy. Nie jestem jakimś specjalistą oczywiście, zawsze z tego tematu mnie bardziej interesowały narzędzia mordu niż pancerze, ale raczej lepszy byłby ten prostszy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić ochronę na łokieć w zbroi?

Postautor: Woobuz » 10 sie 2013, 20:38

Nie jestem zbyt dobry w modelowaniu, ale proszę:

http://hostuje.net/file.php?id=d4a2d1a6 ... 3621057c9b

Może to być coś takiego. Sam łokieć jest chroniony także przy zgięciu przez jedną część, więc chyba jest dobrze :P
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Karricjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lip 2012, 18:41

Re: Jak zrobić ochronę na łokieć w zbroi?

Postautor: Karricjusz » 10 sie 2013, 22:50

Dzięki! W końcu ktoś mnie jakoś naprowadził, jak powinno to wyglądać. Troszeczkę to przerobiłem - dałem dwie półkule, każda z nich sparentowana do innej kości. Z tym że jak się zgina łokieć pod większym kątem to jest dziura :/ Dlatego dodałem też trzecią, i ona kopiuje lokację jednej z nich w 100%, oraz rotację w 50%, ale raczej w Game Engine byłby problem żeby to działało... Ale co tam, wielkie dzięki :)
Obrazek


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość