Animacja skoku - problem

Problemy z animacją w grze
deny
Posty: 12
Rejestracja: 10 wrz 2012, 14:47

Animacja skoku - problem

Postautor: deny » 22 lis 2012, 19:47

Czesc,

mam problem podobny do tego opisanego w tym poscie viewtopic.php?f=4&t=64 ale nijak nie moge sobie z tym poradzic. Mam zrobiona animacje skoku przypisana do Spacji, ale w momencie gdy chce powtórnie wykonac skok moja postac wykonuje go z miejsca poczatkowego.

Prosze i jakies rady i sugestie.
Moja animacja: https://dl.dropbox.com/u/4745337/skok3.blend

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Animacja skoku - problem

Postautor: maniek » 23 lis 2012, 9:25

Ogólnie animację skoku powinieneś zrobić "w pionie" tylko... nie przesuwając modelu do przodu w przestrzeni.. sam ruch powinien odbyć się za pomocą actuatora Motion... wtedy za pomocą spacji odpalasz i animację oraz actuator Motion
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

deny
Posty: 12
Rejestracja: 10 wrz 2012, 14:47

Re: Animacja skoku - problem

Postautor: deny » 28 lis 2012, 11:35

Dzięki,

animacja została przerobiona na wykonywaną w miejscu i już łatwiej było poprawić sam skok do przodu.

Mam teraz inny dylemat. Po uruchomieniu "P" a następnie "F" jest animacja z użyciem noża. O ile ta animacja działa dobrze w Action Editor to juz w Game Engine nie tj. nóż nie trzyma sie w ręce, lata jakos obok. Ktoś cos pomoże lub doradzi gdzie szukac przyczyny?

Link do aktualnej wersji: https://dl.dropbox.com/u/4745337/agent_noz.blend

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Animacja skoku - problem

Postautor: janek » 28 lis 2012, 16:14

Nuż powinien być sparentowany do kości ręki. Użyj actuatora parent. Ale przed tym zadbaj aby nóż w momencie parentowania był w dobrej lokalizacji , czyli dłoni ( bądź innej jeżeli poprzedni parent miał swój local)

Awatar użytkownika
SilverShadow
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:34

Re: Animacja skoku - problem

Postautor: SilverShadow » 28 lis 2012, 17:23

Ja możne tak poza tematem, gdy w actuatorach Action ustawisz blendin np. na 10, przejście miedzy animacjami będzie płynne, przez co wygląda to znacznie lepiej :)

deny
Posty: 12
Rejestracja: 10 wrz 2012, 14:47

Re: Animacja skoku - problem

Postautor: deny » 29 lis 2012, 10:28

Serdeczne dzieki za rady. Z tym nożem to sie jeszcze męczę bo kwestia jest taka że on w trakcie wykonywania animacji nie jest cały czas w ręce.
Poprawiłem sobie natomiast parametr blendin na 10 i rzeczywiście wygląda to lepiej.

Mam jeszcze inne pytanie. Chciałbym podłączyć skrypt który poruszy ludzikiem w dowolnym kierunku tzn. żeby losowo sam sobie chodził w różnych kierunkach. Macie może jakis gotowy skrypt?


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość