Animacja w ruchu

Problemy z animacją w grze
Tomtom20
Posty: 16
Rejestracja: 02 lis 2012, 13:07

Animacja w ruchu

Postautor: Tomtom20 » 02 lis 2012, 13:51

Witam ,mam problem z animacją poruszającego się obiektu. Próbowałem użyć Motion oraz Action na raz oraz poruszać samą animacją.
Obie te metody poszły na marne. Więc jak poruszać obiektem animowanym? Dodam jeszcze ,że obiekt animuje za ponocą kości. :(

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Animacja w ruchu

Postautor: Woobuz » 02 lis 2012, 21:16

Ustawiasz w oknie Logic: Sensor, Controller, Actuator, a potem wszystko łączysz ze sobą, do Sensora ustawiasz Keyboard i jakiś klawisz, a w Actuator masz Motion i tam ustawiasz w Loc z jaką prędkością obiekt ma się poruszać i w kierunku jakiej osi ( ja ustawiam około 0.20 ) i tyle. Jeżeli chcesz dodać do tego jeszcze animację to dodajesz nowy Actuator i ustawiasz Action. Akcję musisz mieć nazwaną, robisz to w polu Action Editor, gdzie nazywasz ją w oknie AC. Potem wpisujesz w pola dane własności:

- AC: - nazwa akcji
- obok masz opcję Play, jeżeli chcesz, aby animacja sę powtarzała do czasu, aż przestaniesz trzymać przypisany klawisz, to ustaw sobie Loop Stop
- Dalej masz 2 opcje:
* Sta:
* End:
Ustawiasz tutaj gdzie ma się zaczynać animacja, a gdzie kończyć ( tak, jak masz to na Timeline)
- Priority - Ta opcja jest też ważna, dam ci przykład jej zastosowania:

Ustawiłeś sobie, że gdy gra jest włączona, to postać oddycha. Jeżeli nie ustawisz priority, to gdy spróbujesz poruszyć postacią, a miałeś do tego przypisaną animację ruchu, to postać będzie się przesuwać, ale będzie miała nadal animację oddychania.

Żeby Priority działało, to animacja oddechu musi mieć WIĘKSZĄ wartość od animacji poruszania, czyli na przykład:

Animacja Oddychania: Priority: 3
Animacja Chodu: Priority: 2

Wtedy to zadziała :)

Mam nadzieję, że pomogłem. Jeżeli chcesz wiedzieć coś więcej na temat Sensorów, Controllerów i Actuatorów, to przejrzyj załączone tutaj tutoriale:

Sensory: http://troman.pl/news/sensory_ID28

Controllery: http://troman.pl/news/controllery_ID34

Actuatory: http://troman.pl/news/actuatory_ID33

Pozdrawiam :lol:
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Tomtom20
Posty: 16
Rejestracja: 02 lis 2012, 13:07

Re: Animacja w ruchu

Postautor: Tomtom20 » 02 lis 2012, 22:12

Wieeeeeelkie dzięęęki :D :D :D
Działa jak natura chciała :D
Jeszcze spytam ,co zrobić gry chce aby obiekt był fizyczny i animowany na raz
np żeby miał kolizię wraz z animacją?

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Animacja w ruchu

Postautor: Woobuz » 03 lis 2012, 12:30

W oknie Logic po lewej stronie masz okienko z właściwościami. Domyślnie jest tam ustawione Static, ale jeżeli chcesz, by na obiekt działała fizyka, to musisz ustawić na kościach Dynamic. W razie jakichkolwiek problemów z kośćmi przekieruję cię do mojego starego posta:

viewtopic.php?f=3&t=88

Pozdrawiam :lol:
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Animacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość