RigidBody dla modelu 3D

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w Godot.
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 615
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

RigidBody dla modelu 3D

Postautor: maniek » 20 lut 2018, 11:38

Jako kompletny laik Godota i "dziecko" Blender Game Engine, gdzie w tym silniku można ustawić fizykę RigidBody dla obiektu??
Prosta scenką ze spadającym Cube'em.. W Blenderze wystarczyło kliknąć i wybrać a w Godocie??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

tyser
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: RigidBody dla modelu 3D

Postautor: tyser » 01 mar 2018, 19:48

trzeba dodać node rigidbody i do niego podpiąć resztę(model,animacje itd.)

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 615
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: RigidBody dla modelu 3D

Postautor: maniek » 01 mar 2018, 20:40

Aha rzeczywiście działa. Tylko czemu przy StaticCollision jest na odwrót? czyli obiektowi dajemy node StaticCollision
I druga rzecz czy każdemu statycznemu obiektowi muszę dodawać to node StaticCollision?? jest to trochę uciążliwe.. W blenderze każdy obiekt od razu jest ustawiony na Static.
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

tyser
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: RigidBody dla modelu 3D

Postautor: tyser » 01 mar 2018, 21:23

ogólnie to co teraz robię to są dwa artykuły jeden bardzo ogólne omówienie interfejsu drugi podstawowe czynności w godocie między innymi jest tam o dziedziczeniu nodów z którym się właśnie spotkałeś w twoim przypadku jest tak:podłączasz do obiektu kolizję statyczną i działa bo kolizja dziedziczy położenie,obrót itp. natomiast jeśli damy rigidbody to kolizję będzie dziedziczyć ale obiekt nie będzie po nim dziedziczył np.grawitacji czyli grawitacja działa z tym że obiekt fizyczny dziedziczy pozycję obiektu wyżej w hierarchii a nie na odwrót a więc rigidbody cały czas spada ale też cały czas jego pozycja jest równana do pozycji ciała do którego jest podczepiony
co do static collision to tak nie wiem czemu ale zawsze trzeba to dodać chyba że nie chcesz kolizji :)

p.s. starałem się pisać składnie w miarę ale jestem już dzisiaj cholernie zmęczony i nie wiem co z tego wyszło

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 615
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: RigidBody dla modelu 3D

Postautor: maniek » 01 mar 2018, 22:12

Ok.. teraz już rozumiem
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

tyser
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: RigidBody dla modelu 3D

Postautor: tyser » 01 mar 2018, 22:38

cieszę się że dało się zrozumieć mój bełkot :)


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość