Strona 1 z 1

Co zżera FPS'y?

: 30 kwie 2018, 14:47
autor: maniek
Taki test zrobiłem, aby sprawdzić jaki wpływ ma wielkość tekstur na wydajność..

1440 Cube'ów (11520 wierzchołków) z 10-cioma różnymi materiałami, 10 różnymi teksturami minimum 1024x1024px ładowane z zewnętrznego systemu plików. Prosty obrót każdego Cube'a wokół osi Z 1 st. Cube'y wszystkie widoczne w kamerze i wszystkie zrenderowane. Karta graficzna zintegrowana : Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics.

Wynik : 48fps

Następnie zmniejszyłem tekstury o 50% - wynik : 48fps

Znakiem tego, że jakość tekstury nie wpływa na wydajność BGE?? Ktoś robił podobnego typu testy??

Re: Co zżera FPS'y?

: 01 maja 2018, 10:22
autor: araagon
Ja robiłem podobne testy.
Z tego co wiem to wielkość tekstury nie ma aż tak wielkiego znaczenia, dopiero gdy używasz tekstur 2048 albo 4096 zaczyna brakować pamięci na karcie. Ale jak masz karte graficzną z np. 4gb pamięci to nie będzie problemów.
Jakbyś wyłączył mip maping to różnica w fpsach będzie widoczna.
Ogólnie to fizyka i logika w BGE kuleje. Duża ilość obiektów dynamicznych nawet bez tekstury i fpsy idą w dół....
Np. w mojej grze z asteroidami, miałem je jako obiekty statyczne ale poruszały się wokół własnej osi. Przy kilkuset zwalniało to strasznie.

Re: Co zżera FPS'y?

: 16 maja 2018, 20:58
autor: szymon5596
Moje informacje nie będą 100% pewne (bo już od jakiegoś czasu w tym nie siedzę), ale napiszę sobie, a co - możecie mnie zwyzywać za gadanie bzdur. ;)
Wielkość tekstur a wydajność - upatrywałbym tu tylko i wyłącznie pojemności pamięci. Szybkość pamięci miała by znaczenie, gdyby tekstury miały jakąś super paletę kolorów czy coś. (zwykłemu jpg i png to nie grozi ~takie moje dywagacje na logikę)
Duże znaczenie ma natomiast ilość obiektów. A już na pewno ilość obiektów z fizyką. Nawet liczba wierzchołków nie ma takiego znaczenia jak liczba obiektów z fizyką. Fajnie można to zaobserwować na przykładzie serii GTA. Na YT jest od groma filmików jaka to w GTA IV na ps3/x360 była świetna fizyka i jak ją poobcinano przy okazji GTA V na te same konsole. Wzrosła natomiast, i to bardzo mocno, jakość grafiki (szczegółowość modeli, jakość tekstur, efekty świetlne, etc.) Zrobiono to po prostu kosztem zaawansowanej fizyki. Podobne rzeczy miały miejsce przy okazji serii Crysis, Far Cry i zapewne wielu innych. Szczegółowość obiektów + tekstury kosztem fizyki.

Z tego co wiem nowe konsole mają stosunkowo słabe procesory do kart graficznych i dlatego też nie było żadnego przeskoku w jakości fizyki między ostatnimi generacjami.

Re: Co zżera FPS'y?

: 16 maja 2018, 21:42
autor: maniek
A czemu zaraz gadanie bzdur? Konkretnie, rzeczowo, twój punkt widzenia - każdy może się wypowiedzieć.
P.S Fajnie, że jesteś ;)