Jakie ustawienia pod grę platformową?

Tematy związane z przyspieszaniem oraz wydajnością gier w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: maniek » 18 lut 2018, 12:57

w godocie są kostki logiki?? A jesli chodzi o wydajność 3D, to pokusiłbys sie o porównanie z BGE??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 18 lut 2018, 13:30

To jak trzeba pisać wszystko, to nie. Ja już nie ogarnę żadnego języka. Nauczyłem się HTML, CSS i trochę PHP. Ale C#, Python itd. to dla mnie kosmos. Chciałbym ale nigdy nie byłem umysłem ścisłym. Dlatego nawet nie marzę o mikropłatnościach, reklamach czy innych bajerach w moich grach w przyszłości, bo bym się kompromitował przed samym sobą. Znalazłem wiele nieskomplikowanych gier (w sklepie Play jeszcze więcej), które cieszą się popularnością i w mojej ocenie kostki logiki do stworzenia takich gier w zupełności wystarczają.

Godot mnie zainteresował. Tylko właśnie jak w nim z tymi kostkami? A jak w nim wygląda sprawa z licencją? Mogę sobie sprzedać grę bez opłat? I na jakiej licencji będzie gra, którą w tym zrobię?

Bo w Blenderze jakbym spakował wszystko i połączył z Blenderplayer, to by gra była na licencji GNU GPL. Na szczęście Blender pokazał jak to obejść więc skorzystałem.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, 13:47 przez robertdolega, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 18 lut 2018, 13:38

maniek pisze:No i tutaj znów wraca temat innych silników.. Powiedzcie czy troman powinien roszerzyć tematykę o inne silniki??


Moim skromnym zdaniem powiem, że tak. Wydaje mi się, że po pierwsze forum zyskało by więcej użytkowników, a po drugie skoro BGE nie jest już rozwijane, to z innymi może się dziać tak jak ze mną, że pomimo uwielbienia do Blendera, rozważam odejście od niego.

tyser
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: tyser » 18 lut 2018, 15:09

no to odpowiadam wam obu mianowicie w godocie w wersji 3.0 pojawiło się sporo nowości
takich jak visualscript ktury działa bardzo podobnie do bluprintów(chyba można to nazwać kostkami logiki?)
z unreal engina i wsparcie dla c# oprucz tego 3D wreszcie zostało ogarnięte i może śmiało
konkurować z unity i unrealem i pod względem wydajności i pod względę jakości grafiki co do gier
stworzonych w godocie licencja jest taka jaką ustalisz jak mówiłem silnik jest kompletnie darmowy
jeśli coś pominąłem to pytajcie śmiało
ps.już sobie coś przypomniałem porównanie godota z blenderem otuż godot działał dużo lepiej od
blendera już w wersji 2.0 (nie podam dokładnych wartości FPS bo nie robiłem pomiarów) scena
modelowana w blenderze (dla scisłości robiłem to na słabym netbooku który miał problemy z
płynnym odpaleniem lola) działała na oko sądząc w kilkunastu FPS (serio pokaz slajdów)
na godocie chodziła może nie super płynnie ale nie zauważało się już kiedy pojawia się nowa
klatka obrazu

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: maniek » 18 lut 2018, 17:46

Ok.. no ja ze swojej strony na tą chwile jestem w stanie zaoferować zmiany na forum (dodanie nowych działów).. Lecz jeśli chodzi o tutoriale, czy inne materiały będzie z nimi kiepsko, ponieważ nie znam tych silników na tyle jak znam BGE. Nie chciałbym też odrazu dodawać działy do wszystkich możliwych silników gier, ponieważ nie chciałbym, żeby wiały pustkami. Czekam na decyzję co na początek?? Godot?? Unity?? UDK??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 18 lut 2018, 20:26

Blender jest darmowy. Godot też. Także ja głosuję na Godot. Na niego się przerzucam jeśli chodzi o silnik do tworzenia gier. Naprawdę szkoda, że BGE nie jest rozwijany. Gdyby był i pojawiła by się w nim funkcja tworzenia gier na Androida, to nawet 500 zł bym zapłacił i to z uśmiechem na twarzy.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: maniek » 18 lut 2018, 20:39

To znaczy tak... Blender Game Engine jest rozwijany, ale bardzo powoli i nie w taki sposób jakby większość użytkowników tego oczekiwała.. Niestety problem wydajności to największa bolączka tego silnika oraz brak multiplatformowości. Przejście na inny silnik gry, nie oznacza tak do końca pożegnanie się z Blenderem. Na przykład w Godot Engine nie ma narzędzi modelowania, tak samo jak w Unity, a modele i tak będziesz musiał stworzyć w Blenderze lub w innym narzędziu.

Także myślę, że to forum może dostać drugie życie, czyli zorientować się bardziej na inne silniki przy wykorzystaniu Blendera jako narzędzia do modelowania obiektów do nich.
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

tyser
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: tyser » 18 lut 2018, 20:57

jeśli powstał by dział poświęcony godotowi to parę totoriali mogę ogarnąć od razu zaznaczam że raczej nie z programowania bo gdscript mnie zawsze wkurzał jeśli już to c# ale jeszcze nie patrzyłem jak to wygląda w godocie3.0(nadal robię w gdscripcie i visual scripcie) ale poza tym omówienie interfejsu visual script i ogulną obsługę godota mogę zrobić

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: maniek » 18 lut 2018, 21:16

Sam zacząłem interesować się tym silnikiem i do programowania też zacząłbym w C#, bo wtedy szybko będzie można przerzucić się na Unity gdzie językiem skryptowym jest właśnie C#. No to fajnie, jakbyś napisał kilka artykułów/tutoriali to można by było umieścić na stronie głównej i zobaczymy jakie będzie zainteresowanie. Widzę że tromana czeka w wielka przebudowa zorientowana na inne silniki gier, ale to jeszcze zobaczymy jak wyjdzie z tym Godotem
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 18 lut 2018, 21:40

maniek pisze:Także myślę, że to forum może dostać drugie życie, czyli zorientować się bardziej na inne silniki przy wykorzystaniu Blendera jako narzędzia do modelowania obiektów do nich.


W pełni się z tym zgadzam.

Nawet lepiej, że mogę modelować w Blenderze i dopiero transportować to do innego programu. To już mam z głowy naukę modelowania w innych programach. Teraz muszę ogarnąć tylko GDscript i działam.

Ile Wam zajęła nauka GDscript, C# lub innego języka? I da się tego nauczyć i używać jeśli matematyka nie jest czyjąś mocną stroną? Bo jak kiedyś podchodziłem do nauki języków programistycznych, to zawsze były jakieś mega skomplikowane obliczenia matematyczne i w efekcie dawałem sobie spokój.


Wróć do „Optymalizacja BGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość