Jakie ustawienia pod grę platformową?

Tematy związane z przyspieszaniem oraz wydajnością gier w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 117
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 12 lut 2018, 18:46

Rozpoczynam prace nad swoją 3 grą platformową i chciałbym wiedzieć jak ustawić wszystkie ustawienia tak, aby gra chodziła płynnie. Gdy robiłem 2 ostatnie gry, to ustawiałem niektóre parametry tak na oślep aby działało, ale nie do końca z głową. Bo tak naprawdę nie znalazłem niektórych informacji w internecie i nie wiem jak to działa. Jeśli ktoś wie, to prosiłbym o wytłumaczenie poniższych parametrów:
- Physics Steps
- Logic Steps
- System: Storge: (Vertex Buffer Objects, Vertex Arrays, Auto Select)
- Use Material Caching

No i jak z tym FPS w tym panelu Physics?

Jestem pewien, że w pierwszych 2 grach mogłem poustawiać to lepiej, bo moja najcięższa gra waży 72 MB, a potrafi się czasami coś zawiesić na 1/4 sekundy kilkukrotnie. I wątpię, że chodzi tu o komputer, bo np. bez problemu odpalę takiego Harry'ego Pottera co waży 8 GB i grafika płynna i wszystko śmiga, a tekstur pełno i efektów wizualnych, a problemów żadnych komputer nie ma.

Awatar użytkownika
Troll
Posty: 56
Rejestracja: 18 lip 2012, 12:40
Lokalizacja: Valoran

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: Troll » 13 lut 2018, 18:26

Niestety muszę ostudzić Twój zapał. BGE już nawet nie jest wspierane przez dystrybutora i jedynie fanowskie ulepszenia tudzież próby nawiązania do innych, bardziej wydajnych silników potrafią tchnąć życie w ten - bądź co bądź - bardzo przyjemny silnik do nauki podstaw developingu gier.

TL;DR - po prostu BGE w obecnym stopniu zaawansowania nie jest w stanie udźwignąć produkcji na aktualne oczekiwania graczy i nawet zaawansowane próby optymalizacji nie pozwolą Ci uzyskać pożądanych efektów.

Na teraz blender jest świetnym narzędziem do modelowania lub renderowania. Nie do robienia zaawansowanych gier (Mówiąc "zaawansowanych" mam na myśli nawet produkcję do 2GB).

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 117
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 13 lut 2018, 20:34

Kolejna wspaniała wiadomość :(

To co teraz? Jaki krok powinienem teraz wykonać? Jakiś inny silnik? Czym mam się teraz zainteresować? Bo skoro BGE nie jest już rozwijany, to nie ma sensu żebym w nim dalej koczował.

Szkoda, że już nie jest rozwijany. Bardzo fajnie się w tym pracowało.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 685
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: maniek » 13 lut 2018, 22:57

Ja bym tak od razu się nie poddawał.. Oczywiście to co napisał Troll, jest całkowitą prawdą.. BGE jest rozwijane przez społeczność pod nazwą UPBGE i przynosi kilka usprawnień względem surowego BGE, ale nie jest to na miarę silników gier XXI wieku.. Teraz zajęli się prawdopodobnie portowaniem silnika graficznego Eevee, ale nie wiadomo jak będzie z wydajnością.. W tej chwili na moim kompie UPBGE przynosi kilka fps więcej od zwykłego BGE..

To zależy jak bardzo zaawansowana graficznie ma być ta platformówka.. jeśli full realistka, ze wszelkimi efektami wolumetrycznymi, światłami, cieniami , area light czy efektami postprocessing to rzeczywiście BGE nie da rady.. To lepiej rzeczywiście wybrać Unity lub UDK.. Jeśli to ma być w stylu Tomato Jones czy innych prostych platformówek to BGE powinno dać radę.

Ja bym zrobił tak : rozpocząłbym pracę BGE, modelował, texturował bo to bez większych problemów możesz przenieść do innego silnika. Następnie odpalałbym BGE na integrowanej karcie, i śledził jak zachowuje się FPS, a na integrze dlatego żeby mieć podgląd jak na słabszych kompach ta gra będzie chodzić.. Jeśli utrzymasz >30fps to będzie dobrze.. Jeśli drastycznie spadnie to prawdopodobnie trzeba będzie przeportować na inny silnik (Mortus ma w tym doświadczenie - poczytaj tu i tu)

Niestety nie możesz porównywać innych gier w taki sposób, bo 2GB tekstur gry Harry Potter to nie jest to samo co 2GB tekstur Twojej gry w BGE.. Za rendering, fizykę i logikę odpowiada silnik gry - jeśli jest mocno wydajny to mega grę odpalisz na zwykłym blaszaku, jeśli słabo to nawet dwie karty graficzne w SLI nie pomogą.. A niestety BGE nie należy do demonów wydajności.. ;) ale jest fajny :P
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

tyser
Posty: 31
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: tyser » 16 lut 2018, 1:22

gdybyś się przenosił na inny silnik to z najlepszych opcji masz:

UnrealEngin-bardzo dobry silnik ale jak miałeś doczynienia tylko z blenderem
to może być ciężko go ogarnąć poza tym edytor jest bardzo ciężki gra po
wyeksportowaniu nie ale sam silnik potrafi mulić.
i poczytaj o licencji bo jak dobrze kojażę jak chcesz sprzedawać grę to coś
musisz zapłacić co do nauki masz dokumentację i trochę tutoriali na różnych
stronach i dość rozbudowaną społeczność

Unity-też dobre, dużo łatwiejsze i lżejsze, też jak chcesz sprzedawać grę to
musisz coś zapłacić, nauka: dokumentacja i od cholery tutoriali społeczność
jeszcze większa niż przy unrealu

godot-bardzo dobry łatwy dużo lzejszy niż unity i unreal,kompletnie darmowy ale mało
popularny więc masz tylko anglojęzyczną dokumentację mimo to polecam

kończąc jako początkującemu polecam unity lub godota bo są łatwe i lekkie godot
ma przewagę kompletnej darmowości i tego że jest super lekki a unity ma dużo
większą społeczność co przekłada się na więcej źrudeł informacji

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 117
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: robertdolega » 16 lut 2018, 12:23

Myślałem nad Unity. Tylko w sklepie Unity są różne wersje: Free, Pro itd. Którą wybrać, abym później mógł grę sprzedać? I czy opłata jest jednorazowa, czy to jest subskrypcja? A co do wersji językowej, to wolę wersję angielską. Zawsze używałem programów w angielskiej wersji i jak ostatnio włączyłem w Blenderze polski język, to nie wiedziałem co to za przyciski ;)

Jeszcze w Unity można chyba robić gry na androida z tego co myślę. To też mnie przekonuje.

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 100
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: Felioz » 16 lut 2018, 18:10

Nie myśl i wypróbuj. Wydajny i przystępny. Dużo tutoriali na Youtube`ach więc i popularny..

tyser
Posty: 31
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: tyser » 16 lut 2018, 21:03

nie jestem pewien co do wersji ale chyba jak chcesz sprzedać to po prostu musisz zapłacić jakiś procent od zysków wersje różnią się chyba tylko funkcjonalnością funkcjonalnością
ja używam godota i się nie martwię o takie rzeczy :)

co do gier na androida to można je robić we wszystkich silnikach które wymieniłem:UnrealEngine,unity,godot

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 685
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: maniek » 17 lut 2018, 0:16

Okey... Unity może być, tylko zapomnij że tam zobaczysz coś takiego jak kostki logiki.. każdy sensor (no może oprócz Keyboard i Mouse) czy każdy actuator będziesz musiał wykodzić w C#, nawet Simple Motion -> Loc,RoT,Force,Torque wszystko w skrypcie

tyser pisze:ja używam godota i się nie martwię o takie rzeczy :)

czy godota używasz do 3D??

No i tutaj znów wraca temat innych silników.. Powiedzcie czy troman powinien roszerzyć tematykę o inne silniki??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

tyser
Posty: 31
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Jakie ustawienia pod grę platformową?

Postautor: tyser » 17 lut 2018, 21:57

tak używam godota do 3d (wersja 3.0 jest już ogarnięta pod tym względem i śmiało może konkurować z unity) co do braku kostek logiki w unity no cuż niestety tam ich nie ma są i w unrealu i w godocie a unity które ma być łatwym silnikiem ich nie ma :)


Wróć do „Optymalizacja BGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość